Gå til innhold

Heroes Volume Three; Villians. [Amerikansk sendeskjema]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Første episoden synes jeg var gangske treg.

 

Andre episoden derimot var fenomenal nesten, hvertfall i forstand Heroes er. Altså vi så at en gjeng av de rømte; Jesse(Peter), Flint, Knox og The German er passe voldelige å dreper uskyldige uten å nøle. Bob ble endelig drept. Å vi fikk vite noe stort om Sylar på slutten, selv kom det ikke som noe bombe når både likheten og muligheten var der vil jeg si.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar
Der var episode 1 sett, nr2 skal sees senere i kveld...

 

Episoden var ganske bra, men hvor i huleste endte den normal-tid versjonen av Peter?

 

Ellers så var det et par rimelige overaskelser der, evnen til Ando var dritkul og jeg gleder meg til å se resten av Mohinders nye evne. Og Linderman, what the hell?!

 

Trur det var sånn her:

 

Den andre "normal-tid" peter ble sendt til Level 5 av han andre peter og forandret til en av dem. Hvis du ser episoden en gang til helt på slutten så ser du en av dem skrike at han er peter

 

Lenke til kommentar
Trur det var sånn her:

 

Den andre "normal-tid" peter ble sendt til Level 5 av han andre peter og forandret til en av dem. Hvis du ser episoden en gang til helt på slutten så ser du en av dem skrike at han er peter

Det var riktig, ja.

 

Men dæven heller, skal Sylar plutselig bli frelseren? Han virker liksom mindre ond nå, enn hele den nye gjengen. Snakk om psykopater... det var bare sykt freaky...

 

Mohinder er virkelig blitt badass, men ryggen hans er bare fucka for tida...

Lenke til kommentar

Irriterte meg over at de brukte den drømmen til Angela i episode 2, siden Tim Kring(skapern av Heroes) sa at det var meningen å bli brukt som ren promotering for Vol.3. Den har forresten vært vist gangske lenge den delen i forskjellige sammenheng med Heroes for promotering av Vol.3 etter Vol.2 finalen. Tror den også var med på S2 Dvd`en.

Lenke til kommentar

Sesong 3 virker lovende - ser så langt ut for at vi ikke får en reprise på den elendige første halvdelen av sesong 2. Det er imidlertid fortsatt et godt stykke igjen til wowfølelsen man satt med under serie 1.

 

Episode 1 var litt tam, men så tok det seg opp igjen i episode 2 med introduksjonen av de nye skurkene samt cliffhangern på slutten...

 

Stort pluss til Kring for å ha droppet den snørrete skrikerungen Michah - la oss håpe det er for godt!

 

 

Negative elementer så langt:

 

 

- Hele Mohinder/Maya plotet burde vært kuttet ut - synes det tilfører serien lite samt det virket direkte usannsynlig at Mohinder skulle være interessert i superkrefter for seg selv eller andre. Det ble dessuten litt vel mye channeling av Cronenbergs "The Fly" - klarte man virkelig ikke å komme opp med noe nytt og originalt? Sue them, Mr. Cronenberg!

 

- Åpningsscenenen med Peter og Claire var direkte dum. Hvorfor skulle Claire prøve å skyte ham, når hun visste at han kunne fryse tiden?

 

- Hvorfor skulle framtids-Peter skyte sin egen bror, når han like gjerne kunne dratt tilbake i tid til før Nathans pressekonferanse og advart han om konsekvensene av å "go public" ?

 

- At Sylar skulle la seg stoppe av en skarve skapdør med kjetting på etter at han har vist sine evner til å manipulere fysiske objekter er også slapt av manusforfatterne. Det samme kan sies om det faktum at han med sin superhørsel ikke skulle kunne hørt at Claire snek seg ut av skapet og brukte kniven på ham - tåpelig og slapt handverk.

 

Endelig synes jeg man kunne kuttet litt ned på tidsreiseelementet - det begynner å bli litt oppbrukt. Det hadde og vært kjekt om flere av heltene faktisk døde og forble døde i stedet for å komme igjen og igjen. En verden uten konsekvenser er et kjedelig sted...

 

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Stort pluss til Kring for å ha droppet den snørrete skrikerungen Michah - la oss håpe det er for godt!

 

Haha Micha og Monica blir nok skrevet ut snart. Monica synes jeg heller ikke passa inn, spesielt med tanke på denne sesongen etter at vi ser Flint driver å tenner på folk. Var jo meningen at Micha skulle være med i drømmen til Angela i starten av episode 2, da død på gulvet sammen med Monica litt bak der Claire blir kappet av hodet. Det som ja, i starten bare var ment som promoteringsklipp endte opp i selve serien.

Lenke til kommentar

Dette syns jeg var en veldig lovende sesongstart, har store forhåpninger til denne sesongen. :)

Var jo mye som skjedde, så hvor skal man egentlig begynne. Vi fikk jo endelig svar på en ting det har vært lurt på helt siden starten, nemlig hva Sylar egentlig gjør med folkene han tar evnene til. Claire brukte jo en av de mest diskuterte teoriene, at han spiser hjernen. Dette gjorde han da ikke, han studerer den bare, og dermed kunne Claire leve videre. Og om det stemmer som Sylar sier han så, at hun er så spesiell at hun aldri kan dø, så har vi nå da tre personer i serien som er helt udødelige; Claire, Sylar og Peter.

 

Framtids-Peter er forresten råkul, og hele opplegget med at han låste inne nåtids-Peter i Level 5 og de greiene der var veldig forvirrende i starten. Men likte det.

Samtidig er det en smule irriterende at ingen store personer dør, noen gang. Klart, det er aldri gøy å miste en hovedkarakter, men det er likevel viktig for fremdriften av historien, føler jeg. Men sånn som det er nå så våkner de jo til live igjen stadig vekk. Nathan har vært tilsynelatende død i begge sesongavslutningene til nå, men likevel klart seg. Niki møtte jo også en sikker død i forrige sesong når hun var i huset som ble sprengt i lufta, men likevel er hun tilbake.

 

Og cliffhangeren på slutten.....ja det kan bli en spennende vri. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...