Gå til innhold

Hvordan bruker du din PS3 som mediasenter?


Erlendz

Anbefalte innlegg

Sitter å plages litt med å finne en best mulig måte å bruke ps3 som mediasenter selv, så tenkte det kunne vært interessant å sett hvordan andre på forumet gjør akkurat dette. Tversity? Linux? Annet?

 

Selv har jeg prøvd endel tversity, men opplever det som svært ustabilt. Får ofte feilmeldinger på windows og på ps3-en. Driver derfor å vurderer andre muligheter. Tror jeg skal prøve å koble en FAT32 disk til maskina og se filmer fra den. Problemet da er bare at det er mange filer ps3 ikke vil spille av slik. Dette tenkte jeg å løse med å bruke PS3 video 9 til å konvertere disse filene til et format ps3 takler. Hva tror dere om en slik måte? Tungvint?

 

Er det noen som vet om alle filer som Tversity kan streame til ps3 uten transcoding kan spilles av på ps3 rett fra en eksterndisk? Hvis det er tilfelle er det ikke mange av filmene mine jeg må konvertere om. :)

 

Har vurdert linux mange ganger. Stiller meg litt skeptisk fordi jeg bare har 15gb ledig på konsollen min. Samt at jeg ikke liker tanken på å måtte ta backup av alt jeg har på disken på forhånd. Det høres stress ut. For man må vel ta backup før man frigjør plass til et annet OS? Eller har jeg misforstått da?

 

Fortell meg hvordan dere gjør det? Gjerne litt detaljert. :)

 

Dette er en svært god guide som handler om videofiler som ps3 ikke vil spille av. :)

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor overfører du ikke bare filmene/seriene inn på ps3en via tverisity når du skal se dem ? Hvertfall det jeg gjør, så får jeg litt bedre kvalitet, og slipper å tenke på ustabilitet. Trykk trekant og kopier hele mappa over, går kjapt =)

 

Bruker forøvrig Tversity og WMP.. klarer ikke bestemme meg for hvilken jeg liker best

Lenke til kommentar
Hvorfor overfører du ikke bare filmene/seriene inn på ps3en via tverisity når du skal se dem ? Hvertfall det jeg gjør, så får jeg litt bedre kvalitet, og slipper å tenke på ustabilitet. Trykk trekant og kopier hele mappa over, går kjapt =)

 

Bruker forøvrig Tversity og WMP.. klarer ikke bestemme meg for hvilken jeg liker best

 

Fordi det fungerer bra å se filmene som ikke må transcodes via tversity uansett, men de filmene som må det vil jo ikke fungere da. Eller tar jeg feil da?

 

EDIT: Pluss, det går IKKE fort å kopiere via trådløst.

Endret av qweac
Lenke til kommentar

oh sant det med trådløst ja.. Fungerer bra å se filmene som ikke må transcoded over trådløs streaming ja, men du får jo høyere bitrate om du overfører først. Synest xvid er såpass dårlig i utgangspunktet at jeg prøver å hente bitrate der jeg kan :)

 

Ja de filmene som må transcodes kan ikke lastes over på ps3en, men slik jeg tolket det var det spillefilmer du snakket om, og alle spillefilmer blir jo lagt ut i xvid (.avi)

Ser ikke poenget med å feks laste dem i x264 for så å transcode over trådløst som gir lav bitrate likevel..

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
oh sant det med trådløst ja.. Fungerer bra å se filmene som ikke må transcoded over trådløs streaming ja, men du får jo høyere bitrate om du overfører først. Synest xvid er såpass dårlig i utgangspunktet at jeg prøver å hente bitrate der jeg kan :)

 

Ja de filmene som må transcodes kan ikke lastes over på ps3en, men slik jeg tolket det var det spillefilmer du snakket om, og alle spillefilmer blir jo lagt ut i xvid (.avi)

Ser ikke poenget med å feks laste dem i x264 for så å transcode over trådløst som gir lav bitrate likevel..

 

Kan hende man får høyere bitrate ved å kopiere over først, men syns det ser veldig bra ut på de som ikke må transcodes uansett. Har aldri tenkt på å kopiere over, men kommer sikkert til å prøve det i dag. Skal prøve å få satt opp kablet nettverk mellom maskina og ps3. :)

 

Er ikke så veldig inne på formater og slik, men de filmene det er snakk om som ps3 ikke klarer å spille av er etter hva jeg klarer å finne ut både xvid og divx filer. I hvertfall i følge avicodec (et program som gir info om slik.) Jeg har f.eks. ei fil som er Divx v5, som maskina ikke klarer å spille. Samt ei fil som er xvid som den heller ikke tar. Det rare er at den tar andre divx og xvid filer. Noen som har noen anelse om hva som kan være årsaken til dette?

 

EDIT: Fant en svært god guide angående videofiler som ps3 ikke vil spille av. La den til i første post.

Endret av qweac
Lenke til kommentar

nice guide.. trodde det bare var aldren som hadde noe å si, lærer noe nytt hver dag :)

 

Men når det gjelder spillefilmer og serier så er alt som er rippet av "Grupper" i format som ps3 støtter. Om noe er rippet av jonas på 12 hjemme så er det vel større fare for at han har rippet i feil xvid format :)

Lenke til kommentar
nice guide.. trodde det bare var aldren som hadde noe å si, lærer noe nytt hver dag :)

 

Men når det gjelder spillefilmer og serier så er alt som er rippet av "Grupper" i format som ps3 støtter. Om noe er rippet av jonas på 12 hjemme så er det vel større fare for at han har rippet i feil xvid format :)

 

Det kan hende, men det er uansett plagsomt at ps3 ikke vil spille av alt jeg har, men bare nesten alt. Vil tro det kanskje er 5% av spillefilmene mine som ikke går. Alle seriene går unntatt de i realmeadia format, men de bryr jeg meg ikke om. :p

 

Prøver å konvertere lyden på en av filmene slik guiden nevnte nå, så får se hvordan det går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...