Gå til innhold

Arigato Japan Photo! - 30d


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er nok det mange av oss som har fått huset fra et slikt kit. Synd at JP ikke hadde priset 17-85mm gunstig også.

 

Da stemmer vel ryktet som jeg hørte fra en annen webshop om at JP hadde kjøpt inn hele beholdningen med kitobjektiv og så delt opp disse og satt ned prisen på huset og solgte objektivet for full pris,dvs at de da tjener bet mere på objektivet enn normalt :hmm:

 

30D m 17-85 IS  Kr  8499.

-17-85 IS          Kr  4687.

--------------------------------

                      Kr  3812,-

 

For oss blir jo tilbudet på huset bra,men som en ser så blir det ikke billigere å kjøpe dette enn å kjøpe det med det objektivet om en alikevel skal ha det,men vil tro JP tjener betydelig mere på dette objektivet enn om de skulle ta det inn separat.

 

De som selger kamerahuset til ord pris tar ca 6500,trekker en det fra pakkeprisen blir det da ca 2000 for linsa når den er med i pakken, altså en differanse på hele 2687 kr :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Da stemmer vel ryktet som jeg hørte fra en annen webshop om at JP hadde kjøpt inn hele beholdningen med kitobjektiv og så delt opp disse og satt ned prisen på huset og solgte objektivet for full pris,dvs at de da tjener bet mere på objektivet enn normalt :hmm:

Det krever jo at de selger objektivene...

 

Det er forsåvidt et greit objektiv, hadde det vært priset riktig. I mine øyne under 4.000,- (og da mer en 5 kroner).

 

Uansett er det et akademisk spørsmål i mitt tilfelle, da jeg ikke hadd hatt råd uansett akkurat nå.

 

Tom

Lenke til kommentar

Har sittet og lest formumet om dette tilbudet noen dager nå. I forgårs så syntes dama at jeg hadde brukt så mye energi på dette og så så miserabel ut at hun gav klarsignal for å kjøpe det. Foreløpig er jeg fornøyd med kjøpet, nå gjenstår det bare å lære alle funksjonene, tok med ef-s is usm 17-85mm også. Har blitt mange bilder på kort tid.

Lenke til kommentar
Hvis jeg husker riktig, så sa selgeren på Japan Photo at 30D med kit-objektiv gikk for 7500kr.

 

 

Med forbehold om at det er samme linsa,ser i alle fall slik ut.

 

8 499,00 (inkl. moms)

 

http://www.japanphoto.no/product/digital-s...s-17-85-is-usm/

Det er samme objektiv. 7.499,- Det hadde vært et godt tilbud; og da kunne jeg anbefalt det til de om starter på bar bakke og ønsker et greit allround objektiv.

 

Edit: Andre kan mene noe annet og synes prisen er OK som det er. Kjenner to som har dette objektivet, og de er veldig fornøyd.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Det er nok det mange av oss som har fått huset fra et slikt kit. Synd at JP ikke hadde priset 17-85mm gunstig også.

 

Da stemmer vel ryktet som jeg hørte fra en annen webshop om at JP hadde kjøpt inn hele beholdningen med kitobjektiv og så delt opp disse og satt ned prisen på huset og solgte objektivet for full pris,dvs at de da tjener bet mere på objektivet enn normalt :hmm:

 

30D m 17-85 IS  Kr  8499.

-17-55 IS          Kr  4687.

--------------------------------

                      Kr  3812,-

 

For oss blir jo tilbudet på huset bra,men som en ser så blir det ikke billigere å kjøpe dette enn å kjøpe det med det objektivet om en alikevel skal ha det,men vil tro JP tjener betydelig mere på dette objektivet enn om de skulle ta det inn separat.

 

De som selger kamerahuset til ord pris tar ca 6500,trekker en det fra pakkeprisen blir det da ca 2000 for linsa når den er med i pakken, altså en differanse på hele 2687 kr :hmm:

17-85 IS og 17-55 IS er ikke det samme.

Lenke til kommentar
EF-S 17-85mm USM IS er et anbefalt all-round objektiv. Det er det objektivet man tar med seg når plassen man har tilgjenlig er et spørsmålstegn fordi den dekker så mye. Og bildekvaliteten er heller ikke til å grine av og med optisk bildestabilisator så syntes jeg ikke prisen på underkant av 5000,- ikke er for mye.

Men hva hvis man ønsker mer brennviddde må da 17-200 eller 17-250 som jeg diskuterte tidligere her, være mer passende? Til en rimeligere pris, nå vet jeg ikke helt hvordan de er i forholdt til hverandre, optisk sett...

Lenke til kommentar
EF-S 17-85mm USM IS er et anbefalt all-round objektiv. Det er det objektivet man tar med seg når plassen man har tilgjenlig er et spørsmålstegn fordi den dekker så mye. Og bildekvaliteten er heller ikke til å grine av og med optisk bildestabilisator så syntes jeg ikke prisen på underkant av 5000,- ikke er for mye.

Men hva hvis man ønsker mer brennviddde må da 17-200 eller 17-250 som jeg diskuterte tidligere her, være mer passende? Til en rimeligere pris, nå vet jeg ikke helt hvordan de er i forholdt til hverandre, optisk sett...

 

Generelt sett så er mer zoom = dårligere optisk ytelse

 

Jeg hadde mye heller tatt med to objektiver, ett 17-50 og ett 70-200 enn ett som dekker hele brennviddeområdet

Lenke til kommentar
EF-S 17-85mm USM IS er et anbefalt all-round objektiv. Det er det objektivet man tar med seg når plassen man har tilgjenlig er et spørsmålstegn fordi den dekker så mye. Og bildekvaliteten er heller ikke til å grine av og med optisk bildestabilisator så syntes jeg ikke prisen på underkant av 5000,- ikke er for mye.

Men hva hvis man ønsker mer brennviddde må da 17-200 eller 17-250 som jeg diskuterte tidligere her, være mer passende? Til en rimeligere pris, nå vet jeg ikke helt hvordan de er i forholdt til hverandre, optisk sett...

 

Generelt sett så er mer zoom = dårligere optisk ytelse

 

Jeg hadde mye heller tatt med to objektiver, ett 17-50 og ett 70-200 enn ett som dekker hele brennviddeområdet

mindre zoom = bedre optisk løsning. Derfor sverger jeg til fast. Men av og til er det greit m litt zom men jeg prøver likevell å begrense meg og 18-200 løsningene holder jeg meg stort sett borte fra. da er 17-50 eller 17-85 langt bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...