_oystein Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 jeg har en amd xp2100 thorougbreaded cpu og msi hk, men da jeg skal kjøpe nytt minne pga. at det gamle er deffekt møter jeg mange spørsmål på veien. 512mb Apacer DDr pc 266, 745,- 512mb Apacer DDr pc 266 REg.ECC, 1265,- 512mb Apacer DDr pc 333, 685,- i min lille verden ville jeg påstå at DDR pc333 er best da jeg regner med at 333 er frekvensen den jobber på og da er dermed den raskest. (eller tar jeg feil?) Men jeg ser at prisene på ddr pc266 og pc333 er nesten identiske, mens pc266 Reg.ECC er suverent dyrest. Hva er egentlig dette Reg.ECC greia, og er det verdt pengene? Og hvordan kan det ha seg at prisene er nesten lik på de øvrige brikkene? Mvh Øystein Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Hold deg unna Reg/ECC til vanlig bruk. Reg er en buffer på selve minnemodulen hvis jeg har forstått det riktig. Og ECC er errorchecking av noe slag. Reg fører også til at du kan ha mere maks minne på hovedkortet, men hastigheten blir dårligere. Gjør seg best i servere spør du meg... 400/333/266 Er antall MHz brikken er sertifisert for. Dermed, jo høyere jo bedre. Så lenge hovedkortet støtter det så klart. Har du derimot en 400 modul i et 333 hovedkort vil modulen kjøre på 333, men du kan klokke den en hel del lengre enn med en vanlig 333-brikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå