Gå til innhold

Heroes Volume Three; Villians. [Amerikansk sendeskjema]

Anbefalte innlegg

Poenget er at vi som liker serien, kommer hit (til denne tråden) for å diskutere med andre som liker serien. Ikke for å høre på folk syte og klage om hvor dårlige de synes serien har blitt, og at de ikke kommer til å se på den mere.

Men hva skjer? Jo de fortsetter å poste, og de fortsetter å se serien, for så å disse den.

Det er som en sa; hvorfor kan ikke en serie som Prison Break (og forsåvidt Heros, Lost osv) ha mange sesonger, der nødvendigvis noen sesonger ikke har så høyt nivå som starten; når virkelig CRAPPY TV som sitcoms, reality osv, får sesonger på sesonger av virkelig møl.

24 feks, så har jo de 2 siste sesongene vært de beste imho.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er som en sa; hvorfor kan ikke en serie som Prison Break (og forsåvidt Heros, Lost osv) ha mange sesonger, der nødvendigvis noen sesonger ikke har så høyt nivå som starten; når virkelig CRAPPY TV som sitcoms, reality osv, får sesonger på sesonger av virkelig møl.

Vet du hvem som sa det ...? Det var MEG! Bare sjekk.

Men du har også misforstått. Det jeg mente var ikke at spenningsserier skal kunne fortsette i evigheter uavhengig av kvalitet, men at den konsekvente "denne spennningsserien har gått i mer enn sesong, kanseller den"- mentaliteten må bort. En serie som totalt har mistet sjel og formål må selvfølgelig ikke dras ut. Her er det en fundamental forskjell mellom f.eks Heroes og Prison Break, Heroes mangler et større formål, det formålet som Michael og Co. har i å tvinge The Company i knestående. Jeg var i utgangspunktet likevel positiv til flere sesonger av Heroes, fordi universet i seg selv er så spennende at denne serien kunne potensielt sett ha fortsatt i årevis. Men det forutsetter kvalitet, spesielt viktig er det at manusforfatterne klarer å holde ting fresht. Det har de (til nå) ikke klart med Heroes sesong 3.

Jeg klarer ikke holde meg vekke, Blåbær ...

Dette er første gang jeg har klaget på en heroes episode her inne! Jeg har vært positiv til at det skulle sendes flere sesonger, og var kanonspent på serien når den startet opp igjen. Så ikke tving meg inn i en bås jeg slettes ikke hører hjemme i. Er enig i at det er dumt med folk som følger med på serien bare for å ha noe å klage på. Men det gjør ikke jeg! Jeg følger med på serien fordi jeg til en viss grad føler litt lojalitet mot Tim Kring og hans tidligere fantastiske serie, men mest fordi jeg fortsatt har et håp om at alt kan snu. Sesong 2 var også skuffende, men i slutten ble det hele allikevel riktig så spennende. Jeg har et håp om at det samme skal skje med sesong 3. Hvis jeg da blir skuffet etter en episode, hvorfor skal jeg ikke da få lov til å lufte min frustrasjon, så lenge det er saklig? Så kan dere andre argumentere mot det jeg sier igjen, og vips - hva har vi da? Jo en diskusjon(.no)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Jeg klarer ikke holde meg vekke, Blåbær ...

Dette er første gang jeg har klaget på en heroes episode her inne! Jeg har vært positiv til at det skulle sendes flere sesonger, og var kanonspent på serien når den startet opp igjen. Så ikke tving meg inn i en bås jeg slettes ikke hører hjemme i. Er enig i at det er dumt med folk som følger med på serien bare for å ha noe å klage på. Men det gjør ikke jeg! Jeg følger med på serien fordi jeg til en viss grad føler litt lojalitet mot Tim Kring og hans tidligere fantastiske serie, men mest fordi jeg fortsatt har et håp om at alt kan snu. Sesong 2 var også skuffende, men i slutten ble det hele allikevel riktig så spennende. Jeg har et håp om at det samme skal skje med sesong 3. Hvis jeg da blir skuffet etter en episode, hvorfor skal jeg ikke da få lov til å lufte min frustrasjon, så lenge det er saklig? Så kan dere andre argumentere mot det jeg sier igjen, og vips - hva har vi da? Jo en diskusjon(.no)

Beklager det, men er drittlei av sånne typer folk, og trodde du var en av de.

Lenke til kommentar

Enig i at man kan diskutere, det er sunt for å få litt perspektiv på ting, men pass på så det ikke blir syte.no, det er ingen tjent med.

Du har et poeng når du sier det har vært litt mye frem-og-tilbake i serien i det siste, både når det gjelder tid og personlighet. Likevel synes jeg serien er bra, denne episoden også. Det har vært mange elementer i hver episode som har vært virkelig bra, synes det var mange høydepunkter nå også. Claire var troverdig i det hun døde, infeksjonen hun "døde" av fikk hun sikkert sist hun lå med åpent bryst. Tegneseriegutta var artige, Hiros redningsaksjon også. De fortsatte med den ond/god-tankegangen da Arthur snakket om Mohinders indre monster. Tror tidsperspektivet fort kan være tilbake igjen nå, det håper jeg kan "rette ut" serien og få den på sesong 1-nivå igjen.

Lurer egentlig på om Sylar drepte den søte blondinen, virket egentlig som han ikke orket gjøre det likevel. En mor må vi jo og ha, hvem kan passe bedre?

Endret av zonko
Lenke til kommentar
Hvorfor drepte Sylar, Elle, da han allerede har kreftene hennes?

Sylar er ond og kommer alltid til å være ond :p Kan ikke se for meg han som en far, som vi fikk se i framtiden.

En fin episode.

"*poof* bad man *poof*" er noe av det beste jeg har sett på lenge. Holdt på å knekke av latter :!:

Maya og Adam får nok ikke evnene sine tilbake, da disse ble *fjernet* av Arthur, og ikke av solformørkelsen.

Og har faktisk bare ventet på å høre mer om skissene til Isaac. Kom til å tenke på de i forige episode og idag dukket de opp.

Gleder meg til neste =)

"*poof* bad man *poof* Den var seriøst genial, lo meg ihjel jeg å der :!:

Vist alle i heroes fikk kreftene sine i den første solformørkelsen, hvordan fikk då Adam kreftene sine????

Har ikke Adam levt leeeenge da? Var sikkert en solformørkelse noen år før alle de andre kom til verden :hmm:

Da når hiro gikk til fortiden og hjalp Adam, det var jo et par hundre år tilbake i tid om jeg ikke husker feil?

Endret av Erixn
Lenke til kommentar
Vist alle i heroes fikk kreftene sine i den første solformørkelsen, hvordan fikk då Adam kreftene sine????

Har ikke Adam levt leeeenge da? Var sikkert en solformørkelse noen år før alle de andre kom til verden :hmm:

Da når hiro gikk til fortiden og hjalp Adam, det var jo et par hundre år tilbake i tid om jeg ikke husker feil?

Hvis jeg ikke husker helt feil, så var det solformørkelse samme dagen Hiro kom til den tiden?

Lenke til kommentar

angående det å fremme negative aspekter ved serien...

Dette er ikke en jubeltråd og en runkesirkel hvor alle utbryter hvor fantastisk serien er.

Jeg har alle med meg når jeg sier at sesong 1 definitivt var høydepunktet. Sesong 2 var bunnen og sesong 3, eller begynnelsen av sesong 3 ihvertfall, ligger et eller annet sted imellom.

Det er forskjell på å komme inn i tråden med "Å... Heroes suger! (Men jeg gidder ikke å si hva som suger)" og det å kritisere serien for dens mangler. Ved å fremheve problemene i serien, ser man gjerne også hva serieforfatterne burde gjort annerledes for å løse problemet, som via feedback til serieskaperne kan bidra til et bedre produkt.

For øyeblikket er kvalitetsnivået til Heroes trøkket ned i dass. Det største issuet akkurat nå, er at det er lite fremdriv.

De putter hele tiden inn nye småplot og hindringer som heltene må løse før de kan gå videre. Eksempler: Hero blir retarded, Daphne slår seg vrang, hjelpe The Haitian med mission'et sitt. Alle disse tre er lite underholdende subplot som for min del virker som bare er der for å få tiden til å gå.

Det andre problemet for min del er at det ikke er noen kule rollefigurer igjen.

Peter er evneveik. Nathan så "lyset". Sylar kjører den emosjonelle berg-og-dal-banen. Angela og Arthur sitter egentlig bare der og sjefer rundt uten å gjøre noe. Matt mangler retning. Han trenger et spark i ræva for å få ting til å skje. Da er det bare Hiro igjen, og han er retarded, dog, til tider fortsatt underholdende :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711
back on topic:

Hvordan fant Matt, Hiro og co? dvs når de var i tegneseriebutikken.

Leste sikkert tankene til gud som tenkte på hiro:P

Lenke til kommentar

Sa ikke de hvor de skulle i part1 da?

Det jeg likte best i disse dobbel episodene.

må være scenene med Seth Green og -husker ikke hva han het-

ettersom det viser serien fra seerenes perspektiv,aka de leser bladet

og diskutere hendelsene slik som "vi" gjør . :)

Endret av Ehtram
Lenke til kommentar

Jaja, jeg trodde bunnen var nådd i forrige sesong, men det ser ut for at denne runden har potensiale til å bli enda verre. Pilen har pekt jevnt nedover de siste episodene, og med den siste har de virkelig begynt å lukte på razzlenominasjon.

Som sagt tidligere, man sliter med å finne en ny og fengende vinkling på showet, det er for mange uinteressante subplot, og det som presenteres av nye karakterer er ikke noe å hoppe i taket over (Daphne, Flint etc.). At ingenting har konsekvenser i Heroesuniverset som følge av tidsmanipulering m.m. bidrar også til å senke seriens kvalitet. Man burde sørget for at flere av seriens til dels irriterende figurer får et endelig endelikt (f.eks. Mohinder, Daphne, Niki, Elle og Claire), man burde få tak i mer rutinerte krefter på skuespillersiden (ala McDowell) og sist men ikke minst burde man få inn dyktigere manusforfattere enn det showet sliter med i dag.

Om ikke noe radikalt skjer snart, fortjener showet å avgå en stille død. Synd, for sesong 1 var rimelig vellykket tv-underholdning.

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Poenget er at vi som liker serien, kommer hit (til denne tråden) for å diskutere med andre som liker serien. Ikke for å høre på folk syte og klage om hvor dårlige de synes serien har blitt, og at de ikke kommer til å se på den mere.

Jeg tror nok du har misforstått litt konseptet rundt det å diskutere en tv-serie. Denne tråden er til for å diskutere serien for alle som ser serien. Enten de liker den eller ikke.

Så gjelder det å ha toleranse for hverandres syn og ikke prøve å "jage vekk noen" som er uenig i ens eget synspunkt. :)

Ellers, jeg syntes siste episode i hvert fall ga et lite håp om å komme tilbake på rett spor. Det er tydeligvis noen som har sett grunn til å korrigere retningen (derav et par manusforfattere som fikk fyken) og jeg håper det nå skjer. Som nevnt tidligere har karatkerene blitt for schizzofrene, de endrer standpunkt og moral fra den ene episode til den neste. Nå ser det ut som om de har tenkt å rette litt på dette. Bl.a. ved å sette Peter og Sylar tilbake i sitt tidligere spor.

Jeg gir ikke opp serien enda, jeg tror de kan komme tilbake på rett spor igjen. Første steg er å redusere karaktergalleriet, det tok litt vel mye av der. :)

Lenke til kommentar

Jeg får vel slenge meg på vogna med passasjerer som mener at dette trolig var den dårligste episoden i denne serien. Joda den hadde noen bra deler, men et hav av dårlige.

Sykepleier fra New York går amok med AK mot en liten minihær. Gav meg jammen en god latter.

For å summere opp så og si alle karakterene mistet de lille de hadde av troverdighet. Får håpe på serie avsluttning etter volume 4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...