JaSol Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Nå har jeg plundret i flere dager og er på vei til å gi opp. Vet det er en fantastisk gruppe her som har kunnskap om alt mulig. Jeg har scannet hele forumet, funnet artikler og private hjemmesider som neeeesten løser mitt problem. Jeg skal forsøke å forklare.: Som internetleverandør bruker jeg en som leverer signalene trådløst. Jeg har altså en antenne på taket som tar imot signalene fra min ISP. Inne i denne antennen sitter en router selvsagt. Signalene går så videre til min router nede på kontoret. Dette er en og Jensen router AL7954. Denne har jeg full kontroll over. Den kjører jeg mitt LAN på og også WLAN til gjester og når jeg skal bruke bærbar forskjellige steder i huset. Det jeg ønsker nå er følgende: Jeg vil sette opp en router til som tar imot de trådløse signalene fra Jensen routeren og opererer altså som en repeater/forsterker. Denne routeren skal jeg sette opp i soner av huset som har litt svake signaler. (eller kanskje aller helst der hvor signalene BEGYNNER å bli svake). Jeg ønsker altså IKKE å trekke kabel mellom Jensen routeren og den andre routeren. Er dette prosjektet mitt umulig? Har jeg kjørt meg i et blindspor? Router nr 2 som jeg har forsøkt dette på er; Linksys WRT54G eller Netgear DG834G Dersom noen kan komme opp med en god beskrevet fremgangsmåte, vil den bli honorert. Kontakt meg gjerne på e-post: [email protected] Jeg legger mitt prosjekt i deres hender folkens. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Problemet med å få dette til er at routerne bør gjerne komme fra samme leverandør, fordi at selskapene ikke helt følger standarden, altså 2x linksys som støtter dette eller 2x et annet merke som støtter dette. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=631151 kan også være informativ selv om casen ikke er helt lik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå