trygveaa Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Får prøve å svare på noen av disse spørsmålene etter det jeg har forstått. Burde egentlig prøve å ikke tenke for mye på hva som er logisk og sannsynlig når det er en slik serie. Hvor kommer denne katalysator tingen fra og hva er det som gjør den så spesiell?Den gjør det mulig å bruke formelen som gir folk krefter. Uten katalysatoren virker ikke formelen. Har Claire aldri hatt katalysatoren? Som nevnt, var ikke hun "special"? Mistet hun katalysatoren? Er det mange katalysatorer i omløp? Ellers fint gjort av Hiro å legge ut til mora at han kan beskytte tingen for så å miste den to timer etterpå. GG Hiro.Det er bare en katalysator. Først trodde Claire at hun hadde den, men nå så vi at Hiro fikk den. Vi vet ikke om de da endra fortiden eller om Hiro alltid hadde den. Hva skjedde når Hiro og Arthur møttes i ørkenen? Arthur tok kreftene hans men han fikk ikke tid til å ta dem fra ham allikevel?Arthur holdt på å ødelegge hukommelsen til Hiro, men så ble han opptatt med en tegning av eklipsen, og så teleporterte Hiro dem vekk før Arthur fikk gjort mer. Arthur tok av en eller annen grunn ikke kreftene, kanskje han hadde tenkt til å gjøre det etter at han hadde ødelagt hukommelsen, men så rakk han ikke det. Hvorfor forsvinner claire i løse lufta? Arthur som driver med teleport to the future fra lang distanse?Arthur tok på Claire og kunne teleportere henne uten å teleportere selv. Lenke til kommentar
perman07 Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan Arthur kom seg tilbake i tid jeg da... =SJa, den gir lite mening. Dersom han tok kraften til Hiro burde Hiro mistet den. Det er en mann for mange av de 2 som kan reise i tid virker det som. Ellers er det 2 alternativer: 1) Arthur hadde allerede tatt den kraften av noen andre og kunne slikt sett ikke stjæle kraften til Hiro. 2) Arthur hadde hjalp fra en person vi ikke har møtt som også kan reise i tid. Dette gir dårlig mening siden han ville prøvd og tatt kraften til Hiro istedet for å bare ødelegge hukommelsen hans. Endret 10. desember 2008 av perman07 Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Hva skjedde når Hiro og Arthur møttes i ørkenen? Arthur tok kreftene hans men han fikk ikke tid til å ta dem fra ham allikevel? Slik jeg forstod det, tok han hukommelsen hans? Eller litt av den, altså alt fra hans nåværende alder til 10. Hvorfor forsvinner claire i løse lufta? Arthur som driver med teleport to the future fra lang distanse? Når er dette? Etter at Arthur tok the catalyst og kreftene til Hiro? isåfall, der sier han jo at "As for you, i need you to deliver a message for me. Tell Angela it's over etc..." Så han sender Claire tilbake til nåtiden. Og iom at Hiro er trapped in the future, så er han jo teknisk sett i nåtiden bare at han er 16år eldre. Den Hiro som er fanget i fortiden er jo 10år gamle fortids Hiro. Og iom at Hiro nå er i fortiden, vil ikke 16år eldre Hiro være en plass i nåtiden. Og hva skjer med 16år eldre Hiro om 16år yngre Hiro kommer tilbake til nåtiden?Time travel "logic" sucks Den der snudde hode mitt oppned, har ikke noe annet å si enn WTF? o.O Uansett, Hiro i nåtid, fikk litt av minnet sitt slettet av Arthur i ørkenen, han ble sittende fast som en tiåring i hode. Så han tok med Claire tilbake 16 år for å få tilbake hukommelsen sin (dette cluet fikk han via comicen boka 9th wonders). 16 år tilbake i tid finner han ut at morra har/er "the catalyst", samt at hun er en "Healer", de finner også ut at Claire er den de har tenkt å gi "the catalyst" til, eller det er værtfall hva Kaito vil. Men dette skjer jo ikke, for Hiro prater med morra si og forteller henne at han trenger henne til å heale hukommelsen og at han er sterk nok til og beskytte "the catalyst". Litt senere, *bang boom*, Arthur kommer, tar kreftene og "the catalyst" fra Hiro, samt sender Hiro flyvende bakover, så sender han Claire tilbake til nåtiden for å varsle Angela. Edit: En liten rar ting her, som allerede er nevnt, er hvordan Arthur kom seg 16 år tilbake. Slik jeg har forstått det har han aldri tatt kreftene til Hiro før nå, den gangen i ørkene skulle han slette minnet hans bare, men ble stoppet på 10 års alderen. Edit2: Jo såklart, han fikk kreftene når han tok Peter sine krefter. Eneste forklaringen jeg kan komme på værtfall. Endret 10. desember 2008 av Nitrius Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Edit2: Jo såklart, han fikk kreftene når han tok Peter sine krefter. Eneste forklaringen jeg kan komme på værtfall. Of course. Et spørsmål besvart om ikke annet. Men en annen ting. Hvordan vet Arthur hvor han finner Hiro? Leser han også "9th wonders"? Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 denne episoden var bra, bortsett fra den siste delen, hiro stuck in time igjeN!! gjorde meg sur. Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Arthur kan jo male framtida, så reknar med at det på var den måten han fant det ut. Lenke til kommentar
Hooogen Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Har lest alle problemstillingene som er blit tatt opp etter forrige episode og det er forferdelig mye uklarheter. For manusforfatterne er det klokkeklart, men seerne/vi klarer ikke ha alle twistene og tidligere løsninger osv. i hodet. Det er problemet med Heroes. Det er for lite konkret, for uklart. Tør ikke begynne å tenke på alle spørsmålene som virrer oppe i hodet mitt etter en hel sesong feks. Men uansett syns jeg det tok seg opp i forrige episode og prøver ikke å tenke for mye, bare la handlingen gå sin gang Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Hadde helt glemt det med at han absorberte Peters evner. Men i så fall er de enda rarere... Hvorfor brukte han ikke Hiro's evne til å skaffe seg katalysatoren for lenge siden? Hvorfor sende Sylar og Elle etter Claire når han bare kan hente den selv. Hvorfor ikke fryse tiden da kulen var foran hodet hans? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Haitian var der jo fremdeles og kontrollerte vel litt regner eg med..... Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Næ, Arthur klarte å skade Peter. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Ja! Men Haitian var nok der og begrenset han vil eg tro! Samma det.... Alt kan ikke være 100%... Helt umulig.. Er en tv-serie. Ikke en dokumentar! Den var nok ikke en av de verste scenene i Heroes når d kommer til bugs... Irriterer meg MYE mer at Peter skal drøye så syyykt før han skyter! Bare vent litt til sånn at me ikke klarer det... Patetisk! La noen andre gjøre en manns jobb når du er et kvinnfolk sjæl! Satt og irriterte meg! Endret 10. desember 2008 av Jotun Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 En kompis av meg i statene kjenner en av produsentene i Heroes, og han fikk tak i neste episode til meg. Skal ikke spoile så mye, men likte ikke at Sylar tok knekken på både Nathan og Hiro, samt faren til Matt ikke var død allikavell.. dårligste episoden ever.. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 En kompis av meg i statene kjenner en av produsentene i Heroes, og han fikk tak i neste episode til meg. Skal ikke spoile så mye, men likte ikke at Sylar tok knekken på både Nathan og Hiro, samt faren til Matt ikke var død allikavell.. dårligste episoden ever.. Funny you. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 er litt overtrøtt ja.. Legger meg nå. Lenke til kommentar
Fadeless Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 er litt overtrøtt ja.. Legger meg nå. er nok best det Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Jotun, visst kan alt være 100%. Det er det som skiller de virkelig gode seriene fra de middelmådige. Og selv om det skulle være vanskelig betyr det ikke at man bare skal godta alle feilene uten å sette spørsmål ved dem. Ved å kritisere manglene setter man fokuset på hvilke områder som kan forbedres Peter har hele tiden manglet ryggrad, så han er avskrevet for lenge siden Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Forskjell på en drama serie og en SciFi serie.... I en SciFi serie kan man dessverre ikke forklare alt hele tiden... Det er jo litt av det som er SciFi... Men enig i at man skal ikke gjøre åpenbare blundere, men man skal heller ikke forklare hver minste detalj! Det er jo slike ting som starter gode diskusjoner Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Hadde det vært en dokumentar hadde jeg lurt på hvor faen Peter får all energien til å sprenge New York i filler fra Men det er ikke en dokumentar, så jeg aksepterer settingen for serien, som i dette tilfeller er at ulike personer har unike evner. Det som er dumt er når de bryter sin egen logikk, som er helt unødvendig, bare for å skape litt billig drama. Eksempelet jeg husker best er slutten på sesong 2. Peter skal tilsynelatende briefe ved å åpne safen med makt, istedetfor å bare gå rett gjennom, som var måten han unnslapp primatech. De trenger ikke å forklare alt. Er gøy når det er åpne spørsmål, hvor vi selv må tolke innholdet. Men logiske brister er jeg ikke glad i. Og de bør virkelig forklares Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Kanskje han rett og slett HADDE lyst til å briefe? .. Jeg oppfattet det iallefall ikke som noen logisk brist når jeg så det . .. ikke som jeg kan huske iallefall.. Har egentlig opplevd ganske få slike logiske brister med Heroes.. i motsetning til mange andre ser det ut til ... Jeg har riktignok ingenting imot å diskutere de, men kom helst med de litt ryddig og oversiktlig i tilfelle... Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) Hadde helt glemt det med at han absorberte Peters evner. Men i så fall er de enda rarere... Hvorfor brukte han ikke Hiro's evne til å skaffe seg katalysatoren for lenge siden? Hvorfor sende Sylar og Elle etter Claire når han bare kan hente den selv. Hvorfor ikke fryse tiden da kulen var foran hodet hans? Er vel mange grunner, egentlig med alle kreftene Arthur hadde kunne han teleport seg til alle å drept de, men en serie fungerer jo ikke slikt, og det hadde jo ikke fungert i det hele tatt. I en serie som Heroes så er det noen ganger lurt å ikke fundere for hardt på ting, det bare ødelegger Uansett, husker ikke helt riktig, men Arthur var vel ikke klar over hvem som var "the catalyst" med en gang, og det er værtfall ingen som viste at morra til Hiro var "the catalyst" før hun ga det til Claire som barn, men dette ble jo forandret på når Hiro dro tilbake og fikk morra til å gi han "the catalyst" istede. Det at han ikke stoppet tiden når Sylar stoppet kulen foran hodet hans, for å få vite sannheten, ja si det. Kanskje Sylar brukte noen av kreftene sine på Arthur i tillegg til at han holdt kula? Kanskje det er et eller annet med den telekinese abilitien som kan gjøre at div. abilities ikke fungerer? Er vel mange muligheter, men først og fremst, det er en serie, og det var meninga at Arthur skulle bli skutt her, så ja, da må det skje, uansett hva han egentlig kunne ha gjort for å ha stoppet det. Det følger et manus er vel hovedsvaret her Endret 11. desember 2008 av Nitrius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå