MBarne Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) Får ikke start på bilen min. Tror muligens det kan være pluggene, men er ikke sikker. Det hender at den av og til sliter med å akslerere og bare rister. Da må jeg holde cluthsen inne og trykke gasspedalen inn til den får litt turtal og så kan jeg gi gass. Men den sliter fremdeles og jeg må akslerere forsiktig... Den hadde senest i dag dette problemet helt til jeg kom til ett kryss, stoppet og bilen daua. Får nå altså ikke start på den. Den bare rister noe sinnsykt. Takk for all hjelp og tips. Er ganske blond når det kommer til å finne problemet under panseret Endret 9. februar 2008 av Audiguy Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Siden jeg ikke gidder å søke gjennom alle innleggene dine for å se om du tilfeldigvis har nevnt hva slags bil du har kan du jo skyte inn noen tegn om det her: | | V Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Siden jeg ikke gidder å søke gjennom alle innleggene dine for å se om du tilfeldigvis har nevnt hva slags bil du har kan du jo skyte inn noen tegn om det her: | | V Sorry, har en Audi 100 2,3E 91 Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Hvis det er lenge siden du byttet tennplugger sist kan du nok uansett gjøre det, det vil legge forholdene bedre til rette for at den starter. Jeg ville også sjekket bensintilførselen, kan hende du har et tett filter eller en pumpe som er litt slapp. Dersom tenning er ok og bensintilførsel er ok er det også mulig at problemene du beskriver kan komme av at den får "feil luft på feil sted", på en såpass gammel motor er det ikke umulig at det er en sprekk i en vakuum-slange eller liknende.. Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 Taua bilen til Madla bil her forleden. Pluggene og batteriet er skiftet og dynamoen er helt fin. Det var nesten som den bremsa når jeg trykka gassen inn!? Noen som vet hva det kan være? Kan nesten ikke gi gass for å få den til å akslerere sakte bortover! Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 pluggledninger og/eller fordelerlokk/rotor kan det kansje være. og evt bensinfilter, dette koster ikke all verden, så sikkert vært å prøve Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 Plugger har blitt skiftet så ikke det som er problemet ihvertfall Lenke til kommentar
Hugbees Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 og ha en flaske kondensfjerner på tanken sånn i tilfelle Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 og ha en flaske kondensfjerner på tanken sånn i tilfelle Hva hjelper det mot egentlig? Kan det være løsning? Kan jo opplyse om at bilen ikke starter i det hele tatt lenger Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Har du sjekka de andre mulige feilkildene jeg nevnte da? Lenke til kommentar
Asterisk Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Simkin nevner pluggledninger! Jeg hadde det samme problemet med min bil, vel og merke en VW Jetta II '87 mod. Det hele skjedde da jeg var ute å kjørte med bilen. Bilen begynte å riste voldsomt ved gasspådrag etter en liten nedbremsing, og det var heller liten effekt fra motoren. Forstod at det måtte være en gåen plugg så jeg skiftet plugger, men det hjalp ikke mye. Men etter å ha skiftet pluggledningene løste problemet seg. Hvis du bare har skiftet plugger, og ikke pluggledninger kan du prøve det også. En siste løsning kan være fordelerlokk og rotor. Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Simkin nevner pluggledninger! Jeg hadde det samme problemet med min bil, vel og merke en VW Jetta II '87 mod. Det hele skjedde da jeg var ute å kjørte med bilen. Bilen begynte å riste voldsomt ved gasspådrag etter en liten nedbremsing, og det var heller liten effekt fra motoren. Forstod at det måtte være en gåen plugg så jeg skiftet plugger, men det hjalp ikke mye. Men etter å ha skiftet pluggledningene løste problemet seg. Hvis du bare har skiftet plugger, og ikke pluggledninger kan du prøve det også. En siste løsning kan være fordelerlokk og rotor. Takk skal prøve på det! Men vet hvorfor den dauer hele tiden.. for lavt turtall! Hva kan dette skyldes? Er det en enkel måte å "ordne" dette på, eller kan det være andre feil som forårsaker det? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Denne bilen har vel K/KE-Jetronic innsprøytning. Jeg tipper det er luftmengdemålern/bensinfordelern som kødder for deg. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Denne bilen har vel K/KE-Jetronic innsprøytning. Jeg tipper det er luftmengdemålern/bensinfordelern som kødder for deg. Var det jeg også tenkte, + kanskje def lambda?? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Skal starte uten lambda, lambdaen taes ikke hensyn til i oppstartøyeblikket. Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Trodde ikke lambda hadde så mye å si på det. Men den starter. problemet er bare at den faller i turtaller og dør etter drøye 30sek. Er det virkelig mulig å taue en bil til ett verksted, ringe dem dagen etter på og si hva problemet er og at jeg kom tauende i går, vente 2 uker og får fremdeles som svar at dem ikke har hatt tid??! er forresten "god" kunde og synes dette er dårlig service. Greit nok at det er lang ventetid, men når du kommer tauende med en bil som ikke går lenger og det kanskje ikke tar mer enn 5-10min å finne problemet å fortelle meg om det så forstår jeg ikke hva dem driver med der borte... Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Kan det hende verkstedet har flere kunder å ta hensyn til? Hvorfor er du viktigere enn de andre som har ventet i ukesvis? Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Kan det hende verkstedet har flere kunder å ta hensyn til? Hvorfor er du viktigere enn de andre som har ventet i ukesvis? Som sagt så skikker du normalt på en bil som kom tauende inn samme dag samma hvor mange kunder de har. han trenger ikke å gjøre mer enn å prøve å starte bilen for å finne svaret kanskje.. Var forresten innom en tur i forrige uke og da hadde han tid å stå å snakke med meg i 10min, men å bruke 5min for å se på bilen min? åneida det går ikke for det har de ikke tid til... EDIT: viss det finnes en mekaniker der ute som tilfeldigvis bor i stavanger og kunne tenke seg å jobbe s.... så send meg en pm!! Endret 12. mars 2008 av Audiguy Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Men den starter. problemet er bare at den faller i turtaller og dør etter drøye 30sek. Da tror jeg bensinpumpe... Får du kjørt den på startgass?? Kryss fingra for at det ikke er bensinfordeleren(ke-jetronic style). Da går det ofte mange timer feilsøk og delen er dyr! Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 Men den starter. problemet er bare at den faller i turtaller og dør etter drøye 30sek. Da tror jeg bensinpumpe... Får du kjørt den på startgass?? Kryss fingra for at det ikke er bensinfordeleren(ke-jetronic style). Da går det ofte mange timer feilsøk og delen er dyr! Får kjørt den på startgass ja.. Bør jeg gi beskjed om at det kan være bensinpumpen eller finner de ut av dette selv den dagen de gidder å se på den? Kan fyre den opp i så mange omdreininger jeg vil, men plutselig bare synker den som om jeg slo av tenninga, og dauer når den har for lavt turtall... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå