Gå til innhold

Kjøp av hardisk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når vi tenker på seagate, utgjør de 6 ekstra MB'ene med cahce ganske mye ytelsesmessig. Seagate har ikke vært kjent for å være raskest i gata, men on the contrary er de desidert mest støysvake :)

Seagate V 80GB 8MB eller Maxtor Daimond 9 80GB 8MB.

Drop WD. Høres ut som et kontinuelig steinras når den jobber.

Lenke til kommentar

Jeg synes og vet at western digital ikke duger som de er i dag i det hele tatt. Jeg har hatt en wd selv og den lager en del støy susing osv. Hvis jeg var deg ville jeg gått for god yelse og kvalitet en maxtor 80 gb 8mb eller 120 mb, men for ganske god yelse og helt stille så gå for en seagate!

Lenke til kommentar

Dette står som konklusjon på hardware.no test.

At Western Digital virkelig har gjort et genialt trekk ved å lage en 8 MB-versjon av sine harddisker er det liten tvil om. Ytelsesforskjellen er tildels stor, og med en liten en prisforskjell (ca hundrelappen for 80 GB-utgaven), er ikke dette noe som burde virke skremmende for noen.

Les hele testen

http://www.hardware.no/tester/harddisk/2mb..._8mb/index.html

Lenke til kommentar

Ups, tok en test på mine disker....en WD 80 2MB og en WD 120 8MB med Sisoft sandra.....der scoret 80 GB min 3 ganger bedre enn 120 GB........argh.....hva skyldes dette tro? Hvor avgjørende er størrelsene på partisjonene for å få en sammenlignbart resultat? Jeg har 80 GB som OS disk.....har dette noen innvirkning.......finner meg ikke i å ha så dårlig score.......men den nye disken min. 120 GB står som slave på samme kabelen og DMA er aktivert JA.....hvorfor så treig???

Lenke til kommentar
Dette står som konklusjon på hardware.no test.

At Western Digital virkelig har gjort et genialt trekk ved å lage en 8 MB-versjon av sine harddisker er det liten tvil om. Ytelsesforskjellen er tildels stor, og med en liten en prisforskjell (ca hundrelappen for 80 GB-utgaven), er ikke dette noe som burde virke skremmende for noen.

Les hele testen  http://www.hardware.no/tester/harddisk/2mb_vs_8mb/index.html

Nå testet dem ikke søketiden i denne testen da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...