NeverMind Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Skal kjøpe en 80 gb hardisk. Tenker litt på Seagate siden den er stillegående. Hva har egentlig forskjellen mellom 2mb cache og 8. Hvilken burde jeg kjøpe? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
stranden Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 KJøp med 8 mb cache... ingen tvil.. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Det er stor forskjell på disse anngående hastighet, og prisen er ikke så stort mer Lenke til kommentar
NeverMind Skrevet 18. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2003 Det blir jo mye dyrere da.. Men hva er forskjellen mellom 2mb og 8 mb? Forskjell i spill? Bør jeg kjøpe SG eller WD? Lenke til kommentar
NeverMind Skrevet 18. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2003 tenker litt på tilbudet fra komlett... 850 kr for en SB 80 gb (2 mb c)... Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Når vi tenker på seagate, utgjør de 6 ekstra MB'ene med cahce ganske mye ytelsesmessig. Seagate har ikke vært kjent for å være raskest i gata, men on the contrary er de desidert mest støysvake Seagate V 80GB 8MB eller Maxtor Daimond 9 80GB 8MB. Drop WD. Høres ut som et kontinuelig steinras når den jobber. Lenke til kommentar
NeverMind Skrevet 18. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2003 Finner ikke seagate i prisguiden. Hvor får du den billigst? Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Seagate er i prisguide jo... Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 men hvorfor er søketiden lenger på Seagate disken med 8 Mb cache enn på disken med 2 Mb cache? Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Hvor stor er forskjellen? 8.5ms på 2MB og 9ms på 8MB versjonen? Lenke til kommentar
Thomas2 Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Jeg synes og vet at western digital ikke duger som de er i dag i det hele tatt. Jeg har hatt en wd selv og den lager en del støy susing osv. Hvis jeg var deg ville jeg gått for god yelse og kvalitet en maxtor 80 gb 8mb eller 120 mb, men for ganske god yelse og helt stille så gå for en seagate! Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Hvor stor er forskjellen? 8.5ms på 2MB og 9ms på 8MB versjonen? ja, hvor stor er forskjellen egentlig? Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Dette står som konklusjon på hardware.no test. At Western Digital virkelig har gjort et genialt trekk ved å lage en 8 MB-versjon av sine harddisker er det liten tvil om. Ytelsesforskjellen er tildels stor, og med en liten en prisforskjell (ca hundrelappen for 80 GB-utgaven), er ikke dette noe som burde virke skremmende for noen. Les hele testen http://www.hardware.no/tester/harddisk/2mb..._8mb/index.html Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Ups, tok en test på mine disker....en WD 80 2MB og en WD 120 8MB med Sisoft sandra.....der scoret 80 GB min 3 ganger bedre enn 120 GB........argh.....hva skyldes dette tro? Hvor avgjørende er størrelsene på partisjonene for å få en sammenlignbart resultat? Jeg har 80 GB som OS disk.....har dette noen innvirkning.......finner meg ikke i å ha så dårlig score.......men den nye disken min. 120 GB står som slave på samme kabelen og DMA er aktivert JA.....hvorfor så treig??? Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Dette står som konklusjon på hardware.no test. At Western Digital virkelig har gjort et genialt trekk ved å lage en 8 MB-versjon av sine harddisker er det liten tvil om. Ytelsesforskjellen er tildels stor, og med en liten en prisforskjell (ca hundrelappen for 80 GB-utgaven), er ikke dette noe som burde virke skremmende for noen. Les hele testen http://www.hardware.no/tester/harddisk/2mb_vs_8mb/index.html Nå testet dem ikke søketiden i denne testen da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå