Snusi Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 På søndag skal jeg finne 1RM (1 repitisjon maks). Hvordan skal jeg gjøre dette? Jeg bryr meg egentlig ikke hva jeg kommer til å få, men må ha det for å lage et program for bryst. Hvordan er oppvarmingen? Hvor lange pauser osv... Har selvfølgelig en som står bak. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Du vet vel sånn ca. hva du klarer å løfte går jeg ut i fra? 1. Start med oppvarming på vanlig måte. 1.5 Her er det noen som må ha noen "aktiviseringsløft", for å klare og løfte tungt, f.eks. 5 rep på 75%. Hva som er rett for deg må du nesten bare prøve deg frem til. 2. Start selve løftinga på en vekt du vet du får opp, men som alikevel er "tung", ta en rep. 3. Legg på 5kg, ta en rep. Gjenta til det stopper, du kan evt. legge på 2.5kg eller 1.25kg hvis du har mulighet hvis forrige løft gikk tungt. Hvis du skyter over 1RM, og du la på 5kg, kan du f.eks. prøve å ta av 2.5kg og prøve igjen. Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) Takk for tipset! Når du sier oppvarming på vanlig måte, mener du da løping eller lignende? Eller tenker du på selve benkpressen, med lette vekter? Hvor lange pauser skal jeg ha mellom de tunge løftene? Jeg regner med at de skal være lange. Endret 9. februar 2008 av Snusi Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Når jeg skal makse bruker jeg følgende måte: bruker kg fra forrige makse økt, er 4-5 uker siden... -stanga 10-20 reps. -40 10 reps -50 5 reps -70 5 reps -80 4 reps -85 3 reps -90 2 reps -95 2 reps -100 1 Rm - Maxløft. var fornøyd da løfta rundt 150 % av kroppsvekten min sånn ser minn maxløft øvelse ut, om den er god kan diskuteres men funka for meg Lenke til kommentar
TehKris Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Høres mye ut å ta 2 rep på 90 og 95 kg hvis 100 er maks. Prøv med 1 rep på de to neste gang, så kanskje du klarer mer på 1RM =) Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 vet det er det, men prøvde med 1 rm på på 90 og 95 men da greide jeg ikke 95, men det var 2-3 uker før dette igjen da... men,men Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Gjelder å ha dagen når man skal løfte tungt, det kan fort bety 5kg+ Lønnser seg å sove ut godt flør man skal løfte seff, og drikke mye timene før, så muskler er godt hydrert! Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Takk for alle tips og råd! Ble 72.5 og er fornøyd Skal følge dette programmet de neste månedene så får se hvordan økningen blir... http://www.iform.no/pub/art.php?id=40 Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Veldig bra! Jeg har akkurat fullført alle 3 fasene i det programmet du skal starte på nå, skal ta siste 1RM om ei uke. Kommer til å skrive en fullstendig rapport over fremgangen min med det programmet her da! Så følg med! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå