Joachricar Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) Connectederror: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '1' at line 1 Noen som vet hva jeg må gjøre for å få fjernet den feilmeldingen? Er ny med MySQL og PHP og dette er en del av noe "registrerings-greier" jeg holder på å leke meg med. Her er koden jeg har brukt. <form method="Get" action="index.php?page=slettbruker"> Brukernavn: <input name="Brukernavn" type="Text"><br/> <input type="submit"> </form> <?php $con = mysql_connect("localhost","*****","****"); if (!$con) { die('Could not connect: ' . mysql_error()); } else { echo ('Connected'); } mysql_select_db('joachimc_mysql', $con); $var = $_GET['Brukernavn']; $del = mysql_query("DELETE FROM Person WHERE Brukernavn ='$var'"); if(!mysql_query($del,$con)) { die('error: ' . mysql_error()); } echo "Slettet."; mysql_close($con) ?> Takker for svar Endret 9. februar 2008 av Jokkeman Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Du kjører først spørringen her: $del = mysql_query("DELETE FROM Person WHERE Brukernavn ='$var'"); og så forsøker du å kjøre resultatet av den igjen lenger nede. Så vidt jeg vet returnerer mysql_query bare true/false, så det er ikke rart det ikke fungerer. Prøv dette: $del = "DELETE FROM Person WHERE Brukernavn ='$var'"; Det er forresten forferdelig skummelt å bruke GET til å slette en bruker. Tenk hva som skjer hvis jeg går inn på delete.php?Brukernavn=admin den er også åpen for SQL injections. Les litt om det her på forumet. Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Hehe, oki takk for hjelp. Burde jeg bruke post istedetfor? Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Jeg regner med at det er best. Dersom du er avhengig av å bruke GET, er det bedre å lage en hash av brukernavnet + et hemmelig salt som du lagrer sammen med brukernavnet, og bruke det til å slette brukeren i stedet. Da blir det så godt umulig å gjette hashen som skal in i URL-en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå