Grusgrevling Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Hei hei først av alt så er jeg helt lam når det kommer til det tekniske ved pcer Så jeg kommer sikkert til å forklare meg litt kludrete. Har akkuratt kjøpt med ny pc og en skjerm: skjermen: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334745 pcen: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10304 Kobla opp alt og skrudde på men skjermen får ikke noe bilde. Beskjeden jeg får er at det blinker beskjeden digital/analog øverst i venstre hjørne når jeg skrur på. Fikk også med 2 kabler til skjermen etter det jeg har forstått er den ene digital og den andre analog. Den minste av de (som jeg tror er digitale) passer ikke til pcen så den kabelen som passer og som jeg bruker er den største av de. Noen som har peil på dette? Beklager hvis infoen ikke er utfyllende nok, som sagt har jeg rimelig begrensede kunnskap om slikt ^^ Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Den største er Digital/DVI. Hvis jeg ikke tar helt feil så tror jeg du må trykke på en knapp på skjermen som gjør at du velger enten analog eller digital, og når du velger digital så skal det komme bilde på skjermen. Så prøv deg fram med å trykke på knappene eller les bruksanvisningen til skjermen. Lykke til. Lenke til kommentar
Grusgrevling Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Fant ut av den største var digital ja Prøvde å trykke på noen av knappene på skjermen, men fikk ikke valgt noe. De eneste som skjedde var hvis jeg holdt "menu" inne fikk jeg "test good" på skjermen. Og går det litt tid får jeg beskjeden "check cable signal analog" som ruller over skjermen Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Hmm, fikk du med sånn overgang til VGA fra DVI? Isåfall kan du skru den på, og bruke den mindre kabelen for å da se om skjermen fungerer. Lenke til kommentar
Grusgrevling Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Fikk ikke med noen sånn dessverre Koblet forøvrig den nye skjermen min på den bærbare ,med den analoge kabelen, og da funket skjermen helt fint¨, så da er det vel selve DVI kabelen eller mest sannnsynelig pcen det er noe tull med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå