Zorlee Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Heisann! Jeg har lenge tenkt på å oppgradere fra min usle, gamle TV! Personlig så er det hovedsaklig for å spille Xbox 360 med HD-kvalitet. Jeg sliter litt med å velge hva jeg bør kjøpe. Noen har anbefalt meg å kjøpe PC-skjerm (da BenQ G2400W - http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344096) for å spille på som en veldig bra og økonomisk løsning. Ellers har du Tatung MCAK som veldig mange sverger til. Er det stor forskjell mellom disse to? Okey, utenom størrelsen da selvfølgelig! Jeg vet at BenQ G2400W har pixelmapping, om jeg forstår rett, men jeg vet ikke helt hva dette betyr? Jeg er ute etter den beste bildekvaliteten, ikke nødvendigvis størrelse. Men 32" hadde definitivt ikke vært feil. Hva kan dere anbefale? Bør jeg gå for BenQ skjermen, eller spare litt til å gå for en Tatung MCAK? På forhånd tusen hjertelig takk for hjelpen! MVH Zorlee... Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Du skal ikke se TV? Skal du bare bruke den med Xbox, eller skal du koble til en PC også? Hvor nærme skal du sitte? Argumenter for Tatungen: * Litt bedre kontrast (men ikke mye, 1200:1 mot 1000:1 på Benq-skjermen) * Bedre lysstyrke * Kan enkelt brukes til å se TV med, ialle fall så lenge du har analoge TV-signaler. * Størrelse på bildet Argumenter for Benq-skjermen: * Pris * Litt bedre reponstid * Større oppløsning, kjekt til PC-bruk eller dersom du skal se HD-materiale med større oppløsning enn 720 linjer * Bedre tilkoblingsmuligheter med bl.a. DVI (Til PC funker Tatungen best med analog VGA-port, har ikke DVI, ikke pikselmapping og trøbbel med å få bildet til å treffe på HDMI, vet ikke om dette er relevant ved bruk av Xbox.) * Lavere strømforbruk, miljøvennlig, vil kanskje også ha lengre levetid * Ikke lisenspliktig. Dersom du ikke trenger TV til å se TV, og sitter under 1,5-2 meter fra skjermen, ville jeg tro at PC-skjermen er et godt valg. Selv har jeg Tatung V32MCAK. Jeg er fornøyd med den og kan anbefale den til mitt bruk, men det er TV og DVD, ikke spill. Lenke til kommentar
Zorlee Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Tusen hjertelig takk for svar! Hmm, det kommer vel til å bli spørsmålet om jeg skal bruke den til TV titting eller ikke som kommer til å avgjøre dette her. Tusen takk for listen med argumentene, gjorde det lettere å sammenligne! Vh Zorlee... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå