Gå til innhold

Stort problem med ekstern harddisk.

Anbefalte innlegg

Heisann!

Tenkte å prøve lykken på dette forumet angående et problem jeg har med min eksterne harddisk.

Etter flere timer med 'googling' har jeg ennå ikke fått svar på hvordan jeg skal få fikset denne harddisken.

Jeg har brukt den (Freecom 400gb) i ett år nå, men nå forrige dagen ville den plutselig ikke funke mer. Problemet er at med en gang jeg skrur den på så fryser PC-en seg. Jeg har prøvd 3 forskjellige PC-er og det er det samme på alle. Det virker som det fryser 'explorer.exe'.

Med en gang jeg skrur den av igjen så funker alt som normalt. Jeg kan se at den er koblet til (hører den usb-lyden 'dun dun' og kan se den i enhetsbehandlingen, se bilde) men alikevell ikke få tilgang til den (pleide å være på p:\, prøvd å komme meg inn på den via cmd.exe).

Når den ikke er koblet til via USB(Type A-B) kabelen (den har egen strømforsyning også) virker alt helt fint med den. Den lyser blått som den skal og lager ingen rare lyder. Men når jeg plugger den i begynner den å 'tikke' 2 ganger hvert 15 sekund og lyset vill også blinke når det tikker. Kan også høre at den jobber mye.

Den trenger ingen drivere heller så det skal ikke være problemet.

Det som er det rare er at den fryser alle pcene jeg har prøvd den på. Den frøys en Vista pc, en XP pc og en modifisert (tiny) Xp.

Har rundt 250-280 gb med data på den som jeg gjerne ikke vill miste. Det viktigste er at jeg kan få tak i denne dataen og kopiert over på pcen. Kan bare skaffe en ny ekstern harddisk.

Så, kjære folk. Vet dere hva som kan være feilen? Er det muligheter får å få tak i all dataen på den?

Tusen takk,

Patrik.

(Bilde er lagt til under her.)

35a6n48.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...