Freem@n Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Noe fra National Geographic (har en slik selv), Crumpler eller Domke. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Én liten ting er at programhjulet er såpass nedsenket at jeg synes det er litt krøkkete å bruke. Jeg veksler ganske mye mellom Av/Tv/M når jeg tar bilder, og på akkurat dette punktet synes jeg 350D var bedre, med sitt store og kraftige programhjul. Programhjulet er litt hardt i begynnelsen, men på de to 30Dene vi benytter på skolen (ca to år gamle tipper jeg) er de blitt riktig så gode. Som jeg oppfattet mitt 350D hjul etter to år. Noen som vet om denne vesken passer bra til EOS 30D? http://www.japanphoto.no/product/vesker/lo...ova-1-aw-svart/ Ja, jeg har denne, men da i rød og svart. Plass til 30D med Canon 100mm f2.8 påmotert + et ekstra objektiv, lader, masse ekstra minnekort etc etc Lenke til kommentar
Ciwie Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Da var jeg ca. 6000kr fattigere og ett EOS 30D-kamera rikere! Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Hvor mye tror dere jeg kan få for dette? :D Dere vet hvorfor! Canon EOS 400D, kun hus, kjøpt nytt i Feb. 06 Tamron 70-300 f/4-5.6 kjøpt nytt vår 06 Canon Eos 300 (analogt) KIT Håper på ca-pris på hvert av tingene Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Jeg synes det tar lang tid før JP får sendt varene... Bestilte tidlig på søndag, men ordren står fortsatt på "mottatt" Noen som har fått sitt kamera ? Jeg bestilte sent på lørdag, og mitt er i dag på nærmeste omlastingsterminal, og blir kjørt til PiB i ettermiddag. Jeg fikk mail for en time siden. Bestilte på søndag formiddag og i for en time siden ble den levert inn på et postkontor. Lenke til kommentar
elverket Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Må si jeg som Nikonist er litt misunnelig akkurat nå. Kjære Japan Photo eller andre: når kommmer D200 til 3999,-? Lenke til kommentar
Ciwie Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Hvordan er 30D, sammenlignet med Nikon D80? Endret 12. februar 2008 av Ciwie Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Hvordan er 30D, sammenlignet med Nikon D80? 30D er mer solid, raskere (5bps) og har vel noe mindre støy ved høy ISO. D80 har en større søker, noe fler piksler (10MP kontra 8MP), og er litt lettere. D80 er nok det kameraet jeg ville ha valgt hvis jeg hadde tilhørt Nikon leiren. Tom Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 Hvordan er 30D, sammenlignet med Nikon D80? Et sted å begynne: http://www.dpreview.com/reviews/compare_po...80&show=all Lenke til kommentar
Ciwie Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Hvordan er 30D, sammenlignet med Nikon D80? Et sted å begynne: http://www.dpreview.com/reviews/compare_po...80&show=all Takk for den Men jeg tenkte mer på erfaring og praktisk bruk av likesinnede forummedlemmer. Kjenner en med D80, og vil gjerne kunne skryte over mitt eget kamera. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Hvordan er 30D, sammenlignet med Nikon D80? .. D80 er nok det kameraet jeg ville ha valgt hvis jeg hadde tilhørt Nikon leiren. Tom Ja, og den har diskotek i søkeren og krøkkete plasserte kontroller. Imaget av soliditet fra Korea-krigen som Nikon krampaktig prøver å holde på, ødelegger enhver fornuftig utvikling av ergonomien. D200 og D70 er vel fornuftigere valg hvis man holder på Nikon. Lenke til kommentar
jøanas Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Jeg synes det tar lang tid før JP får sendt varene... Bestilte tidlig på søndag, men ordren står fortsatt på "mottatt" Noen som har fått sitt kamera ? Jeg bestilte sent på lørdag, og mitt er i dag på nærmeste omlastingsterminal, og blir kjørt til PiB i ettermiddag. Jeg fikk mail for en time siden. Bestilte på søndag formiddag og i for en time siden ble den levert inn på et postkontor. JA, min også. Fikk mail 15:56 om at den er sendt. Gleder meg. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Et lite spørmål: Er 30D et stort eller lite kamera (fysisk sett)? gregor ... På størrelse med D80, hvis du har tatt i det noen gang. 30D er et tyngre, solidere kamera som tåler profesjonell bruk, noe D80 neppe tåler og egner seg til. For de som kjenner Nikon D200 er 30D nesten like stor, 3 mm lavere, 7 mm smalere og ca 45 g lettere med batteri (785 g). Lenke til kommentar
Afterburner Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Her er enda en som følte seg forpliktet til å ta imot et så godt tilbud fra JP. VAr jo for godt til å være sant dette. Sprøtt å tenke på at herligheten kosta mellom 7 og 8 høvdinger for bare 4mnd siden. Dro med meg vertikalgrep og ett par ekstra batterier samtidig, så nå skal det blir moro fremover =) Lenke til kommentar
-mono- Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Jeg venter fortsatt på mitt, men det ligger på nærmeste omlastningssentral så det kommer vel i morra... *glede seg* Et spørsmål - det er ikke tilfeldigvis slik at batteriet fra 400D vil passe i 30D...? Ikke noe must for meg, det - har ikke gått tom for strøm under en lengre fotoøkt enda - men hadde jo vært kjekt, da. =) Og hvordan anbefales det at man lader opp slike batterier? Er det slike batterier som ikke bør tømmes helt for strøm før de lades igjen? Jeg har i hvertfall aldri gjort det, og jeg synes batteriet har holdt seg overraskende bra så langt! =) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Et spørsmål - det er ikke tilfeldigvis slik at batteriet fra 400D vil passe i 30D...? Ikke noe must for meg, det - har ikke gått tom for strøm under en lengre fotoøkt enda - men hadde jo vært kjekt, da. =) Det er vel et annet batteri. Jeg mener å huske at 400D bruker samme batteri om 350D, NB2-LH. En 30D bruker BP-511A som er en kraftigere sak. 750-1100 bilder avhengig av hvor mye blitz du bruker (50% -0%). Og hvordan anbefales det at man lader opp slike batterier? Er det slike batterier som ikke bør tømmes helt for strøm før de lades igjen? Jeg har i hvertfall aldri gjort det, og jeg synes batteriet har holdt seg overraskende bra så langt! =) Disse batteriene er moderne Li-ION saker. Og de skal helst ikke lades helt ut. Men de kan fint lades opp selv om de kun er litt brukt. Tom Edit: leif Endret 12. februar 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
-mono- Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Et spørsmål - det er ikke tilfeldigvis slik at batteriet fra 400D vil passe i 30D...? Ikke noe must for meg, det - har ikke gått tom for strøm under en lengre fotoøkt enda - men hadde jo vært kjekt, da. =) Det er vel et annet batteri. Jeg mener å huske at 400D bruker samme batteri om 350D, NB2-LH. EN 30D bruk BP-511A som er en kraftigere sak. Og hvordan anbefales det at man lader opp slike batterier? Er det slike batterier som ikke bør tømmes helt for strøm før de lades igjen? Jeg har i hvertfall aldri gjort det, og jeg synes batteriet har holdt seg overraskende bra så langt! =) Disse batteriene er moderne Li-ION saker. Og de skal helst ikke lades helt ut. Men de kan fint lades opp selv om de kun er litt brukt. Tom Takk for svar! =) Ok - da har jeg gjort det riktig med 400D, da. Mener jeg leste en artikkel her inne et sted om nettopp det med ladingen/bruken av slike batterier og at det er der jeg har det fra. Litt rart at det ikke står i manualen, men? Sikkert flere uvitende sjelder der ute enn meg, mener jeg! =) Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Ble visst et 30D på meg også. Passer helt perfekt som backupkamera, siden jeg har 5D fra før. Samme batteri, kan bruke 30D for å få max tele og 5D for max vidvinkel, jeg får en ekstra lader evt kan lade to batterier samtidig, og så videre. 30D hadde forresten da den ble lansert en veiledende pris på kr 12999,- for kamerahuset, og i august anbefalte vi folk å holde øye med prisen (som da lå på 8000,-) i en ukens varp-artikkel, for den kunne komme til å falle. Ante ikke at vi kom til å få SÅ rett! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Det står noe om batterier i 30D manualen, dansk, side 23. Litt mindre i 350D manualen, dansk, side 21. Apropos manual, det har dukket opp en bedre metode til å feste kameraremmen enn det Canon beskriver. Se f.eks. manualen til Nikon D300. Fordelen er at den løse flippen er gjemt unna. Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 30D hadde forresten da den ble lansert en veiledende pris på kr 12999,- for kamerahuset, og i august anbefalte vi folk å holde øye med prisen (som da lå på 8000,-) i en ukens varp-artikkel, for den kunne komme til å falle. Ante ikke at vi kom til å få SÅ rett! Men det tok en del lengre tid enn dere regnet med? Jeg vil nok tro at det kommer til å komme fler slike varp i fremtiden. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå