Gå til innhold

Heroes Volume Three; Villians. [Amerikansk sendeskjema]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var en helt grei sesong start, hørte ratings skuffa veldig. Men jeg syntes denna sesong starten har holdt bedre kvalitet enn hva sesong 2. Gjør emg også glad og se at Adam dukker opp igjen sammen med badguys, hvordan vil dere tolke det at sylar stod på Angela sin side? Virker som om hun trur at hun kan kontrollere Sylar etter at hun fikk drømmen. Så hvem vet, kanskje han ender opp på den snille siden. Ellers så er vrien de tok med Peter virkelig spennende, det jeg gleder meg mest til er og se hva framtids peter gjør for noe med probleme han har skapt.

Lenke til kommentar
Dette syns jeg var en veldig lovende sesongstart, har store forhåpninger til denne sesongen. :)

Var jo mye som skjedde, så hvor skal man egentlig begynne. Vi fikk jo endelig svar på en ting det har vært lurt på helt siden starten, nemlig hva Sylar egentlig gjør med folkene han tar evnene til. Claire brukte jo en av de mest diskuterte teoriene, at han spiser hjernen. Dette gjorde han da ikke, han studerer den bare, og dermed kunne Claire leve videre. Og om det stemmer som Sylar sier han så, at hun er så spesiell at hun aldri kan dø, så har vi nå da tre personer i serien som er helt udødelige; Claire, Sylar og Peter.

 

Framtids-Peter er forresten råkul, og hele opplegget med at han låste inne nåtids-Peter i Level 5 og de greiene der var veldig forvirrende i starten. Men likte det.

Samtidig er det en smule irriterende at ingen store personer dør, noen gang. Klart, det er aldri gøy å miste en hovedkarakter, men det er likevel viktig for fremdriften av historien, føler jeg. Men sånn som det er nå så våkner de jo til live igjen stadig vekk. Nathan har vært tilsynelatende død i begge sesongavslutningene til nå, men likevel klart seg. Niki møtte jo også en sikker død i forrige sesong når hun var i huset som ble sprengt i lufta, men likevel er hun tilbake.

 

Og cliffhangeren på slutten.....ja det kan bli en spennende vri. :)

 

Jeg må bare spørre, har folk trodd at Sylar spiser hjernen ? Hvordan skulle han da liksom bruke evenen sin ? Evnen hans går jo utpå å forstå hvordan ting fungerer, fikse ting. Altså han har sett i hjernene til de med krefter, sett hvordan det fungerer, og overtatt evnen selv.

 

Ellers tror jeg at jeg må se de siste episodene av sesong 2 om igjen, det var mye som forvirret meg i de 2 første episodene.

Lenke til kommentar

skjønner ikke det der med å låse inn seg selv, for hvordan kan han da ende opp som seg selv(framtids Peter) hvis han er innelåst inne i en annen kropp?

 

hater tidsparadokser....

 

Han har tydeligvis totalkontroll på rom elementet også, iogmed at han flyttet Parker inn i ørkenen i Afrika.

Lenke til kommentar
............

Negative elementer så langt:

 

- Hele Mohinder/Maya plotet burde vært kuttet ut - synes det tilfører serien lite samt det virket direkte usannsynlig at Mohinder skulle være interessert i superkrefter for seg selv eller andre. Det ble dessuten litt vel mye channeling av Cronenbergs "The Fly" - klarte man virkelig ikke å komme opp med noe nytt og originalt? Sue them, Mr. Cronenberg!

 

- Åpningsscenenen med Peter og Claire var direkte dum. Hvorfor skulle Claire prøve å skyte ham, når hun visste at han kunne fryse tiden?

 

- Hvorfor skulle framtids-Peter skyte sin egen bror, når han like gjerne kunne dratt tilbake i tid til før Nathans pressekonferanse og advart han om konsekvensene av å "go public" ?

 

- At Sylar skulle la seg stoppe av en skarve skapdør med kjetting på etter at han har vist sine evner til å manipulere fysiske objekter er også slapt av manusforfatterne. Det samme kan sies om det faktum at han med sin superhørsel ikke skulle kunne hørt at Claire snek seg ut av skapet og brukte kniven på ham - tåpelig og slapt handverk.

 

Endelig synes jeg man kunne kuttet litt ned på tidsreiseelementet - det begynner å bli litt oppbrukt. Det hadde og vært kjekt om flere av heltene faktisk døde og forble døde i stedet for å komme igjen og igjen. En verden uten konsekvenser er et kjedelig sted...

 

 

Kunne ikke sagt det bedre. Forstår virkelig ikke serien lenger. Nå tror jeg virkelig ikke det er lenge til, før serien blir tatt av luften. Nikki er tilbake, (wtf) nathan ble vekket til live av en mann som bare han kan se(wow- mongo), nåtids-peter er i en annen kropp, (ehhh, okey, litt søkt selv for Heroes).

 

Ja, det var en skuffende seriestart.

Lenke til kommentar
Nikki har jeg tenkt litt på nå. Hun burde jo vært stein dau, og sist vi så henne kunne hun ikke skyte blå ting ut av hendene.

Jeg tar en spansk en og tror hun har en ukjent tvilling.

 

Jeg tror at hun på en aller annen måte kom seg ut av huset og hun har skapt en ny personlighet.. Jessica hadde jo superstyrke, så kanskje Stacy har evenen til å fryse ting/mennesker ?? :)

Lenke til kommentar
Nikki har jeg tenkt litt på nå. Hun burde jo vært stein dau, og sist vi så henne kunne hun ikke skyte blå ting ut av hendene.

Jeg tar en spansk en og tror hun har en ukjent tvilling.

 

Jeg tror det er Nikki. Var is hun skøyt forresten ^^

Denne tvillingen må ivhertfall da være Jessica sanders, som kanskje ikke er så død som noen skulle tro.

Lenke til kommentar

Sett litt til på episodene nå, for å forstå dem bedre... Uansett, sesongens mest minneverdige sitat:

 

- Are you going to eat it? - Claire Bennet

- Eat your brain? Claire, that's discusting. Sylar

 

Sykt at han av alle sier det der...

 

La dere merke at Sylar lå på level 2 hos Company, mens de nye folka var på Level 5. Noe sier meg at de er mye verre enn det vi har sett til nå.

 

Noen som har forstått hva evnen til Jesse kan gå ut på?

Endret av SasaB
Lenke til kommentar
Det er natt til tirsdag det kommer nye episoder, sesongstarten er på 2 episoder akkurat som Prison Break i år.

 

 

Angående kreftene til de nye villians(OBS! Spoilere):

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

The German: Kan manipulere metal.

Flint: Kan skyte blå flammer, ala moren til Claire som skyter ut vanlige flammer.

Jesse: Kan bruke stemmen sin til å skade andre, ala Echo fra Web-episodene til Heroes.

Doyle: En såkalt "Puppetmaster", kan få folk til å gjøre hva han vil.

Knox: Merker frykt lett som gjør han supersterk ala Tracy/Niki.

 

Hva kreftene til Canfield og Samedi er ikke blitt røpet enda.

 

SasaB, jeg quoter Mahavishnu fra litt tidligere i tråden, h*n har visst fått fatt i info om evnene til de nye karakterene

Lenke til kommentar
Sett litt til på episodene nå, for å forstå dem bedre... Uansett, sesongens mest minneverdige sitat:

 

- Are you going to eat it? - Claire Bennet

- Eat your brain? Claire, that's discusting. Sylar

 

Sykt at han av alle sier det der...

 

La dere merke at Sylar lå på level 2 hos Company, mens de nye folka var på Level 5. Noe sier meg at de er mye verre enn det vi har sett til nå.

 

Noen som har forstått hva evnen til Jesse kan gå ut på?

 

Og tenk at sylar lå på level 2, mens noah bennet (HRG-horn rimmed glasses) lå på level 5. Sier litt om HRG også...

Lenke til kommentar

Skuffende at Sylar nå kan helbrede seg selv. Han blir rett og slett for mektig.

 

Sylar har aldri vært ond. Han er på en quest for å samle krefter. Han unngår helst å ta sivile av dage. Favorittepisoden min er i sesong 1 når han innser at han kanskje kommer til å drepe millioner av mennesker og spør seg så om han trår på den rette stien. Og så spør sin mor om hun ikke kan fortelle ham at det er nok å være som han er. Hvorpå hun svarer: "Why would I ever say that, when I know you could be so much more".

 

Angelica ble plutselig mye mer interessant, som en mulig mastermind. Sånn sett er det tre rollefigurer som er verdt å følge: Hiro, Sylar og Angelica.

 

Sylar og Hiro er mine favoritter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...