Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Å eie noen, eller å bli eid

Anbefalte innlegg

Kan noen komme med eksempel på hvordan noen blir eid?

Er dette et eksempel på at Person1 blir eid?

Person1 : -Treningsøkten i går var ganske tung.

Person2 : -Like tung som mordi?

Hvis feks. en person har fregner som sitter ved siden av deg. Dere ser på ett eller annet bilde også sier alle "Åååå, han var stygg!"

Da kan du si "Han har i hvert fall ikke fregner!" og titte litt bort på personen som har fregner med et bredt glis.

I hvert fall sånn jeg gjør det. :green:

en grunn til at du bare ler....hehe... :tease::tease:

Men det starta med at det var en som sa "Jeg hater folk med kvisser!" uten å vite at han hadde det. ^^

Så den er litt intern den! Haha! xD

oookkeeyyy...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

[quote name='Raijin' date='11/02-2008 : 06:33' post='10544988'

google is your friend ;)

AMOG tactics handler om hvordan man kan drite ut enten en som ikke har gjort deg noe eller en som prøver å drite deg ut. Det brukes egentlig i en sjekkesammenheng, men er overførbart til andre situasjoner også.

Ok, du mener nørder som tror de kan Eie/Crushe/burne noen? Haha.

De fleste ler av ord somm ord som Burne osv...mongo ord rett og slett....

Lenke til kommentar

Vel hvis folk kunne vært greie, hvis alle kunne vært greie mot hverandre, i steden for å "burne", så hadde alt vært mye bedre. Det er fascister som deg som herper samfunnet...

La være å "burne" og sett et eksempel. At du nekter å være en del av avskummet. Burn de som burner deg, men ellers lar du være.

Å "burne" andre bare for å skaffe respekt/status er så j**** tragisk. Fascist.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Ble vel litt eid når jeg satt på en buss til Ålesund for noen år siden. :hmm:

Det var på natta og jeg pekte ut vinduet på andre siden av bussen og sa "sjekk månen!" ganske høyt til kameraten min vedsiden av meg. Rett under månen utenfor vinduet sitter en mann med litt lite hår å stirrer surt på meg :---<

Men enig med Alkaline, misliker sterkt folk som hele tiden skal få seg selv til å se bedre ut ved å rakke ned på andre (/burne).

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Det førte til at spesielt èn gutt i klassen min, som er meget psykisk sterk, begynte å burne meg for alt det var verdt foran andre osv.

Er du sikker på at han er psykisk sterk? Ofte er slik oppførsel bare et skalkeskjul for dårlig selvtillit.

Lenke til kommentar
Føler at tråden burde endre navn. Kanskje til noe som omhandler hvordan tapere snakker seg imellom, hvordan man skal "eie" andre....

Tenkte litt i samme baner. Å "eie" andre på den måten trådstarter beskriver er igrunn helt og holdent basert på usikkerhet. Når ble latterlig personangrep bra humor? Hvorfor er det viktig å snakke høyest, ha de "beste" personangrepene?

Dette syntes jeg hørtes ut som fjortiss oppførsel, og elendig folkeskikk.

På den annen, hvis det handler om å si ifra tilbake kan jeg skjønne greia. Men å -synke- ned til nivået til kompisen din som "eide" deg først er jo bare teit.

Virker som selvtillit er stikkordet her, nonetheless :)

Mulig jeg har misforstått tråden, men... :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Klara_*
Det førte til at spesielt èn gutt i klassen min, som er meget psykisk sterk, begynte å burne meg for alt det var verdt foran andre osv.

Er du sikker på at han er psykisk sterk? Ofte er slik oppførsel bare et skalkeskjul for dårlig selvtillit.

Akkurat den tanken slo meg også...............tror ikke de som er "tøffe i trynet" er de som er sterkest. De er nok muligens de svake ja...........

"Man rettferdigjør ikke en urett med å begå en ny". Hevnaksjoner blir bare dumt, men å av og til sette folk på plass (på en ordenlig måte) - det er greit.

Lenke til kommentar

Jeg tror heller at å "eie" noen, er en overført betydning fra dataspill.

Eie noen vil da si å kontrollere spillet fullstendig, overlegen seier og ydmykelse av motstanderen.

F.eks. i Counter-Strike, dersom du har 20 kills og 1 death, vinner over det andre laget uten problemer og gjør dette hver runde.

Derfor kan det i verbal sammenheng bety å ha veldig gode argumenter som overskygger din motpart aldeles, setter motparten ute av stand til å besvare og du har kontroll over diskusjonen.

Lenke til kommentar
Ok, careface....Gratulerer med at du burner/Crasher noen da....høres sååå fjortis ut. Mongo ord...

Lusken: Det var da fært til "fjortis" OP skulle være da, men selv så klarer du å bruke ordtrykket "careface"?

Noe sier meg at du ikke er gamle gutten selv. ;)

Burn er vell et uttrykk folk flest i usa har brukt over lengre tid for når man blir "eid".

Det samme som "vell eid, er selv eid." Altså man blir "driti ut" rett og slett.

Se på "That 70s show" så ser man jo sammenhengen av det.

Lenke til kommentar

Jeg kan ihvertfall si for min del at jeg bruker ikke uttrykket "eie/eid" til personangrep, eller humor som er ment som personangrep.

For eksempel, om jeg slår en tunnel på en kompis når vi spiller fotball, så sier jeg gjerne til han : "EID!"

Og det er fordi han rett og slett ble "eid", jeg var mye bedre enn han akkurat i det øyeblikket jeg slo tunnelen.

Lenke til kommentar

I vennegjengen min har vi gjort det til en slags 'sport' å eie/burne hverandre i tide og utide. Vi har såklart en underforstått regel om hvor grensa går.

Til noen over: Det dreier seg overhode ikke om usikkerhet, men å få en god latter ut av hverdagslige situasjoner. Vi ser på det som en slags kameratslig internhumor.

Endret av thrice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...