Gå til innhold

Wrt45gs WDS til SMCWBR14T-G til LAN

Wrasko

Anbefalte innlegg

Hei, har flyttet hjem til mine foreldre mens jeg venter på å overta huset jeg har kjøpt, og da har jeg ett lite problem. Signalene er utrolig dårlige opp til "gutterommet".

Så da tenkte jeg på å bruke en SMC Barricade SMCWBR14T-G som støtter WDS til å forsterke signalene, før jeg kobler inn til min pc gjennom kabel fra den.

Oppsettet er som så:

Linksys WRT45GS

Trådløst

SMCWBR14T-G

Kabel

Min pc

Har oppdatert til nyeste firmware 1,52.2 på min v6 Linksys router, og til v1.19 på SMC routeren.

Enda har jeg fått "koblet" SMC routeren til å finne nettverket fra Linksys'en gjennom wds menyen, men får ikke nett direkte gjennom den.. "Link Status DISCONNECTED", har endret ip på SMC routeren til en som er innenfor IP-rangen til dhcp'en til Linksys'en (192.168.1.108) (linksys har 192.168.1.1)

Men fortsatt så får jeg null nett gjennom smc boksen.. Noen tips? Må innrømme at jeg har lett mye, og forstår mindre og mindre nå..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for godt svar, må innrømme at jeg laget meg en antenneforlenger istedenfor, og med ubuntu og mer stabile drivere til pci smc kortet så ble ting mye mer stabilt.

Så har en antennekabel som går ut av rommet her, og noen meter bort før det ender i en gammel bordantenne :)

Lenke til kommentar
Bra du fikk WDS til å fungere! :new_woot:

Var ikke akkurat wds da :p.. Var som sagt at jeg bare forlenget antennen som var på trådløse pci kortet mitt..

Nærmeste jeg kom med wds var å få scannet etter wrt45gs routeren, så velge den, og fikk ikke nett til smc routeren, burde vel testet mer, men laget meg like gjerne en antenne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...