Roleren Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Hei, lurte på 16 gb ram til home premium og om det var no hovedkort som støtter det som ikke koster flesk? Ikke spør hvorfor jeg skal ha det Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 hvorfor ikke spørre? fikk bare ekstra lyst når du sa det, men anyways, det er ikke vanlig at desktop HK støtter over 8 gig, men det skulle i de aller fleste tilfeller være bra nok for desktop. Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Det er jo et definisjonsspørsmål om hva en mener prisen skal være for at noe "koster flesk". (for meg vil det være et HK til over 3000Kr) DETTE burde holde en liten stund fremover ihvertfall, og er heller ikke så dyrt. Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Det kan være greit å kjøpe et kort som støtter PCI-E 16x hvis man har planer om grafikk med litt ytelse, dette kortet har bare PCI-E 8x. I tillegg trenger kortet minnebrikker av typen DDR2 FB-DIMM som koster rundt dobbelt så mye som vanlig DDR2. Lenke til kommentar
Roleren Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Er det noen som har link til et kort med PCI-E 16x støtte og med vanlig ddr2 ? Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Tror ikke det finnes hovedkort for vanlig DDR2 som tar 8x 2GB, du må nok enten gå for FB eller Registred DDR2. Du får faktisk 8GB-sett (2x4GB) registred DDR2 for under 2000 i følge prisguiden. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Hei Ikke at jeg skal begynne å kritisere, men hva trenger du 16GB RAM til? Hilsen nysgjerrig Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Kanskje han skal installere hele Vista i minnet. Lenke til kommentar
Roleren Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Hvis noen lurte så skal jeg si det,Fordi jeg har lyst til å ha så mye som mulig ingen spesiell grunn Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 jeg vet det ikke er min sak, men; da syntes jeg VIRKELIG ikke det er verdt det, denne typen oppsett vil kreve speial hardware som gir utrolig lite ytelse / pris for vanlige desktop PC-er, dette er ment for serverer og proff/bedriftsmarkedet! Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 jeg vet det ikke er min sak, men; da syntes jeg VIRKELIG ikke det er verdt det, denne typen oppsett vil kreve speial hardware som gir utrolig lite ytelse / pris for vanlige desktop PC-er, dette er ment for serverer og proff/bedriftsmarkedet! Word, kan ikke tenke meg at det er verd å kjøpe 16 Gb RAM bare for å ha det. Gå heller for 4 eller 8 Gb de fleste på gamer-markedet har 2 eller 4 Gb. Bedre med 4 Gb god RAM istedet for 16 Gb dårlig RAM. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Jeg vil ikke anbefale 16 GiB minne om du ikke har en konkret årsak til å ønske så mye minne. Du får ytnyttet 2 GiB garantert, noen spill og programmer kan trekke oppimot 4. Jeg har 8 GiB i min maskin, det er i overkant av hva jeg egentlig trenger. Hadde nok kommet like langt med 4. Kan forstå om du går for 4 eller 8, men 16 GiB er i meste laget. Dessuten vil det minnet du kjøper nå være utdatert innen kort tid. Mot slutten av 2008 vil nye maskiner mest sannsynlig kun støtte PC3-minne (DDR3) og da blir det ikke så kjekt å ha 16 GiB DDR2 dersom du ikke har noe konkret formål. Lenke til kommentar
branick Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Det er jo kult å ha noe sånt å skryte av i kameratflokken sikkert... Men pengene kan du heller spandere øl på gjengen med, da får du nok mer glede av dem -Øivind- Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 hva med en ssddisk i stedenfor :/ Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Jeg ville heller hatt en SSD eller to i raid i stedet ja Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Jeg også er usikker på hensikten med den mengden RAM, men om han absolutt skal ha det så er det jo ikke noe problem å finne ett rimelig hovedkort som støtter 16Gb. Man kan jo f.eks. ta dette som støtter opp til 32Gb minne. Problemet er at for å få 16Gb må man bruke 4 moduler på 4Gb, eller 2 moduler på 8Gb. Og da er det ikke så rimelig lengre... Er jo bare å bruke Prisguiden for å finne mange kort som støtter 16Gb RAm eller mere. En annen sak er at med den mengden RAM bør man ha en helt annen type minne for større sikkerhet.... Nettulf Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Jeg har 8 GiB i min maskin, det er i overkant av hva jeg egentlig trenger. Hadde nok kommet like langt med 4. Har hørt at 8 GB av en eller annen grunn ikke utnyttes fullt ut i Windows(64-bit), men viser 6,90 GB, 7,25 GB, etc. Kan jeg spørre hva Windows viser hos deg? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 kommer ann på windows version, noen er begrenset til 8 gig du vil med andre ord møte på akkurat samme problematikk som 32 bit ved 4 gig. Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Har hørt at 8 GB av en eller annen grunn ikke utnyttes fullt ut i Windows(64-bit), men viser 6,90 GB, 7,25 GB, etc. Kan jeg spørre hva Windows viser hos deg? Hvor har du hørt dette? 64-bits Windows skal ikke ha noe problemer med å utnytte 8 GB fullt ut. Hvis Windows XP Pro x64 viser under 8 GB når 8 GB er installert, så skyldes det BIOS'en og ikke OS'et. På min maskin står det 8 GB i både BIOS og i Windows. Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 kommer ann på windows version, noen er begrenset til 8 gig du vil med andre ord møte på akkurat samme problematikk som 32 bit ved 4 gig. Såvidt jeg vet er det bare Windows Vista Home Basic 64-bit som har denne 8 GB begrensningen. For de andre (Vista, Server eller XP 64-bit) ligger begrensningen på minst 16 GB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå