Gå til innhold

Den gode spilldemoen

Anbefalte innlegg

Demoer er viktige ja, spesiellt på konsoller grunnet prisen på nye spill.

Overlord & Bioshock demoene solge spilla sine. Overlord dukket opp som lyn fra klar himmel (ond pikmin på 360, me like! *stort ondt smil*) og bioshock demoen bare bekreftet at dette var noe som skulle kjøpes. Mens Burnout Paradise demoen overbeviste meg om at det var et "gøy i 5minutter" type spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Crysis-demoen er vel den beste demoen jeg har vært borte i, var den som virkelig fikk meg til å bestemme meg for at Crysis var et spill som skulle kjøpes (selvom spillet var litt skuffende kort).

Spillselskapene har noe å lære av Crysis sin demo, man får jo teste nesten alt av funksjoner i spillet.

Lenke til kommentar

Det som gjør en demo god er om det er en litt lengre del enn bare noen brett eller liten del av en story så folk kan "virkelig" finne ut om dette spillet er for dem.

For eksempel CoD4 demoen er for slap, bare et oppdrag. Det skulle vært noen flere syns jeg.

Lenke til kommentar
En av de mest spillrepresentative demoene jeg har spilt må ha vært den for Age of Empires. Tre (eller fire?) vidt forskjellige kart som lot deg smake på veldig forskjellige deler av spillets gameplay. Ett kart var uten fiender, og lot deg bygge en sivilisasjon fra grunnen av. Det andre startet med kun to prester, og du måtte bruke dem til å converte folk fra de to andre spillerne. Det tredje kartet gav deg bare en flokk soldater, og dem måtte du bruke for å bekjempe motstanderen, uten mulighet for å lage flere enheter.

Demoen hadde ingen begrensninger bortsett fra at det kun var tre kart å spille.

Jeg tror jeg spilte demoen i 3-4 måneder før lansering, og da visste jeg at dette spillet skulle jeg ha.

Det var AoM 1. Jeg spilte også den demoen mye, da jeg enda var så liten at jeg ikke spilte mye. Særlig det mapet med to priest var morsomt. Eneste begrensningen der var at det var for lite gull til å teche opp ordentlig.

Age of Mythology?? :ermm:

Prestekartet var også min favoritt. Det at det var lite gull betød jo også at du måtte lære deg å prioritere ressursbruken, (pluss at det stoppet deg fra å komme til Gold Age) og om du spite brettet flere ganger så kunne du likevel prøve ut alle 'gull-enhetene'.

Menkromsen: Rollercoaster Tycoon-demoen har jeg også spilt en god del ganger ja...

Var rimelig dreven på førstekartet når jeg endelig fikk meg fullversjonen. Men jeg synes kanskje at man skulle hatt muligheten til å spille førstebrettet helt ferdig (tidsfristen var jo tross alt bare på en sesong).

Lenke til kommentar

Battlefield 1942 må være min mest spilte demo. Husker jeg kom tilbake lenge etter vietnam osv. var utgitt, og fortsatt var det folk som spilte demoen online. Det er også en sikker LAN-vinner da det går på null og niks å innstallere å komme i gang.

Lenke til kommentar
WiC demoen var også ganske bra. På CoD4 demoen valgte de jo den absolutt kjedeligste delen av spillet!

Fikk den på cd av en kamerat som kjøpte fullversjonen, jeg satte veldig pris på den for da fant jeg ut at WiC ikke var noe spill for meg!

Det er også den første demoen jeg har spilt på pc på mange år, og nå laster jeg ned Conflict: Denied Ops demoen gjennom Steam.

Blir nok en del demonedlasting nå for å finne ut om det er noen spill jeg vil ha gjennom Steam mens dollaren er lav og jeg har fått lønning!

Ellers er egentlig ikke demoer noe for meg, jeg velger heller å prøve meg frem, gjør meg ikke opp noen helhetsinntrykk av et spill før jeg ser rulleteksten.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...