toretang5 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Her er caset: Jeg har en nettbasert mail som jeg har benyttet i åresvis. På denne klienten har jeg liggende tusenvis av viktige mailer, gruppert i 40-50 mapper. I innboksen har jeg liggende cirka 200 beskjeder, resten ligger i de ulike undermappene. Jeg hadde lyst til å laste ned til en lokal klient (Thunderbird), da jeg synes det kan være litt usikkert å ha åresvis med mail liggende på en server som jeg ikke har noen kontroll over. Probleme oppsto når jeg nå begynte å laste ned mail fra nettet til lokal klient. Jeg glemte å krysse av for "leave on server", og dermed "forsvant" selvfølgelig meldingene fra nettklienten samtidig med at de kom til syne på den lokale klienten. Her må jeg dermed sende mange mail tilbake igjen til nettklienten. Koselig, men dog mulig å gjøre. Det som dog er det største problemet, er at det ser ut til at Thunderbird laster vilkårlig ned meldinger fra både innboksen, men også de andre mappene, uten å beholde noen som helst struktur. Plutselig kommer det en melding fra en mappe fra 2005, så laster den ned noen fra 2008 fra innboksen, så noen fra 2006 fra en annen mappe. På meg virker dette helt vilkårlig. Noen måte jeg kan unngå dette på? Hvordan kan jeg også få Thunderbird til KUN å laste ned NYe meldinger fra og med I DAG, og IKKE laste ned alle de andre mailene som jeg har liggende på serveren? Jeg måtte rett og slett close internet tilkoblingen for å bryte nedlastningen, for meldingene mine "forsvant" jo fortere enn dugg for solen...... Endret 8. februar 2008 av toretang5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå