Procli Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Har endelig bestemt meg for å kjøpe nytt hovedkort, kabinett og ny prosessor (ser de har ukens tilbud på komplett HK og AMD 2200) Kan jeg bruke mine gamle SDRAM brikker (256 + 128) i det nye kortet? Har ikke helt bestemt meg for hvilket kabinett jeg skal velge.. og størrelse - noen tips?? (trenger vell bare midi tower med èn plass til DVD/CD rom og èn til cd-brenner, og kanskje plass til 2 hardisker) Mitt siste spm - sender de ikke varene separat fra web-shop? Slik at det kommer i 2 forsendelser...? En for HK og prosessor og en for kabinettet? Vurderer å kjøpe kabinettet på PsData. Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Du kan nok ikke bruke sd-ram. Et vanlig midtower går fint ja, minst 300w-340 anbefalt. Det vanligste er at ting blir sendt som en sending, med kabinett i en egen pakke, hvis alle de bestilte delene finnes på lager. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 MSI har faktisk lansert et hovedkort hvor du kan velge om du vil bruke SDRAM eller DDR SDRAM: MSI KM2M Combo Micro ATX. Selges på Komplett.no for kr 591: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...10&GrpID=5&s=pl Jeg har bestilt et selv for en bekjent. Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Hovedkortet støtter kun DDR-Dimm, og ikke SDRam. Med andre ord, du kan ikke bruke minnebrikkene dine. Hva kabinetter angår, så ville jeg ha gått for dette Kabinetter og skjermer sendes som regel i eget kolli, men i samme forsendelse. Uansett, lykke til. Lenke til kommentar
honnings88 Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Enig i at det kabinettet er det tøffeste, men DDR ram i dag er ganske billig. Kjøp en 512 MB brikke til litt over 600 kroner på Komplett Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 du trenger ny ram. kjøp pc3200 twinmos ram på komplett.no Lenke til kommentar
Killer336 Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Skal du ha et meget bra kabinett, prøv dette: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...?ARTNR=PSR5605W Lenke til kommentar
Procli Skrevet 18. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2003 Takk for svar! Trur jeg går for et Suntek kabinett. Men her følger det vell ikke med strømforsyning. Hvilket bør jeg velge (Komplett), og så må jeg vell ha en vifte eller to.. gjerne en som ikke er så veldig støyete. Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Takk for svar! Trur jeg går for et Suntek kabinett. Men her følger det vell ikke med strømforsyning. Hvilket bør jeg velge (Komplett), og så må jeg vell ha en vifte eller to.. gjerne en som ikke er så veldig støyete. Hva Suntek kabinettene på Komplett angår, så leveres disse med 300 watts strømforsyning. Lenke til kommentar
Procli Skrevet 18. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2003 Sannelig har du rett i det ja.. det var hos Microplex det ikke medfølgte. Men hvilket minne bør jeg velge da. Kanskje dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl Er det noen forskjell på å kjøpe 2 stk 256 istedenfor 1 stk 512 (bortsett fra prisen da?) Lenke til kommentar
lperik Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Det blir ikke noe forskjell så lenge du ikke har hovedkort som støtter dual ddr. Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Det blir ikke noe forskjell så lenge du ikke har hovedkort som støtter dual ddr. Hvis du sjekker opp ukens tilbud på Komplett så vil du se at det aktuelle hovedkortet støtter dual ddr. Lenke til kommentar
NuB Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Men hva vil lønne seg? 2*256 gir jo en umiddelbar dual-virkning. <men med tanke på senere oppgradering vil jo 512 være bedre? Eller vil man kunne kjøre dual i to av DIMM-slottene og likevel ha en tredje brikke? I såfall burde jo saken være biff med løk. Er det ikke sånn at man helst må ha to like brikker i et dual-DDR-system? Hvis jeg hadde kjøpt 512 nå vet jeg ikke hvor sannsynlig det er at jeg skulle komme over/kjøpe akkurat samme brikke f.eks 9 måneder senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå