manet44 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Vi har en ganske nybegynner på trommer i bandet, og lurer på om noen har noen forslag til sanger med lett trommespilling innen rock/metal.. Lenke til kommentar
snorrenilsen Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Ikke det at jeg kan noe om trommer eller spiller selv, men kan du ikke bare høre på sangene og bare spille med? Gjør vel ikke noe at det er 100% likt originalen? Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Ikke det at jeg kan noe om trommer eller spiller selv, men , men kanskje Bulls on Parade med Rage against the machine? Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) Synes mye fra Metallica - Black Album er veldig simpelt jeg da, Sandman/Unforgiven/NEM osv. Var vel noe av det første jeg klarte av "harde" låter på trommer. Hvis selv det blir for vanskelig, så synes jeg det beste vil være å heller bare øve inn noen trommerytmer fra opplæringsbøker osv. Endret 9. februar 2008 av ZprMario Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Det meste av AC/DC burde være bra å begynne med, men blir kanskje litt vel enkelt? Lenke til kommentar
edge Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Maiden har endel greie trommedeler, dog er det mulig at noen av breakene må sakses ut Lenke til kommentar
Karr Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 ZZ Top - Black Dressed Man var den første jeg lærte. AC/DC er veldig enkelt, muligens for enkelt? The Darkness, Nirvana, Red Hot Chili Peppers eller Turbonegro er for det meste ganske enkelt. Om han trenger litt mer utfordring kan han prøve seg på litt Toto. Lenke til kommentar
Dr. Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Er vel bare å prøve seg frem det, trenger ikke spille helt likt originalen. Det beste er å bare gjøre sin egen tolkning og være kreativ, og også for å bli mer kreativ. Har lært meg å spille trommer selv, og syns dette er en veldig god måte å få en egen stil på, noe som jeg syns er litt viktig. Så Jam mye det kan være bra for kreativiteten. Lenke til kommentar
Karr Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Om du jamer mye for du opp kreativiteten, om du spiller til musikk lærer du å groove, om du spiller til metronom lærer du å være stødig. Det lureste (synes jeg) er å gjøre alle tre tingene mye. Lenke til kommentar
Ejrik Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Litt i samme situasjon selv. Går endel i The white stripes. Mye enkelt der Lenke til kommentar
Dr. Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Om du jamer mye for du opp kreativiteten, om du spiller til musikk lærer du å groove, om du spiller til metronom lærer du å være stødig. Det lureste (synes jeg) er å gjøre alle tre tingene mye. Spørs jo helt hva slags musikk du spiller til hvis man skal lære seg å groove da, da må man jo spille no groovy no da. Det viktige også er at hvis man spiller for mye cover, og da av samme type musikk, så blir veldig mye av det gjenspeilt i spillinga, så viktig å variere musikk stiler litt. Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hva med band som Eagles of death metal? Kul groove, men simpelt as fuck. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå