eirik845 Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 halla som emnetittelen sier lurer jeg på hvordan jeg får gmail og sip til å funke på telefonen.. funka ikke med gmail`s program for mobil fordi jeg ikke fikk trykka på sign inn. ( vil ikke velge at alle epost blir kunn sendt til telefonen da.. også lurer jeg på hvordan jeg kan få sip til å fungere best og billigst? har prøvd fring og skype men da må jeg ha skype out.. gixmo voip som fulgte med telefonen skjønner jeg ikke noe av.. håper dere kan hjelpe en nybegynner på s60.. mhv Eirik Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Jeg har domene på gmail så jeg har ikke fått til epost biten enda, men det er jo steg for steg instruksjoner på gmail sine hjelpesider om jeg ikke husker feil. Ang sip så bruker jeg voipebuster.com Koster 10€ også får du 120 gratis til fastelefon mange land og til mobil i noen. Når de 120 dagene er over bruker du opp de 10€ også legger du inn 10€ til og får 120 dager gratis igjen Lenke til kommentar
eirik845 Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 ja det er det men det funker ikke på min telefon.. du går til gmail.com/apps elller noe med telefonen så laster du ned et java program men det programmer funker dårlig på min e51 siden jeg ikke får trykket sign inn etter jeg har lakt inn eposten og passordet.. okey men det var litt dyrt vis det var 120 min.. har onecall så får 120 min gratis i månden så skal bare bruke sip visa jeg skal ha en lang samtale eller jeg har brukt opp de 120 min eller er i utlandet.. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) jeg skrev da dager, ikke minutter EDIT: men glemte det på den første gangen jeg skrev 120 ser jeg. Det står på de to andre gangene jeg skrev 120 da. ang epost så trenger du jo ikke det programmet da. Du kan enten bruke denne guiden http://www.s60tips.com/2006/04/20/accessin...rom-s60-phones/ eller du kan gjøre som jeg gjør. Jeg bare bruker webbrowseren og går inn på gmail som vanlig. Funker fint å bruke gmail slik siden siden blir tilpasset mobilen. Endret 9. februar 2008 av noob11 Lenke til kommentar
eirik845 Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 kan jeg ringe så lenge vil til alle mobiler i norge? I 120 dager? Jaja kan jo bruker nettleser'n hadde vell ikke fått beskjed om jeg har fått epost..uten å gå inn på prog. Lenke til kommentar
eirik845 Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 kan jeg ringe så lenge vil til alle mobiler i norge? I 120 dager? Jaja kan jo bruker nettleser'n hadde vell ikke fått beskjed om jeg har fått epost..uten å gå inn på prog. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Nei, du kan ringe til fastelefoner så lenge du vil i 120 dager i norge. Du kan også ringe gratis til fastelefoner til følgende land i 120 dager : Andorra Australia Austria Belgium Canada Chile Cyprus Czech Republic Denmark Estonia Finland France Guam Hong Kong (+mobile) Hungary Iceland Ireland Israel Italy Japan Luxembourg Malaysia Monaco Netherlands New Zealand Norway Panama Portugal Puerto Rico (+mobile) Singapore South Korea Spain Switzerland Taiwan United States (+mobile) Der det står (+mobile) kan du også ringe gratis så lenge du vil til mobiler. Selv bruker jeg voipbuster ved å koble meg til trådløst nett med telefonen og ringe fastelefoner i norge og belgia. Har ikke prøvd de andre landene enda. Siden jeg fortsatt har gratisdager igjen har jeg enda ikke brukt noe av de 10€ jeg satt inn. Når gratisdagene er over bruker jeg opp de og setter inn 10€ igjen. Da er det nye 120 gratisdager før jeg bruker av de pengene igjen Lenke til kommentar
eirik845 Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) ok.. Ringer ikke så ofte til fast. Da alle har mobil.. Da er jo det billig dette må testes ut når jeg får penger.. Ringer bare til norge men greit å kunne ringe til utlandet også da . Edit: men finner ikke noe på den siden om sip på mobil... Kan du legge inn link.. Endret 9. februar 2008 av eirik845 Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Gå på meny-Inst.-Tilkobling-SIP-innstillin... Der trykker du Valg og Ny SIP-profil Så fyller du inn "profilnavn" med det du vil. Tjenesteprofil: IETF Standard Tilgangnspunkt: Velg et du bruker eller la vær så spør den når du prøver å koble deg på. Offentlig brukernavn: sip.[ditt brukernavn]@voipbuster.com (sett inn ditt brukernavn uten [] rundt) Bruk komprimering: jeg har nei der. Registrering: Jeg har Ved behov Bruk Sikkerhet: der har jeg nei. På proxyserver har jeg ingen ned til Tilat løs ruting: ja Transporttype : automatisk Port: 5060 På registreringsserver har jeg Adr. registreringsser...:sip:sip.voipbuster.com Område: voipbuster,com Brukernavn: [ditt brukernavn] Passord: [ditt passord] Transporttype: Automatisk Port:5060 Det var det. Da er det bare å velge internett anrop når du ringer noen Lenke til kommentar
eirik845 Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) gjorde akuratt hva du sa men når jeg skulle ringe så måtte det noe registrering til å den greide den ikke.. har ikke lakt inn noen penger.. Edit: funka nå men kom optatt eller noe ( sikker siden jeg ikke har noe penger på kontoen..) men funka bra til fast telefon.. takk.. så da er det bare å betale 10 euro så kan jeg ringe så lenge jeg vil til mobil også? Endret 9. februar 2008 av eirik845 Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) har du trådløst wan i nærheten da? får du surfet på nett via wan? Du får vel en startsamtale på 60 sec elns om jeg ikke husker feil, så du skal ikke trenge å legge inn penger for å teste. EDIT: Mulig du må inn på instillinger og verktøy og legge inn en profil på internett-tlf. Sjekk det. Endret 9. februar 2008 av noob11 Lenke til kommentar
eirik845 Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) fikk det til den prøvde først gismo greie.. funka fett når jeg sletta den og ringte fast telefon.. TUSEN TAKK Endret 9. februar 2008 av eirik845 Lenke til kommentar
eirik845 Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 uten å betale så kan man bare ringe 1 minutt til fasttelefon.. dritt når jeg ikke har penger til å betale 80 kr.. så vis noen veit om det bedre klient så hadde det verdt fint.. Lenke til kommentar
ingesol Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Flott info! Men finner ikke ut hvordan jeg bruker internettanrop fra min N82? Når jeg er inne på en kontakt og trykker på "valg" så dukker det ikke opp noe alternativ for internettanrop. Har satt opp SIP-konto på telefonen som beskrevet over i tråden. På forhånd takk! Lenke til kommentar
mamama Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Jeg har E61 og har fulgt tråden så godt det lot seg gjøre pga litt ulikt meny-oppsett. Når jeg skal ringe hustelefonen og velger internett-anrop får jeg beskjeden "tilkoblingsfeil". What to do? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå