Gå til innhold

Arigato Japan Photo! - 30d

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser ikke noe galt i at et kamera har blitt tuklet med litt i menyene. Kanskje er det en ansatt som ville lære litt om hvordan det fungerer, kanskje er det en kunde som har lurt på noe, kanskje er det en annen kunde med en defekt LCD-skjerm som trenger hjelp til en innstilling.

Å fikle med telefonene var noe vi alltid gjorde med nye modeller/modeller vi ikke var kjent med da jeg jobbet i mobilbutikk.

MEN:

Vi ringte aldri med de

Vi skrev aldri tekstmeldinger

da disse tingene har sin egen teller.

hendte ofte at vi tok bilder med de, oftest for å vise potensielle kunder, men husket alltid å ta full reset av telefonen.

Hadde vi glemt å resette én telefon og kunden hadde spurt, kunne vi med hånden på hjertet sagt at telefonen aldri var brukt, men godt mulig den var undersøkt eller demonstrert.

Er ditt kamera undersøkt eller demonstrert syns jeg det er helt greit. Er det tatt bilder med, syns jeg ikke det er greit.

Uansett bør butikken kunne svare på hva de har gjort med det.

Lenke til kommentar
Får uansett nytt EOS 30D til uka, da jeg er 110% sikker på at dette var brukt i butikken..

Merkelig, trodde da ikke slike bommerter skulle skje hos JP.. Fikk tilbud om å beholde det brukte kameraet og få 10% (399) kr å handle for i butikken til JP, noe jeg glatt takket nei til. Vet jo ikke om kameraet er gått 20 eller 20.000 eksponeringer før jeg fikk det..

Synes dere JP burde gitt meg noe ekstra som kompensasjon (i tillegg til selvfølgelig å få et nytt kamera)? Jeg personlig hadde nok gjort det hvis jeg hadde drevet butikk, både for å beholde kundens oppfatning av butikken, og for at det er mindre sjans for at det kommer ut at de faktisk solgte et brukt kamera som nytt (om det så var en tabbe eller ei).. Hva mener dere?

Jeg syntes du bør være glad som fikk 400 NOK i erstatning.

La oss være helt ærlige her;

- Det finnes ikke bedre tilbud på kamera enn det du fikk.

- Du har selvfølgelig muligheten til å returnere kamera ditt å få penge tilbake, men det gidder du ikke fordi hva skal du kjøpe til 4000 NOK som er bedre enn tilbudet til JP?

- Hadde jeg vært i JP sin stilling hadde jeg sagt; greit du kan returnere kamera, men vi kan dessverre ikke gi deg noen ekstra kompensasjon fordi prisen på kamera er så god som den er.

Jeg tviler på at det var så mange eksponeringer på det kameraet at det har noe å si for deg som bruker. Bare tenk på alle de gangene du tar 10 bilder i sek hvor mange eksponeringer du faktisk gjør.

Lenke til kommentar

Uansett hvor mye jeg leter med lys og lykte i de mørkeste kroker av min utspekulerte hjerne, så finner jeg ikke grunnlag for at du skal få noen kompensasjon for "tort og svie" her. Dette er bare tøys. Hvorfor skal de gi deg tidenes slr-tilbud med tap (!), bare fordi du mener å kunne påvise at kamera har vært slått på en gang tidligere.

Kjære vene, du har fått ta del i et helt utrolig godt tilbud som JP har forhandlet fram med Canon. Du skal prise din skaper for at du var opplyst nok til å få med deg tilbudet, og skal også være glad for at JP setter kunden så høyt at du til og med fikk byttet det opprinnelige kameraet du fikk. Hvis jeg hadde hatt penger til det så kunne gjerne JP ha gitt meg det kameraet som du nektet å ta i mot, til akkurat samme pris som du gav for det. Det til tross for at du har hatt dine fingre på det i mellomtiden. Du har blitt særdeles godt behandlet av JP, og er et eksempel på at kjeden strekker seg langt for å gjøre alle tilfreds.

Gratulerer med en kjempehandel av et kjempekamera. Slå av PC-en og kom det ut for å ta bilder med vidunderet.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Nei, men 5 bilder i sekundet er det fortsatt raskt å fylle opp brikker og hard-disk med tøys ...

Tom

Overleverte 30D'en i går til sin nye eier, og fikk prøve den til å fotografere hunden hennes som hadde dressur-oppvisning. Hastigheten er jo bare helt syk i forhold til D70'en min! Prøvde den litt først, rakk bare et par bilder når hunden hoppet over hinder. 30D'en klarte som regel 4-5.

Også en fordel at kamera automatisk velger Drive Ch på sport og C på portrett, det savner jeg på D70'en også...

Var nesten umulig å bare ta ett bilde på sportsprogram, så det er nok lett å fylle opp minnekortet ja!

Lenke til kommentar
Med en minnekort på 4 gb skal du ta en del bilder for å fylle opp dette, hvertfall om du skyter i jpeg.

Jeg for min del ser ikke problemet...

Jeg er tildels enig med Øyvind. Det skal litt til før et stort minnekort blir fyllt opp med jpg, og det er faktisk meningen at man skal bruke jpg til slikt. Raw brukes når man har anledning til å senke hastigheten for å få bedre kvalitet. Vi må slutte å be om å få i både pose og sekk. Enten diesel for dreiemoment eller bensin for turtall, så enkelt er det.

Lenke til kommentar

Jeg har et 4gb minnekort, og er nybegynner så prøver å ta så mange bilder som mulig, spesielt i sportsbilder.

Var ute på driftetrening (skrensing med bil) i går som varte 3 timer, og det var ikke noe problem for min del å bruke opp 4gb med plass. Jeg fotograferer kun i RAW, men det duger for min del, trenger ikke flere bilder per sekund og liker å ha alle mulige redigeringsmuligheter i ettertid, for jeg ekke så stø på innstillinger ennå.

Men det at man fyller et minnekort fort, er det bare en løsning på, kjøp flere minnekort :)

Lenke til kommentar
Med en minnekort på 4 gb skal du ta en del bilder for å fylle opp dette, hvertfall om du skyter i jpeg.

Jeg for min del ser ikke problemet...

Det avhenger enormt hvilket kamera som er brukt, også. Komprimerer kameraet hardt, kan man fort få dobbelt så få bilder som på et kamera som komprimerer mindre hardt. :)

Endret av Gissan
Lenke til kommentar
Vi må slutte å be om å få i både pose og sekk. Enten diesel for dreiemoment eller bensin for turtall, så enkelt er det.

Så en reportasje her om dagen om en bensinbil med dreiemomentet til en diesel (eller omvendt).

Ny motor fra Mercedes eller noe sånt.

Så er bare å glede seg til pose og sekk.

Lenke til kommentar
Vi må slutte å be om å få i både pose og sekk. Enten diesel for dreiemoment eller bensin for turtall, så enkelt er det.

Så en reportasje her om dagen om en bensinbil med dreiemomentet til en diesel (eller omvendt).

Ny motor fra Mercedes eller noe sånt.

Så er bare å glede seg til pose og sekk.

Jepp, og D3 kan gi oss mange bilder i raw lagret på 2x48GB minnekort... Så det finnes, det koster bare litt :-)
Lenke til kommentar

Hei!

Kjøpte en av de siste 30 D hos JP,fungerte fint de første 2-300 bildene.

idag skulle jeg ta noen bilder,men kameraet virket ikke,alt er svart.

ladet batteriet-prøvde et annet bateri,skiftet minnekort,men ikke noe skjer,har prøvd flere objektiver .Hva er det som har skjedd,og hva kan jeg gjøre?

Arnt

Endret av aob
Lenke til kommentar
Hei!

Kjøpte en av de siste 30 D hos JP,fungerte fint de første 2-300 bildene.

idag skulle jeg ta noen bilder,men kameraet virket ikke,alt er svart.

ladet batteriet-prøvde et annet bateri,skiftet minnekort,men ikke noe skjer,har prøvd flere objektiver .Hva er det som har skjedd,og hva kan jeg gjøre?

Arnt

Har hørt om batterier som klikker litt.

Kan hjelpe å sette det i laderen over natta, for deretter å se om det fungerer.

Ellers er det nok bare å levere inn utstyret igjen og få det reparert evt nytt.

(I de første 6 mnd er det selgersiden som skal BEVISE at det er brukerfeil om de ikke ønsker å fikse saken)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...