Gå til innhold

Ekstern harddisk vil ikke formateres

Anbefalte innlegg

Har hatt noen problemer med den eksterne harddisken min, og fant ut at det greieste var bare å starte på nytt med den... Så jeg begynte å formatere.. Dette funka ikke i det hele tatt, så jeg prøvde å slette den først (kontrollpanel - adm. verktøy - datamaskinbehandling - Diskbehandling). Da dette var fullført prøvde jeg igjen å formatere, men igjen uten hell... Det ser ut til at det skal gå bra - det står "formaterer" og den går fra 0% til 100%, men etter det kommer det bare opp en boks som sier at datamaskinen ikke kunne formatere disken... (Har også prøvd å formatere ved å høyreklikke på disken i min datamaskin, og velge formater. Det funka heller ikke).

Noen som vet hva som kan være årsaken til at den ikke vil formateres.. Har jeg driti på draget og gjort noe feil?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så jeg begynte å formatere.. Dette funka ikke i det hele tatt, så jeg prøvde å slette den først (kontrollpanel - adm. verktøy - datamaskinbehandling - Diskbehandling). Da dette var fullført prøvde jeg igjen å formatere, men igjen uten hell... Det ser ut til at det skal gå bra - det står "formaterer" og den går fra 0% til 100%, men etter det kommer det bare opp en boks som sier at datamaskinen ikke kunne formatere disken...

Når du sier...prøvde å slette den først.....--->hva mener du med det?

Når du prøver å formatere!---> hvilket file system bruker du?

Det er begresninger i partitions størrelse ...ikke mer enn 32 GB...når du velger Fat32, i Windows.

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig husker jeg ikke hva jeg gjorde da jeg sletta.. Er ikke hjemme nå, men skal sjekke det ut straks jeg kommer hjem.. har hukommelse som en tilbakestående gullfisk...

Jeg prøvde å formatere den ved å høyreklikke på disken under diskbehandling, som beskrevet i første post... Hadde den stående på NTFS (eller hva det nå heter..)

Det kommer opp en firkantet rute som sier at "disken kan ikke formateres" :(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Min harddisk gikk kaputt idag etter 2 dagers ustabilitet! Det kom opp innemellom at H/.... kunne ikke lagre data og gikk tapt (ca 4 ganger) Så spilte jeg av musikk istad så stoppa musikken innemellom hvirka som den ikke leste hardisken. Så gikk jeg inn på hardisken som tok en tid og fikk ikke sletta eller tatt backup. Og nå får jeg ikke gjort noe annet enn å se at det er såså mye ledig gig igjen. Den vil heller ikke formateres :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...