foffle Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Jau. Skal kjøpe meg et greit stereosystem i deler. Jeg har tenkt å kjøpe høyttalere først. Valget har da falt på Dynavoice F6 grunnet "Bang For The Buck" faktoren. Jeg skal etterhvert som økonomien tillater det handle forsterker og cd-spiller, men i mellomtiden hadde det vært greit å få brukt de nye høyttalerne. Så jeg lurer enkelt og greit på om en gammal Technics SA-160 vil gjøre en grei nok jobb, eller om det er helt sjanseløst. Specs på forsterker: 2x60w output. 250w strømforsyning Specs på høyttalerne: 125w. 2x6,5" bass/mellomtone. 1" diskant. Takker for svar Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Den vil gjøre en ganske god jobb vil jeg tro. Mulig den kan slite litt om du spiller veldig høyt, og lenge, men ellers vil det være null problem. Lenke til kommentar
foffle Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Supert. Hadde vært litt kjipt om jeg måtte sitte å bare se på dem... De skal jo helst høres, hehe. Noen anbefalinger til en forsterker som driver disse bra? Helst ikke så mye over 2000kr hvis det i det hele tatt er mulig... Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Skikkelige forsterkere koster litt, dessverre, du kan jo ta en kikk på bruktmarkedet om du har begrenset budsjett. Endret 8. februar 2008 av Lefse Lenke til kommentar
foffle Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Jau. Alt koster, hehe. Men det blir nok en måned eller kanskje tre før jeg skal kjøpe forsterkeren. Så lenge den jeg har vil drive høyttalerne greit er jeg fornøyd for nå. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Skulle nok drive de greit den. Lenke til kommentar
foffle Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Såpass greit at jeg kanskje bare skal ta cd-spilleren før ny forsterker kanskje? Hehe. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Tja, du vet hva de sier, man kan ikke få for mye forsterkerkraft. Lenke til kommentar
foffle Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Sant nok. Er ikke så inne på dette området. Men jeg vet at cd-spillern min er skikkelig rævva. Den hakker bare jeg går forbi, hehe. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Da tror jeg at en CD-spiller vil være lurt å kjøpe først ja. Noen fryktelig dyr forsterker trenger du nok ikke, men regn med 3000 hvis du skal ha noe litt kraftigere enn det du allerede har. Det er ikke sikkert du vil føle for noen kraftigere forsterker egentlig, det vet du ikke før du prøver. Lenke til kommentar
foffle Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Tror jeg satser på cd-spiller ja. Noen anbefalinger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå