Gå til innhold

SMS til utlandet


Anbefalte innlegg

Nå får ikke jeg akkurat byttet abbonement på en god stund, men jeg sender nesten bare sms til utlandet, og ringer noenganger. Jeg har netcom Youngtalk og det blir veldig dyrt.

 

Hva ville dere anbefalt?

 

[Jeg vurderer å kjøpe en sånn 1kr tlf hvis det er noen med veldig billige abonnementer & priser til det]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå får ikke jeg akkurat byttet abbonement på en god stund, men jeg sender nesten bare sms til utlandet, og ringer noenganger. Jeg har netcom Youngtalk og det blir veldig dyrt.

 

Hva ville dere anbefalt?

 

[Jeg vurderer å kjøpe en sånn 1kr tlf hvis det er noen med veldig billige abonnementer & priser til det]

De fire største leverandørene tar alle 1,50 (Tele2 tar 1,49, Chess tar 1,48) for SMS til utlandet, uansett hvilket abonnement du har og uansett hvilket land du sender til. Unntaket er Tele2 som har samme pris for å sende SMS til sverige. Så du ender stort sett opp med å betale det samme uansett hvilket abonnement eller leverandør du velger.

Endret av zegenie
Lenke til kommentar

Hva i all verden er Vyke? Jeg har aldri hørt om det.

 

Det er stort sett Australia det går til >-<

 

Og jo. Det holder med å kunne kjøpe et nytt simkort eller noe lignende, for jeg har en HTC touch jeg ikke bruker[fordi jeg trenger MSN og det koster flesk på HTC'en], så jeg kan bruke den.

 

Jeg leste akkurat om Vyke. Jeg har ikke råd til å være tilkoblet til mobilens internett hele tiden, jeg tror faktisk det ville blitt dyrere. :cry:

Endret av Bellatrix
Lenke til kommentar
tusen takk for raskt svar!

 

Er det sånn at det er koblet på gprs hele tiden? For da funker det ikke for meg, for det ville trekt penger konstant, ville det ikke?

 

Nei kobler normalt bare opp når du skal sende en SMS, en SMS er 160 tegn + litt ekstra, hver SMS tar langt langt under 1KB data, det er 1024KB i en MB og MB-prisen varierer fra 5 til 20 kr stortsett hos de forskjellige operatørene. GPRS betyr at du kun betaler for datamengden du bruker, ikke for å være oppkobla forøvrig. Du skal mao sende no helt hemningsløst mye SMS før du kommer opp i en datamengde som vil merkes på regninga, selv om du har dyre datapriser.

Lenke til kommentar

Det minste man kan fylle på Vyke er 10 dollar, rundt 50-60 kroner.

 

Men man får jo 1 dollar når man melder seg inn, slik at man får prøvd det.

 

Ellers kan det nevnes at OneCall tar 42 øre per SMS til utlandet, så det er et alternativ hvis du ønsker å sende SMS uten å bruke et eget program.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...