hamrek Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Da var Vista Ultimate x64 SP1 RC2 Refresh 2 installert! Jeg var intill nylig VELDIG skeptisk og ville holde på XP så lenge som mulig, men ville prøve noe annet da jeg begynte å bli litt lei av XP og hadde noen små irriterende feil. Jeg vurderte først XP x64 som virket som et godt alternativ, men etter å ha lest endel om det og prøvd det i wmware gikk jeg bort fra det. Da begynte jeg å lure på om jeg kanskje skulle gi Vista et forsøk. Så jeg leste endel om det også og etter at jeg hadde funnet nye versjoner av alle mine programmer og drivere fant jeg ut at jeg ville prøve Vista Ultimate x64. 32 bit var ikke et alternativ. Nå har jeg alt installert... "Vista Ultimate SP1 RC2 Refresh 2", og er MEGET fornøyd og så langt jeg kan se kommer jeg ikke til å gå tilbake til XP hvis det ikke skulle komme opp noen STORE feil. Jeg vil faktisk gå så langt som å anbefale det på det varmeste!!! :thumbup: PS: Se bilde for "bevis" Lenke til kommentar
Crossfire Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Så fint da, kanskje vi endelig blir kvitt fordommene mot vista snart Lenke til kommentar
hamrek Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Skjønner ikke hvorfor det skal være så sterke fordommer lenger ihvertfall... Selv om jeg hadde sterke fordommer selv, men man blir jo litt påvirket da når "alle" sier at det ikke er noe å satse på. Men det hjelper selvfølgelig å prøve det selv! hehe Har man en brukbar pc og ikke har noe forhold til linux og apple er det bare til å oppgradere. Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 har faktisk selv vurdert å gå over til vista, sitter på xp-pro 64bit versjon nå. Men har hørt masse negativt om vista som folk bare slenger ut, men dette var jo positivt å se, mulig jeg gjør en upgrade i nærmeste fremtid jeg også Lenke til kommentar
phax Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Er ganske utrolig hvor trauste den gjennomsnittelig "pc-bruker" er. Her tviholder folket på et eldgammelt OS i frykt for å måtte venne seg til noe nytt, og bedre. Settes til og med igang underskriftskampanjer for å kunne få nyte dette eldgamle og utdaterte operativsystemet i enda flere år. Selvsagt hadde vista noen småbugs i starten, men slik er det da med absolutt alt som er nytt.. Ingen som husker XP når det ble lansert? Da var jo windows 2000 "myyye bedre, og aldri om man skulle oppgradere til det elendige xp..." Vanedyr livredde for forandring. Kos dere med gammel teknologi, så kan vi som er hakket smartere fortsette sammen med utviklingen. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Fordommene mot Vista hadde sin rett i starten etter den ble offisielt lansert, da var det veldig mange som hadde problemer (slik som med alle andre utgaver av Windows). Det virker imidlertid som om disse fordommene fikk god hold, for selv nå i 2008 dukker en del av de samme gamle argumentene opp. Får satse på at SP1 retter opp inntrykket, for personlig har jeg knapt hatt noen problemer med Vista etter jeg gikk over til x64 for over et halvt år siden. Lenke til kommentar
Crossfire Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Får satse på at SP1 retter opp inntrykket, for personlig har jeg knapt hatt noen problemer med Vista etter jeg gikk over til x64 for over et halvt år siden. Ja, hehe. "Alle" kommer til å mene at sp1 rettet opp alt, men saken er jo at det har vært bra ganske lenge allerede. Noen har selvsagt fortsatt genuine problemer, men etter å ha brukt det så lenge kan jeg begynne å lure på hvor mye av det som er enten ren ryktespredning eller fra folk som umiddelbart begynte å motarbeide systemet ved å deaktivere diverse komponenter og sikkert også klage over dårlig piratkopier. Endret 8. februar 2008 av Crossfire Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Ingen som har prøvd å installere XP på en 200MHz Pentium-MMX? Lenke til kommentar
kallstrom Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Jeg kjører windows vista ultimate x64bit nå. Pcen jeg har er en ganske ny hp. skal det være slik i ultimate at os'et kjører disc check hver gang man booter? Jeg har ofte store problemer med å komme meg gjennom denne nevnte disk chek'n. Pcen bare fryser seg. Hva kan dette skyldes? Takker for respons! Lenke til kommentar
Kani Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Jeg har vista 64 liggende og tenkte jeg skulle legge det inn når jeg får den nye pc-en. Må jeg ha spesielle drivere til skjermkort, hovedkort osv hvis jeg skal installere vista 64? Er premium eller ultimatum jeg har. Er faktisk ikke helt sikker... Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Jeg kjører windows vista ultimate x64bit nå. Pcen jeg har er en ganske ny hp. skal det være slik i ultimate at os'et kjører disc check hver gang man booter? Jeg har ofte store problemer med å komme meg gjennom denne nevnte disk chek'n. Pcen bare fryser seg. Hva kan dette skyldes? Takker for respons! "Jeg har ofte store problemer med å komme meg gjennom denne nevnte disk chek'n." jeg får mange ganger en veldig lange defragmentering i tillegg til disk check på grunn av følgende: har du kanskje for mange gjennopprettings punkter ? da kan den biten blir ganske stor ( mange Gb ) prøv å slette alle, utenom de siste og prøv på nytt. "skal det være slik i ultimate at os'et kjører disc check hver gang man booter" ser i msconfig om disk check står i oppstartfane Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå