tiss Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Hei Har et STORT problem med internett hjemme! En dag det var storm som pokker slo uheldigvis lynet ned og modemet gikk fyken. Fikk et nytt modem fra leverandøren og prøvde å koble til. Jeg har modem og ruter, men etter utallige forsøk og koblinger vil ikke internett fungere gjennom ruteren. Dvs om jeg kobler kabelen direkte fra modemet funker det fint. Jeg har prøvd med mange forskjellige innstillinger men det funker fortsatt ikke. Det jeg tror er hovudproblemet er at ruteren ikke får tak i IP-adresser fra modemet. Hva skal jeg gjøre for å få alt til å funke ordentlig igjen? I skrivende stund låner jeg det trådløse nettverket til naboen. Endret 8. februar 2008 av tiss Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Hvilken nettleverandør har du? Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Reset router etter manual, og sett den opp på ny. Om router fortsatt er et problem, og alt er ok med kobling rett i modemet, så vurder om router er skadet. Lenke til kommentar
tiss Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Har reset modemet utallige ganger. Routeren fungerer fint (tror jeg), lys og slikt er alt på. Har prøvd med en annen router men er akkurat samme problemet med den også. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Når du kobler PC rett i modem får du en 192.x eller 10.x adresse da? (Skriv ipconfig i dosvindu for å finne adressen) Lenke til kommentar
tiss Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Jeg får en 192-adresse. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) Da kan problemet være ipadressekonflikt. Hvis både (router)modem og router har samme ipadresse vil du få problemer. Logg deg inn på routeren og endre adressene i routeren fra 192.168.x. til 192.168.y. Endret 9. februar 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
tiss Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2008 (endret) Hvordan skal jeg få routeren min til å bli standard gateway? Akkurat nå er det modemet som er det. Jeg finner ikke routeren på nettverket. Endret 24. mars 2008 av tiss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå