Gå til innhold

Digitale sendinger uten digital boks

Anbefalte innlegg

Har en sony bravia KDL-32V2500

Ifølge denne artikkelen.

Boksfritt digital-tv

Så skal jeg kunne ta inn NRK's digitale sendinger uten CAM og kort.

Men blir ikke klok på bruksanvisningen som fulgte med.

Er det noen som vet fremgangsmåten så ville jeg blitt takknemlig.

Har iritert meg grønn på problemet nå.

HJÆÆÆÆÆLLP!!!!!

MVH

:new_woot:Knotern

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I artikkelen du refererer til står det:

"Alle Sony-apparater i markedet av modellene W3000, X3000 og X3500, totalt 9 forskjellige apparater i størrelser fra 40 tommer, kan vise både standardoppløste og høyoppløste TV-sendinger fra RiksTV, forteller Marienborg"

Du har en 32" V2500. Det er en annen modell enn de artikkelen sier støtter norsk digitalt bakkenett med mpeg4-dekoding, så da er det nok ganske sannsynlig det ikke går på din TV.

Lenke til kommentar
I artikkelen du refererer til står det:

"Alle Sony-apparater i markedet av modellene W3000, X3000 og X3500, totalt 9 forskjellige apparater i størrelser fra 40 tommer, kan vise både standardoppløste og høyoppløste TV-sendinger fra RiksTV, forteller Marienborg"

Du har en 32" V2500. Det er en annen modell enn de artikkelen sier støtter norsk digitalt bakkenett med mpeg4-dekoding, så da er det nok ganske sannsynlig det ikke går på din TV.

men er tvn til og bruke med cam og kort da?

eller MÅ jeg ha boksen?

Lenke til kommentar

Hei!

Du må nok ha separat digitalbox til den TV'n.

Men hvis det er en digital mpeg2 tuner i din TV, vil nok kanalene fra bakkenettet komme inn i kanallista når du gjør et søk med den digitale dekoderdelen. De gjør dem i hvertfall i min LG 42PC55 som er utstyrt med mpeg2-tuner. Tok noen timer og en del banning :wallbash: og sånt før jeg skjønte hva jeg skulle gjøre for å aktivisere søk digitalt. Det stod det ikkeno' om i bruksanvisningen! :grumpy: Gikk inn i menyoppsettet for "land" og forandret fra Norge til Sverige. Da satte TV'n igang å søke digitalt med en gang, og både de norske og de svenske la seg pent inn i kanallista. De norske var naturligvis svarte, men de ukoda svenske kan jeg selvfølgelig se. Jeg kjenner ikke SONY'ns menyoppsett, men "let, finn og trykk"-metoden funker alltid før eller siden! :D

Og hadde jeg villet, kunne jeg fått meg et Boxer-abonnement ved hjelp av venner på den andre sida av grensa. Men jeg får det jeg trenger av betalkanaler fra Canal Digital via satelitt. Jeg hadde måtte hatt en Viaccess-cam og døtta den inn i CI-sporet bak på TV'n for å få et sånt Boxer-kort til å virke.

Mvh

Bjørn :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...