Rafael Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Vel.. Jeg har en 3com 100mbit 8-porter switch og to pcer + kabel(modem) fra upc. Problemet er slik at om jeg drar ut kontakten på den ene pcen (servern) så vil switchen etter x antall tid henge seg opp og jeg får feilmelding i windows som følgende: "Cable unplugged" Lysene på switchen vil ikke lenger blinke, bare være på hele tiden. Eneste måten å få fikset detter på er å restarte switchen. Som sagt så skjer dette bare når servern er unplugged eller slått av. Dette er veldig frustrerende i og med at jeg har byttet switch før og vil neppe stå tilsammen 1,5 time i kø på komplett i Oslo igjen. Jeg mistenker det at første gangen jeg startet switchen så var alle kablene i, og nå er den på en måte avhengig av alle tre for å holde seg stabil?! (Ganske syk teori, jeg vet det.. ) - rafael Lenke til kommentar
hwl Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Du er ikke den eneste som har hatt problemer med denne type switch fra 3Com. Jeg kjøpte en slik 8porter selv og bytta den 3 ganger før jeg gav og opp og jeg fikk pengene tilbake. Lenke til kommentar
bulldog Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 firmware-oppgradering? Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 Finnes ikke, tror jeg. Har lett etter det samme før, og aldri funnet. :/ Ellers er det ingen som har peil ? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Finnes ikke, tror jeg. Har lett etter det samme før, og aldri funnet. :/ Ellers er det ingen som har peil ? Den er vel med 99% sikkerhet defekt og det er vel lite du kan gjøre med det utover og bytte den. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 Argh.. funker helt fint utenom det da. Har absolutt ikke lyst å stå så skittmange timer i kø, igjen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå