xxm0rtyque Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Hallo. Jeg så akkurat filmen Switch, og tenke for meg selv når filmen var ferdig: -Hvorfor i allverden snakker omtrent alle oslo dialekt? Handingen foregår jo liksom på en skole med ungdommer (i Voss) Hva synes dere om det? Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 For å gjøre filmen mer mottakelig for seerene, i alle fall de som ikke gidder å høre på noe annet enn bokmål. Jøss, begynnelsen til traileren dens minnet veldig mye om Fritt Vilt Lenke til kommentar
xxm0rtyque Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 For å gjøre filmen mer mottakelig for seerene, i alle fall de som ikke gidder å høre på noe annet enn bokmål. Jøss, begynnelsen til traileren dens minnet veldig mye om Fritt Vilt Men det blir liksom helt feil. Mannen bak filmen har gjort en stor feil der, synes jeg. Lenke til kommentar
ponnien Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Einig. Lei av å høyre den stygge austlandsdialekta på tv og film heile tida. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) Helt enig med deg ponnien, refererer til en (i mine øyne idiotisk) signatur til en ikke navngitt forumbruker: Nynorske inleg blir av prinsipp aldri lest, gjelder forøvrig allt av nynorske tekster.Eneste måte og bekjempe det på, så la oss alle slutte og lese det, dermed må de slutte og skrive det, om de vil bli hørt. Noe som ikke er sant i det hele tatt. Endret 10. februar 2008 av garanti Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) Akk ja, eg var djupt skuffa og vonbroten over dette. Ein film "frå" Voss som knapt (hugsar ikkje heilt) har nokon som pratar vossadialekt. Har opplevd liknande mange ganger før diverre. Hugsar eg zappa innom ein miniserie om Hitler tidleg i hans liv. Alle skodespelarane prata britisk. ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Fjerna eit innlegg med personangrep, sånt høyrer ikkje heime her. Endret 10. februar 2008 av Zeph Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Var ikke bare dialektene som var feil med denne filmen... Makan til kjedelig og forutsigbart pjatt. Første gang jeg har reist meg opp fra sofaen under filmen for å gå på kjøkkenet og vaske opp (da jeg følte det var mer interessant). Om ikke historien og skuespillet var dårlig nok så krydde det i tillegg av brister som tyder på dårlig produksjon. F.eks. når bussjåføren sladder med en buss full av mennesker, men som plutselig er helt tom når man ser bussen utenfra Lenke til kommentar
xxm0rtyque Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 ...men som plutselig er helt tom når man ser bussen utenfra... stemmer det! så utrolig teit. PLUSS at man ser tydelig at det er klippinng fra hovedpersjoner på snowboard og over til folk som har skilz på snowboard. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Fun fact: Skolescenene ble spilt i på en skole i Oslo. Lenke til kommentar
WhoWantWhat Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Ikke akkurat en av Norges bedre filmer, men rollen til Peter Stormare gjorde filmen verdt en titt, hahaha! Resten av filmen var vel mer som sagt forutsigbart fjas. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Rollen til Peter Stormare gjorde at en liten del inni meg døde, og fikk meg til å innse at noen mennesker kun velger roller utifra penger, og ikke selve karakteren. Lenke til kommentar
WhoWantWhat Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Ja, for du tror Peter Stormare tjente big bucks på den filmen der i forhold til det han har tjent på prison break og diverse andre filmer? Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Nevnte jeg det? Det jeg mente var at han valgte rollen for å tjene penger, når han kunne valgt å ikke tjene de pengene, og bevare litt troverdighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå