AzureDragon Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Som tittelen sier, handler denne topicen om å EIE noen, eller å selv bli EID. Hvis noen ikke skjønner hva jeg mener så mener jeg å BURNE noen, Crushe noen. Vinne en diskusjon, å drite en fyr ut... eller selv bli utdrita. For en stund tilbake fant jeg ut at alt for mange fikk lov å dulle med meg og eie meg... så da gjorde jeg noe med det. Jeg ble litt tøffere i trynet, begynte å slenge kommentarer tilbake og være den som burnet andre. Det føltes digg:p Jeg var alltid en semi-dominerende gutt på barne- og ungd.skolen, men på vgs trakk jeg meg litt tilbake og lot andre i klassen ta styringen. Det førte til at spesielt èn gutt i klassen min, som er meget psykisk sterk, begynte å burne meg for alt det var verdt foran andre osv. Nå har jeg imidlertidig gjort noe med saken, jeg sto opp og sa rett og slett imot, viste aktivt at jeg dret i hva han sa osv og fikk etterhvert hans respekt og kom opp på hans nivå. Deretter ble vi mye bedre kompiser og planlegger nå en tur sammen med noen andre i sommer. Det er en tøff verden, men man må jo komme seg frem her i livet. Kompisen min kan virke frekk og rappkjeftet, han driter folk ut, men ikke med et svart hjerte. Han vet når han skal stoppe osv. Men jeg ser helt klart fordeler med å være en av de tøffeste i gjengen...man får rett og slett mer respekt og anerkjennelse av damer...politikk og moral forteller oss at alle er like og har like retter osv men i det virkelige liv må man kjempe for sin tilværelse da verden ER urettferdig. Dette har jeg ikke funnet ut før i en alder av straks 18. På ungdomsskolen lekte jeg snill gutt hele tiden og ignorerte "hanekamper" mellom gutter. Nå har jeg forstått greien. Ikke misforstå; jeg er ingen bølle, jeg er bare ute etter å hevde meg. Utfordrer de som er på mitt nivå og de som er littegranne over meg:) Noen som har erfaringer med å EIE andre? Eller er det noen av dere som alt for ofte blir EID? Noen som sliter med psykisk styrke eller noen som har flust av den? Dette er et tema som fascinerer meg.... Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Genial tråd, det må jeg si. Det er faktisk helt rett det du sier, veldig store deler av etikken vi lærer videre til neste generasjon sammensvarer ikke akkurat med praktisert moral. Endret 8. februar 2008 av data_jepp Lenke til kommentar
Lusken Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 fy faen...dette innlegget vitner om at du er en wierd fyr..... BTW: Ikke misbruk orda, de orda du nevnte, er forskjellige fra hverandre...Eie, dvs å eie noen, og den som blir eid vet det og sier lite/ikke no tilbake..osv osv.. Lenke til kommentar
AzureDragon Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 fy faen...dette innlegget vitner om at du er en wierd fyr.....BTW: Ikke misbruk orda, de orda du nevnte, er forskjellige fra hverandre...Eie, dvs å eie noen, og den som blir eid vet det og sier lite/ikke no tilbake..osv osv.. Utdyp gjerne det... jeg deler noen tanker her som jeg har tenkt litt på en stund og som jeg ikke synes er weird i det hele tatt men ganske logisk...og hva meg selv angår, jeg har mange gode venner og sosiale antenner, er ikke sett på som weird i det hele tatt. Hvertfall av det jeg vet:p Lenke til kommentar
AzureDragon Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) Prøv å se sammenhenger. Dette gjelder ikke bare i ungdomsmiljø hvor man kaller det crash og burn, du har det overalt i samfunnet, maktkamper mellom personer. Se på politikere for eksempel. Veldig ofte holder de seg ikke til saken, men begynner en personlig kamp mot hverandre; om å komme best ut med mest mulig verdighet ut fra situasjonen. De bruker hersketeknikker på hverandre. Se på dommerne i America's got talent, i motsetning til de norske idol-dommerne som er snille og forsiktige, crasher og BURNER disse dommerne de som er dårlige skikkelig... Det er bare å se rundt seg i samunnet, du har det overalt. Sterke ledere kan bli dårlige ledere hvis de bruker sine hersketeknikker på ansatte... Og du vet om DU er en person som er flink til å burne andre... Endret 9. februar 2008 av AzureDragon Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Med en sunn dose sjølvtillit, sjølvironi så kan dei fleste vere sånn. Eg har ofte perfekt tima komentarer til folk, som setter dei helt ute av stand til å svare, men alle som kjenner meg veit at ingenting er vondt meint, og det merker som oftest personen og. Men det eg liker best, er å gi en saftig kommentar, og så få en tilbake. kjekt med folk som tør å sei litt ting tilbake. Mange måter å "eie" noken som du kaller det. Kan kalles mobbing, uthenging, tøysing og plaging. ++ mange andre definisjoner. Så lenge det ikkje glir over i kategorien hån. Lenke til kommentar
Lusken Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Prøv å se sammenhenger. Dette gjelder ikke bare i ungdomsmiljø hvor man kaller det crash og burn, du har det overalt i samfunnet, maktkamper mellom personer.Se på politikere for eksempel. Veldig ofte holder de seg ikke til saken, men begynner en personlig kamp mot hverandre; om å komme best ut med mest mulig verdighet ut fra situasjonen. De bruker hersketeknikker på hverandre. Se på dommerne i America's got talent, i motsetning til de norske idol-dommerne som er snille og forsiktige, crasher og BURNER disse dommerne de som er dårlige skikkelig... Det er bare å se rundt seg i samunnet, du har det overalt. Sterke ledere kan bli dårlige ledere hvis de bruker sine hersketeknikker på ansatte... Og du vet om DU er en person som er flink til å burne andre... Ok, careface....Gratulerer med at du burner/Crasher noen da....høres sååå fjortis ut. Mongo ord... Lenke til kommentar
2rst1 Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Det frekkaste eg veit er når folk ber meg om å holde kjeft mens det er fleire folk rundt meg. F.eks om eg prater med person 1 og 2, og person 3 ber meg om å holde kjeft, så blir eg avbrutt i det eg seier, og så ser eg rart på han uten å huske kva eg faktisk snakka om, og personen får i nokre samanhengar viljen sin. Nokre gongar bryr han seg ikkje om eg snakkar eller ikkje, men er berre ute i å "eige" folk på ein måte liksom. Då føler eg ikkje at eg blir eigd, men eg føler at dei andre føler at eg blir eigd lizm. Dette får meg til å bli sur på person 3 som oftast, og eg får nokre gongar lyst til å knuse til personen viss eg ikkje hadde visst konsekvensane av det. Person 3 er ikkje ein bestemt person, det varierer heile tida kven som er person 3. Var mest berre eit eksempel. Sikkert mange som har opplevd det samme, og eg synest det er ganske frekkt å be nokon å holde kjeft når man ikkje blir snakka til. Nokon som veit om ei bra handling man kan gjer i ein sånn situasjon? Mest for å prøve å eige "person 3" Takk :] Lenke til kommentar
Tatt av vinen Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Så lenge man snakker høyt og uavbrutt er motparten "eid". Lenke til kommentar
penna Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Jeg forstår godt hva du mener. selv har jeg bestandig vært litt "eid" med det at jeg bestandig var den som sa unskyld til alt og først. Men det er slutt på det nå,jeg har bestemt at jeg er verdt mer enn at min samvittighet skal styre alt så det er slutt på å si unskyld for absolutt alt. og det har faktisk funket. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Det er høy å eie folk med ord de ikke forstår. ^^ Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Jeg svarer når folk er frekke mot meg, og ofte holder de bare kjeft. Jeg er en grei fyr, men ingen skal drite meg ut. Så enkelt er det... Lenke til kommentar
Lusken Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Føler at tråden burde endre navn. Kanskje til noe som omhandler hvordan tapere snakker seg imellom, hvordan man skal "eie" andre.... Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Jeg sier bare: AMOG tactics Lenke til kommentar
MendE Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Hater folk som klarer og "eie" andre med nedlatende kommentarer. Blir så sint når folk ikke tør/årker å si noe tilbake. Har en i klassen som er slik, og synd han ikke har prøvd seg på meg. Fordi jeg ville gjort alt for å sette han på plass. Sier ikke at jeg ville ha klart det, men jeg ville i allefall prøvd. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Kan noen komme med eksempel på hvordan noen blir eid? Er dette et eksempel på at Person1 blir eid? Person1 : -Treningsøkten i går var ganske tung. Person2 : -Like tung som mordi? Lenke til kommentar
Lusken Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Hehehe, rimelig dårlig exempel....Siden du er moderator skal jeg unnlate meg å kommentere mer... :!: Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Kan noen komme med eksempel på hvordan noen blir eid? Er dette et eksempel på at Person1 blir eid? Person1 : -Treningsøkten i går var ganske tung. Person2 : -Like tung som mordi? Hvis feks. en person har fregner som sitter ved siden av deg. Dere ser på ett eller annet bilde også sier alle "Åååå, han var stygg!" Da kan du si "Han har i hvert fall ikke fregner!" og titte litt bort på personen som har fregner med et bredt glis. I hvert fall sånn jeg gjør det. Lenke til kommentar
Lusken Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Kan noen komme med eksempel på hvordan noen blir eid? Er dette et eksempel på at Person1 blir eid? Person1 : -Treningsøkten i går var ganske tung. Person2 : -Like tung som mordi? Hvis feks. en person har fregner som sitter ved siden av deg. Dere ser på ett eller annet bilde også sier alle "Åååå, han var stygg!" Da kan du si "Han har i hvert fall ikke fregner!" og titte litt bort på personen som har fregner med et bredt glis. I hvert fall sånn jeg gjør det. en grunn til at du bare ler....hehe... Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Kan noen komme med eksempel på hvordan noen blir eid? Er dette et eksempel på at Person1 blir eid? Person1 : -Treningsøkten i går var ganske tung. Person2 : -Like tung som mordi? Hvis feks. en person har fregner som sitter ved siden av deg. Dere ser på ett eller annet bilde også sier alle "Åååå, han var stygg!" Da kan du si "Han har i hvert fall ikke fregner!" og titte litt bort på personen som har fregner med et bredt glis. I hvert fall sånn jeg gjør det. en grunn til at du bare ler....hehe... Men det starta med at det var en som sa "Jeg hater folk med kvisser!" uten å vite at han hadde det. ^^ Så den er litt intern den! Haha! xD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå