Gå til innhold

[LOTRO]spørsmål om lotro


Anbefalte innlegg

Noen som kan forklare litt hva greia med housing er?

 

Er housing sonen instanced?

 

Kan enn se alle sine hus eller eier flere samme hus som deg? altså f.eks det er max 50 hus i et nabolag, delt på 500 spillere etc, så bruker kanskje 20-50 andre samme hus som deg.

 

 

Edit: Legger til at jeg skal bestille LOTRO i dag, lurer på hvordan server jeg bør velge, jeg vil være på den mest populære servern med flest folk på, liker ikke å gå rundt alene osv. Hvordan class er mest nybegynner vennlig?

 

Edit 2: Er det noen form for character customization etter du har laget charactern din? altså f.eks i level 30+ finner jeg ut at jeg vil ha skjegg eller lengre hår, mulighet for det?

 

 

Takker for svar ;)

Endret av acetec
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er fire housing instaces. Når du kommer til instancen velger du et nabolag. Alle nabolagene er like med samme hus, men slik kan alle ha vært sitt hus.

Du kan ha et hus pr char og det finnes tre typer hus. Standrad, Delux og Kinship. I hver instance er hver type lik hverandre. Eks i alve-housingen ser alle Standard husene like ut i utgangspunktet, men du kan kjøpe ting og tang til huset ditt, samt crafte ting, som kan gjøre det annerledes, eks møbler, bilder/malerier, tapeter, gulvmaling osv.

Lenke til kommentar
høres bra ut, men server valg? hvordan server er mest populær? også er det noen form for character customization?

 

Jeg tror det er ca like mye folk på alle serverne. Virker som om det er mye nordmenn på Laurelin og Eldar. Vil på "rollespille", er Laurelin ditt valg.

 

Ja det er char customization.

Vil du ha en "enkel" første char, ville jeg valgt Champion eller Hunter. Kanskje også Captain. Ville ikke valgt Minstrel, Guardian, Burglar eller Lore Master visst du ikke er særlig erfaren med disse typene fra f.eks andre MMORPGS..

 

EDIT: Lore Master har pets.

Endret av Maverick2002
Lenke til kommentar

aha, men er det sånn at jeg går til en butikk for å skifte på utseende eller er det fra et yrke? tja, jeg liker svære 2h våpen, men liker også å gjøre bra damage, er ikke det Champion som er noe sånn?

 

Edit: (mye editing her sorry) Lurer på om LOTRO er som Guild Wars, eller er det mer som WoW når det kommer til frihet? er vel ikke sånn i LOTRO som i Guild Wars at enn ikke kan se players over alt, f.eks bare når enn er i en by. Går utifra at jeg kan se players som i WoW uansett hvor jeg er (utenom instances)

Endret av acetec
Lenke til kommentar
aha, men er det sånn at jeg går til en butikk for å skifte på utseende eller er det fra et yrke? tja, jeg liker svære 2h våpen, men liker også å gjøre bra damage, er ikke det Champion som er noe sånn?

 

Edit: (mye editing her sorry) Lurer på om LOTRO er som Guild Wars, eller er det mer som WoW når det kommer til frihet? er vel ikke sånn i LOTRO som i Guild Wars at enn ikke kan se players over alt, f.eks bare når enn er i en by. Går utifra at jeg kan se players som i WoW uansett hvor jeg er (utenom instances)

2h våpen = champion og captain. Champion er mer ren dps klasse, mens captain er mye buffs og litt healing men også dps, lignende wow pally.

 

Lotro er ellers som WoW.

Lenke til kommentar

Det er kun en hastighet på hestene du kan kjøpe, foreløpig i alle fall. Vet ikke om de har noen planer om å gjøre det mulig å få raskere hester etterhvert (håper fortsatt på det ettersom skillen for å ri heter "basic riding"...håper de legger til mulighet for "advanced" snart ;))

 

Taxi/Stablemasters-hestene er de raskeste (noen ruter har fast-travel, noen har ikke), men koster en del sølvmynter så belag deg på å gå mye i begynnelsen (noe som i og for seg er greit da man får utforsket alle områdene).

Lenke til kommentar
det er stable-masters som har de raskeste reisene mellom byer til noen sølvmynter. På lvl 35 får du mount. Alver og mennesker før hest og hobitter og dverger får ponnyer. Du har jo også reputation. Får du nokm reputation kan du få deg en ny hest, men vet ikke om den går noe raskere.

 

Ny hest, dvs andre farger på hesten?

Lenke til kommentar
det er stable-masters som har de raskeste reisene mellom byer til noen sølvmynter. På lvl 35 får du mount. Alver og mennesker før hest og hobitter og dverger får ponnyer. Du har jo også reputation. Får du nokm reputation kan du få deg en ny hest, men vet ikke om den går noe raskere.

 

Ny hest, dvs andre farger på hesten?

Andre farger og mønster ja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...