Losh Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) (Vet at lignende har blitt spurt om før, har lest gjennom de trådene, men fikser ikke mitt problem) Uansett hva jeg kobler til av USB enheter til pcen (Tastatur, iPod, Joystick, eksternt lydkort osv), får jeg meldingen: Kjenner ikke igjen usb enhet En av USB-enhetne som er koplet til denne datamaskinen har en feil og Windows kan ikke gjennkjenne den Hadde Vista før, og USBene fungerte fint, men en dag bare begynnte jeg å få feilmeldingen. Jeg har nå formatert, og installert XP. Trodde dette ville fikse problemet, men det gjorde det altså ikke. Har 6 usb inganger, og ingen virker! av andre ting som kan ha betydning har jeg XP service pack 2, NTFS filsystem, og hovedkortet er Asus P5N-E SLI Noen som har noen anelse hva dette kan komme av? Endret 8. februar 2008 av Losh Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Muligens deffekt USB kontroller. Prøv å deaktiver i BIOS, lagre og aktiver igjen. Du har tydligvis reinstallert, så driver probler er det sannsynligvis ikke. Har ikke noen interne USB komponenter som kan ha feil og dermed påvirke USB? Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Off! Husker at jeg også fikk opp at den ikke kunne kjenne igjen usb enheten. Jeg ventet en dag så gikk det.... Prøv å restarte maskinen om det er så lett Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Når man har reinstallert og til og med skifta OS, så tviler jeg på at en restart løser problemene...... Lenke til kommentar
Losh Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Prøvde å gå inn i BIOS, slå av USB kontroller, trykkte save and exit, så gikk pcen på igjen, og gikk inn i BIOS(uten at den bootet opp da), og slo USB på igjen. Virker forsatt ikke Er det en måte jeg kan finne ut om noe er defekt på? eller hva som er defekt, så jeg vet hva jeg må kjøpe Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Høres ut som et merkelig problem. Har du prøvd å nappe ut alt av USB-enheter, boote opp og sette i en og en enhet? Nå løser dette kanskje ikke problemet, men om du er i nød og trenger USB-porter kan du kjøpe en USB-kontroller som er et PCI-kort, som du finner her. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Prøvde å gå inn i BIOS, slå av USB kontroller, trykkte save and exit, så gikk pcen på igjen, og gikk inn i BIOS(uten at den bootet opp da), og slo USB på igjen. Virker forsatt ikke Er det en måte jeg kan finne ut om noe er defekt på? eller hva som er defekt, så jeg vet hva jeg må kjøpe Om det er noe deffekt, så er det USB kontrolleren. Da må du enten ha nytt HK, eller som Skagen foreslår, et USB kort. Du kan for en kort periode skru pcen av, og nappe ut strømkontakten/slå av brytern bak på pcen. La den stå noen få min, så den ikke står i standby. Kan hende det kan påvirke kontrollern. Lenke til kommentar
Nmcu Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Det hender at USB utsyret ikke vil virke, det er som regel bare driveren som holder på tuller en del. Dette går greit å fikse med en ny driver. Du får lese og søke litt rundt etter en bedre driver. Universal Serial Bus 2.0 support in Windows XP http://support.microsoft.com/?scid=kb;en-us;312370 http://support.microsoft.com/kb/322389/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå