Gå til innhold

Arigato Japan Photo! - 30d


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som tør å gjette bruktverdien på 30D etter at lagrene er tomme for 30D? Jeg har verdigjenstandsforsikring, så det pga denne jeg spør.

 

Den vil nok være rundt 4000,-

 

Jepp kan ikke se noen grunn til at den skulle falle ytterligere med det første,det blir vel neppe mange av disse som selges nå som havner i bruktmarkede med det første.

Lenke til kommentar
Noen som tør å gjette bruktverdien på 30D etter at lagrene er tomme for 30D? Jeg har verdigjenstandsforsikring, så det pga denne jeg spør.

 

Den vil nok være rundt 4000,-

 

Jepp kan ikke se noen grunn til at den skulle falle ytterligere med det første,det blir vel neppe mange av disse som selges nå som havner i bruktmarkede med det første.

I forbindelse med forsikring så er det vel ofte gjenanskaffelsesverdien som gjelder og den blir vel da 5-6000kr (det du får kjøpt det nytt for).

 

Evt så er det noen dårligere forsikringsavtaler som gir deg det du betalte for det minus f.eks 20% i året. Disse hadde jeg ikke skrevet under.

Lenke til kommentar

Nå skal det vel sies, at dersom Japan Photo har kjøpt inn 900 stykker, så forsvinner de ikke med EN gang, så det blir nok mulig å få tak i 30d en stund fremover.. Har selv ringt og bestilt ett som jeg skal hente etterpå, min kjære 350 havnet på finn.no og diverse andre steder.

 

Dessuten, ingen tvil om at man kan få bra kamera til latterlig pris nå for de som vil ha en 350d. Eksempel så går mitt med batterigrep, kitobjektiv +++ for ca 3500,- Det vil jeg si er mye for pengene..

 

Gleder meg som en unge til å prøve det nye kameraet:)

-t

Lenke til kommentar
Dessuten, ingen tvil om at man kan få bra kamera til latterlig pris nå for de som vil ha en 350d. Eksempel så går mitt med batterigrep, kitobjektiv +++ for ca 3500,- Det vil jeg si er mye for pengene..

 

Ville heller ha et 30D med kit-objektiv til 4300kr, enn et 350D med batterigrep og kit-objektiv til 3500kr.

 

Så et veldig godt kjøp syns jeg ikke det er, men ser de faktisk går for den prisen rundt omkring.

Lenke til kommentar
Noen som har noe som helst formening om hvor lenge de har dette tilbudet? Til lageret blir tomt? I så fall når blir det?! :)

 

 

 

Jeg lurte på det samme på fredag før jeg bestilte og fikk dette svaret (i dag) fra nettbutikken:

 

"Dette tilbudet gjelder til det ikke er flere igjen.

Det er igjen cirka 200 stk i hele kjeden."

Lenke til kommentar
Noen som har noe som helst formening om hvor lenge de har dette tilbudet? Til lageret blir tomt? I så fall når blir det?! :)

 

 

 

Jeg lurte på det samme på fredag før jeg bestilte og fikk dette svaret (i dag) fra nettbutikken:

 

"Dette tilbudet gjelder til det ikke er flere igjen.

Det er igjen cirka 200 stk i hele kjeden."

 

Hadde visst 900 ved starten, så dette går nok fort ville jeg tro.

Lenke til kommentar
Var i butikken og hørte, det var ikke veldig mange igjen og de gikk fort... Så nå sitter jeg her med 30D i hånda, dog uten objektiv.

Så nå er spørsmålet da, er 17-85 IS USM verdt de 4700kr de skal ha for det? Eller finnes det andre, bedre objektiver i omtrent samme brennvidde og pris?

Jeg synes det objektivet er priset for høyt; hadde prisen ligget rundt 3.500,- så kunne det vært interessant.

 

Tom

 

edit: leif

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Var i butikken og hørte, det var ikke veldig mange igjen og de gikk fort... Så nå sitter jeg her med 30D i hånda, dog uten objektiv.

Så nå er spørsmålet da, er 17-85 IS USM verdt de 4700kr de skal ha for det? Eller finnes det andre, bedre objektiver i omtrent samme brennvidde og pris?

 

Det får vel ikke all verdens god kritikk akkurat,les test av det her.

 

http://www.photozone.de/Reviews/Canon%20EO...-report--review

Lenke til kommentar
Totto: godt å høre, Gleder meg vanvittig til mitt kommer.

 

 

Håhå! Jeg, også!! Er på vei posten nå! *glede seg* :love:

 

 

@ Ciwie:

 

Kun kamerahus betyr uten objektiv. DSLR har pop-up blitz. Om du tenker på minnekort og veske som annet tilbehør er det ikke inkludert. Jeg vil absolutt anbefale å anskaffe en bæreveske i hvertfall rimelig kjapt - shit happens fortere enn man tror noen ganger... :innocent:

Lenke til kommentar

Canon EOS 30D Kamerahus 10+ 3 999,00

Lowepro D-Res 50 AW 10+ 249,00

Canon EF-S 18-55mm 3.5-5.6 IS 10+ 1 699,00

SanDisk CF Extreme III 1 GB 10+ 194,00

Totalt 6 141,00

 

Slik ser handlekurven min ut nå, jeg er veldig fristet til å gå hele veien til kassen, men for meg er det mye penger. :)

Lenke til kommentar
Canon EOS 30D Kamerahus 10+ 3 999,00

Lowepro D-Res 50 AW 10+ 249,00

Canon EF-S 18-55mm 3.5-5.6 IS 10+ 1 699,00

SanDisk CF Extreme III 1 GB 10+ 194,00

Totalt 6 141,00

 

Slik ser handlekurven min ut nå, jeg er veldig fristet til å gå hele veien til kassen, men for meg er det mye penger. :)

 

Det er mye penger; men det kommer til å gå langt tid før du får et like godt tilbud.

 

Tom

Lenke til kommentar
Canon EOS 30D Kamerahus 10+ 3 999,00

Lowepro D-Res 50 AW 10+ 249,00

Canon EF-S 18-55mm 3.5-5.6 IS 10+ 1 699,00

SanDisk CF Extreme III 1 GB 10+ 194,00

Totalt 6 141,00

 

Slik ser handlekurven min ut nå, jeg er veldig fristet til å gå hele veien til kassen, men for meg er det mye penger. :)

 

Om 30D er det rette kamera for deg så vil du nok aldri oppleve bedre tilbud enn dette, men du må selvsagt selv vurdere om du har råd til det.

Lenke til kommentar
....

Så nå er spørsmålet da, er 17-85 IS USM verdt de 4700kr de skal ha for det? Eller finnes det andre, bedre objektiver i omtrent samme brennvidde og pris?

 

Ja, det er vi vel mange som har lurt på. Selv valgte jeg Tamrons 17-50/2,8 og har ingen grunn til å angre på det (ca 3400 NOK). Fokusmotoren støyer nok litt mer enn Canons originaler og kan heller ikke overstyres uten å slå over på manuell fokus. Et annet bra alternativ er Sigmas tilsvarende (siste utgave) 18-50/2,8 eller Sigma 17-70/2,8-4 som er rimeligst av alle disse. Disse tre er jo både rimeligere og lysterkere enn Canons 17-85, men de har jo ikke IS. Dette er vel de nærmeste alternativer hvis du ikke vil ha større zoomområde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...