Eivind218 Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Hei, Har et script som skal sette inn en liten PM i PM tabellen min, Gratulerer du har blit blablabla.. Problemet er at den setter ikke inn i tabellen min.. Noen som vet hva som kan være galt? Får heller ikke ut noen feilmelding, Det fungerer i PM scriptet mitt.. <?php function rankpm () { $rank = rank($l[rank]); $til = $l[brukernavn]; $fra = $l[brukernavn]; $send = mysql_query("INSERT INTO `pmessages` ( `title` , `message` , `touser` , `from` , `unread` , `date` ) VALUES ('Rankforfremmelse', 'Gratulerer! Du har blitt $rank', '$til', '$fra', 'unread', NOW())") or die(mysql_error()); $send = mysql_query("INSERT INTO `pmessages2` ( `title` , `message` , `touser` , `from` , `unread` , `date` ) VALUES ('Rankforfremmelse', 'Gratulerer! Du har blitt $rank', '$til', '$fra', 'unread', NOW())"); } function rankmelding($value) { if($l[rankp] > 100 AND $l[rank] == 1) { $rank = $l[rank] + 1; $query = mysql_query("UPDATE users SET `rankp`='1', `rank`='$rank' WHERE `brukernavn`='$l[brukernavn]'"); rankpm (); } elseif($l[rankp] > 100 AND $l[rank] == 2) { $rank = $l[rank] + 1; $query = mysql_query("UPDATE users SET `rankp`='1', `rank`='$rank' WHERE `brukernavn`='$l[brukernavn]'"); rankpm (); } elseif($l[rankp] > 100 AND $l[rank] == 3) { $rank = $l[rank] + 1; $query = mysql_query("UPDATE users SET `rankp`='1', `rank`='$rank' WHERE `brukernavn`='$l[brukernavn]'"); rankpm (); } elseif($l[rankp] > 100 AND $l[rank] == 4) { $rank = $l[rank] + 1; $query = mysql_query("UPDATE users SET `rankp`='1', `rank`='$rank' WHERE `brukernavn`='$l[brukernavn]'"); rankpm (); } elseif($l[rankp] > 100 AND $l[rank] == 5) { $rank = $l[rank] + 1; $query = mysql_query("UPDATE users SET `rankp`='1', `rank`='$rank' WHERE `brukernavn`='$l[brukernavn]'"); rankpm (); } elseif($l[rankp] > 100 AND $l[rank] == 6) { $rank = $l[rank] + 1; $query = mysql_query("UPDATE users SET `rankp`='1', `rank`='$rank' WHERE `brukernavn`='$l[brukernavn]'"); rankpm (); } elseif($l[rankp] > 100 AND $l[rank] == 7) { $rank = $l[rank] + 1; $query = mysql_query("UPDATE users SET `rankp`='1', `rank`='$rank' WHERE `brukernavn`='$l[brukernavn]'"); rankpm (); } elseif($l[rankp] > 100 AND $l[rank] == 8) { $rank = $l[rank] + 1; $query = mysql_query("UPDATE users SET `rankp`='1', `rank`='$rank' WHERE `brukernavn`='$l[brukernavn]'"); rankpm (); } elseif($l[rankp] > 100 AND $l[rank] == 9) { $rank = $l[rank] + 1; $query = mysql_query("UPDATE users SET `rankp`='1', `rank`='$rank' WHERE `brukernavn`='$l[brukernavn]'"); rankpm (); } } ?> Lenke til kommentar
funkyboy Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Hva får du dersom du prøver; echo "<pre>"; var_dump($rank); var_dump($til); var_dump($fra); echo "</pre>"; Og eventuelt resten av variablene du skal sette inn? Dersom noen av disse er datatype array, kan spørringen ofte bli blank, som i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) Jeg har hatt problemer med å $var=mysql_query() or die() ikke vil fungere, enten så har jeg bruk kun mysql_query() or die() eller $var=mysql_query(). Prøv med kun mysql_query("INSERT INTO `pmessages` ( `title` , `message` , `touser` , `from` , `unread` , `date` ) VALUES ('Rankforfremmelse', 'Gratulerer! Du har blitt {$rank}', '{$til}', '{$fra}', 'unread', NOW())") or die("Insert feil, pmmsg: ".mysql_error()); Er også greit å legge variabler i {} når de står inne i tekst strengen, det forteller php entydig hvor variablen begynner og slutter. Endret 9. februar 2008 av Crowly Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå