Gå til innhold

Arigato Japan Photo! - 30d


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får uansett nytt EOS 30D til uka, da jeg er 110% sikker på at dette var brukt i butikken..

Merkelig, trodde da ikke slike bommerter skulle skje hos JP.. Fikk tilbud om å beholde det brukte kameraet og få 10% (399) kr å handle for i butikken til JP, noe jeg glatt takket nei til. Vet jo ikke om kameraet er gått 20 eller 20.000 eksponeringer før jeg fikk det..

 

Synes dere JP burde gitt meg noe ekstra som kompensasjon (i tillegg til selvfølgelig å få et nytt kamera)? Jeg personlig hadde nok gjort det hvis jeg hadde drevet butikk, både for å beholde kundens oppfatning av butikken, og for at det er mindre sjans for at det kommer ut at de faktisk solgte et brukt kamera som nytt (om det så var en tabbe eller ei).. Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Synes dere JP burde gitt meg noe ekstra som kompensasjon (i tillegg til selvfølgelig å få et nytt kamera)?

Tror ikke du forstår hvordan det er å drive butikk i dag, i konkuranse mot Elkjøp o.l. Det er ikke som for 5-10 år siden med gode marginer, men vi har en stor fallhøyde (les; fotovideo). Skal vi betale for alt som skjer feil vil det ikke gå lang tid før mannen i gata ikke har noe valg enn å gå på elkjøp for å kjøpe kit-løsninger og bestille 300mm F/2.8 fra USA/Japan. Hva så? spør sikkert mange av dere om nå, men kjeder som JP og FV gir fotografene mye glede og sørger for å holde fotomiljøet oppe, i motsetning av hva volum-gigantene gjør.

 

Er stoltheten din såret fordi du KANSKJE fikk et brukt kamera? Tror du virkelig en seriøs butikk har solgt deg dette med vilje? Kan ikke feilen ligge et annet sted? Er casen så stor at du må ha ERSTATNING??? Tror du er født i feil land jeg, for i USA har jeg hørt det er mulig du kan saksøke en bedrift for dette og få mange millioner, kanskje milliarder til og med... Du har fått et knallhus til en slikk og ingenting og det er ikke mange som har.. Syntes du skal være fornøyd m det jeg, selv om du selvfølgelig har krav på et nytt hus. Men det får du jo også....

 

Dagens kunder skal bare ha og ha og ikke skal det koste noe heller.. men husk da også at en dag vil ikke muligheten være der for å gå inn i en butikk og teste en 24-70 F/2.8 eller få ekspert råd ang filtre, stativer og annet stæsj som er kult.

Lenke til kommentar

For det første så var det dette med merkelig lukkertelling. Det kan ha vært riktig, da kortet har vært brukt før. Men når kameraet står i "landskap" på bildetype, inne i menyene, i stedet for standard, ble jeg veldig skeptisk. Når "landskap"-modus i tillegg er innstilt på andre skarphetsinnstillinger enn det originalt skal være, ble jeg sikker. Kameraet tukler seg ikke inn i de menyene og stiller på instillinger av seg selv ^^

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt til beskyldninger fra deg da!

 

Synes dere JP burde gitt meg noe ekstra som kompensasjon (i tillegg til selvfølgelig å få et nytt kamera)?

Tror ikke du forstår hvordan det er å drive butikk i dag, i konkuranse mot Elkjøp o.l. Det er ikke som for 5-10 år siden med gode marginer, men vi har en stor fallhøyde (les; fotovideo). Skal vi betale for alt som skjer feil vil det ikke gå lang tid før mannen i gata ikke har noe valg enn å gå på elkjøp for å kjøpe kit-løsninger og bestille 300mm F/2.8 fra USA/Japan. Hva så? spør sikkert mange av dere om nå, men kjeder som JP og FV gir fotografene mye glede og sørger for å holde fotomiljøet oppe, i motsetning av hva volum-gigantene gjør.

 

Er stoltheten din såret fordi du KANSKJE fikk et brukt kamera?

 

Stoltheten min såret? Nei, så klart er den ikke det bare fordi jeg var en smule uheldig! Hvor har du dette fra?

 

Tror du virkelig en seriøs butikk har solgt deg dette med vilje?

 

Nei, det tror jeg så absolutt ikke, og det har jeg heller aldri påstått.

 

Kan ikke feilen ligge et annet sted? Jo, selvsagt kan den det! Har jeg sagt at det er de ansatte i den respektive JP-butikk som har skylda, kanskje?

Er casen så stor at du må ha ERSTATNING???

 

MÅ HA?! Jeg postet en etterlysning av andre på dette forumets meninger, og jeg har aldri krevet noe som helst i erstatning!

 

Tror du er født i feil land jeg, for i USA har jeg hørt det er mulig du kan saksøke en bedrift for dette og få mange millioner, kanskje milliarder til og med... Du har fått et knallhus til en slikk og ingenting og det er ikke mange som har.. Syntes du skal være fornøyd m det jeg, selv om du selvfølgelig har krav på et nytt hus. Men det får du jo også....

 

Jeg ER storfornøyd! Jeg fatter ikke at du gidder lage så mye oppstuss fordi jeg spurte de andre her i tråden om deres mening om en sak!

 

Dagens kunder skal bare ha og ha og ikke skal det koste noe heller.. men husk da også at en dag vil ikke muligheten være der for å gå inn i en butikk og teste en 24-70 F/2.8 eller få ekspert råd ang filtre, stativer og annet stæsj som er kult.

 

 

Det er også grunnen til at jeg har handlet ALT fotoutstyret jeg eier pr. i dag hos nettopp JP.

Lenke til kommentar
Litt satt på spissen, men hvis du får et eple billig, er det greit at det er tatt en bit av det?

 

Vel kanskje ikke en bit, men jeg måtte muligens akseptert at det hadde en flekk...

(bare for å spisse enda litt til ;-)....dette sagt uten å ta så veldig stilling til saken over)

Lenke til kommentar
ja, hva sutrer du over da? Du betaler allerede lite og er tydeligvis fornøyd. At du nevner kompansasjon viser jo bare at du tenker en vei og gjør noe helt annet. Du vil ha service og tilgjenglighet men uten å betale for det.. Og den tankegangen der er det som knekker spesialforetningene.

 

Jeg SPURTE hva folk her i tråden mente om kompensasjons-saken, og har aldri nevnt at det er min tankegang i det hele tatt! Så at jeg tenker noe og gjør det motsatte, vil jeg ikke si meg enig i.

 

Å få service og tilgjengelighet gratis/billig, er vel noe hver eneste forbruker ønsker. Så iflg. ditt utsagn om at den tanken knekker spesialbutikkene, bør det ikke være en eneste fotobutikk i landet. Eller verden, for den saks skyld.

 

Litt satt på spissen, men hvis du får et eple billig, er det greit at det er tatt en bit av det?

 

Godt eksempel :)

Lenke til kommentar
Synes dere JP burde gitt meg noe ekstra som kompensasjon (i tillegg til selvfølgelig å få et nytt kamera)?

Tror ikke du forstår hvordan det er å drive butikk i dag, i konkuranse mot Elkjøp o.l. Det er ikke som for 5-10 år siden med gode marginer, men vi har en stor fallhøyde (les; fotovideo). Skal vi betale for alt som skjer feil vil det ikke gå lang tid før mannen i gata ikke har noe valg enn å gå på elkjøp for å kjøpe kit-løsninger og bestille 300mm F/2.8 fra USA/Japan. Hva så? spør sikkert mange av dere om nå, men kjeder som JP og FV gir fotografene mye glede og sørger for å holde fotomiljøet oppe, i motsetning av hva volum-gigantene gjør.

 

Er stoltheten din såret fordi du KANSKJE fikk et brukt kamera? Tror du virkelig en seriøs butikk har solgt deg dette med vilje? Kan ikke feilen ligge et annet sted? Er casen så stor at du må ha ERSTATNING??? Tror du er født i feil land jeg, for i USA har jeg hørt det er mulig du kan saksøke en bedrift for dette og få mange millioner, kanskje milliarder til og med... Du har fått et knallhus til en slikk og ingenting og det er ikke mange som har.. Syntes du skal være fornøyd m det jeg, selv om du selvfølgelig har krav på et nytt hus. Men det får du jo også....

 

Dagens kunder skal bare ha og ha og ikke skal det koste noe heller.. men husk da også at en dag vil ikke muligheten være der for å gå inn i en butikk og teste en 24-70 F/2.8 eller få ekspert råd ang filtre, stativer og annet stæsj som er kult.

Ja, riktig det er enormt stor konkurranse nå, og det er derfor f.eks JP her bør holde på kundene ved å gi en liten erstatning, vis ikke kunne en person tenke "nei huff, her går jeg ikke mer", man må strekke seg langt for å få kundene idag, noe JapanPhoto er gode til med sine priser.

Lenke til kommentar
Å få service og tilgjengelighet gratis/billig, er vel noe hver eneste forbruker ønsker. Så iflg. ditt utsagn om at den tanken knekker spesialbutikkene, bør det ikke være en eneste fotobutikk i landet. Eller verden, for den saks skyld.

Service og kunnskap vil alltid koste. Slik er verden, og det er opp til brukere om man ønsker den. Men da må man også være villig til å betale for det. Akkuratt som valget mellom L og vanlig Canon optikk. Vil du ha greie bilder eller vil du ha noe som gir deg en WOW følelse..

 

"Vel, vil du ha toppkvalitet må du også øke prisen.. Men det er verdt det.."

 

Tror ikke dere følger tankegangen min i hele tatt, men det får være deres valg. Synd er det at flere og flere får Elkjøp-mentalitet men ikke jenker kravene jevnlig med pris-behovet. Uansett gidder jeg ikke bruke mer tid på en fredagskveld på dette nå:) ha en fin foto-helg alle sammen

Lenke til kommentar
For det første så var det dette med merkelig lukkertelling. Det kan ha vært riktig, da kortet har vært brukt før. Men når kameraet står i "landskap" på bildetype, inne i menyene, i stedet for standard, ble jeg veldig skeptisk. Når "landskap"-modus i tillegg er innstilt på andre skarphetsinnstillinger enn det originalt skal være, ble jeg sikker.

Lukkertelling? Bruker du et gammelt minnekort fortsetter bildenummereringen i et fast mønster, som følger de allerede nåværende mappene på minnekortet. Jeg tok rundt 6000 bilder på mitt minnekort fra 350D med 1D Mark II. Alle lå i mappen "350D-*mappenummer*" ved hjelp av et fast mønster, og kameraet fortsatte akkurat det 350D'en stoppet. Når mappen var full, lagde kameraet en egen mappe som den kalte "1DMk2-*mappenummer+1*.

 

Dermed, bruker du et gammelt minnekort på nytt kamera, kan du ikke hevde at kameraet har vært brukt.

 

Ang. bildetyper og øvrige innstillinger, hadde nok jeg også nølt litt, men jeg ville ikke direkte påstått at kameraet har vært brukt før. Det kan også ha vært en feil fra Canon sin side, og ingen kan garantere for menneskefeil.

 

Kameraet tukler seg ikke inn i de menyene og stiller på instillinger av seg selv ^^

Det er absolutt ingen grunn til å være spydig, kun fordi vi stiller spørsmålstegn til at du ønsket erstatning i form av både nytt kamera (til en knallpris, langt under vanlig innkjøpspris, kan jeg si deg) og et pengebeløp.

Lenke til kommentar
Å få service og tilgjengelighet gratis/billig, er vel noe hver eneste forbruker ønsker. Så iflg. ditt utsagn om at den tanken knekker spesialbutikkene, bør det ikke være en eneste fotobutikk i landet. Eller verden, for den saks skyld.

Service og kunnskap vil alltid koste. Slik er verden, og det er opp til brukere om man ønsker den. Men da må man også være villig til å betale for det. Akkuratt som valget mellom L og vanlig Canon optikk. Vil du ha greie bilder eller vil du ha noe som gir deg en WOW følelse..

 

"Vel, vil du ha toppkvalitet må du også øke prisen.. Men det er verdt det.."

 

Tror ikke dere følger tankegangen min i hele tatt, men det får være deres valg. Synd er det at flere og flere får Elkjøp-mentalitet men ikke jenker kravene jevnlig med pris-behovet. Uansett gidder jeg ikke bruke mer tid på en fredagskveld på dette nå:) ha en fin foto-helg alle sammen

Det er godt mulig at vi tenker forskjellig.. Det er fredagskveld, ja! Hurra, det hadde jeg helt glemt. Da er det bare å sku opp humøret og ønske deg og alle andre her en fortreffelig helg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...