Gå til innhold

Blue screen ved installering av XP

eirikJO

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått pc'en til å funke... Først fikk jeg innstallert alt, men så slo windows seg av sånn helt automatisk inn i mellom. Så prøvde jeg å installere på nytt, og da virket det ikke. Alle gode ting er tre, som man sier... Så langt har jeg ikke hatt noen problemer. Lastet ned alle de nyeste driverene fra Asus.

Jeg tror det er noe i det med Nvidia skjermkort og XP. Driverene er ikke digitalt verifisert fra microsoft, ikke at dette har så mye å si for innstallering...

Jeg vet at det ikke er noe galt med RAM. Jeg kjøpe en ny brikke for å teste. (var også planen å kjøpe mer ram, så jeg kjøpte ikke denne bare for å sjekke.....)

Jeg fikk enda en Blue Screen igår som het, Unmountable_boot_volum. Søkte etter info hos microsoft, uten å finne noe... Sier litt når ikke de har info om feilen engang....

Men nå har jeg lagt inn alt på nytt, og det funker fint, så langt....

Håper på flere tips fra folk som har oppleved det samme.

Keep 'em coming...

Nå har jeg et annet problem som jeg ikke har fått fikset... Er det ikke det ene, så er det det andre...

Jeg får maks 380kb/s når jeg overfører via ftp mellom pc1 og 2 hjemme. Har normalt 8000kb/s.. 100mbit. Har erfart tideligere at å kjøre "setup a small home or office network" fikser det, men ikke i dette tilfelle... Merkelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært borti jævla mye faenskap når jeg skal legge inn xå på forskjellige maskiner, og har vært borti begge disse bluescreen'sa og har bare formatert og prøvd på nytt mange ganger, så gikk det til slutt...

Prøv kansje og reset cmos før du prøver å instalere og, det kan fixe det kansje...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...