k-ryeng Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Goodwillkontoen deres bare vokser og vokser Den er ganske stor ja, og Stephan må ta på seg mye av æren for det. Han har ordnet opp for meg et par ganger når jeg har handlet på Japan Photo, og det har oppstått problemer (ikke noe alvorlig, men topp service likevel). Venter fremdeles på Tromsø-butikken, dog... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Edit: Kunne forresten vært interessant å se hva de som har slått til på 30D har fra før. Har på følelsen av at det er mange (bl.a. meg) som har 350D fra før. Og kanskje har hatt den en stund og vokst litt ifra den? Jeg for min del er lei av liten søker (bruker briller) og det at nesen trykket inn en knapp slik at jeg fikk selvutløser modus (bruker venstre øye). Men jeg kommer til å beholde 350D pga av kompakt størrelse; særlig med 35mm f/2 påmontert. Tom Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 En hyggelig gest av JP. Avbestilling av ordre har man nemlig ikke krav på. I utgangspunktet må man vente til man har mottatt varen før man benytter angreretten til å returnere den.Det ordner seg likevel i nær 10/10 tilfeller da retur vha angrerett er fordyrende både for leverandør og mottaker. Jepp, veldig hyggelig. Bare pga det, gikk jeg innom JP på veien hjem, og kjøpte meg et minnekort der. Skal ikke se bort fra at jeg kjøper vesken min der også, og mye annet utstyr. Var innom der på mandag, og skulle kjøpe 30D, men de hadde dessverre ingen igjen. Men, absolutt meget bra av de. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Edit: Kunne forresten vært interessant å se hva de som har slått til på 30D har fra før. Har på følelsen av at det er mange (bl.a. meg) som har 350D fra før. Og kanskje har hatt den en stund og vokst litt ifra den? Jeg hadde/har også 350D og ønsket meg enklere betjening (to innstillingshjul, LCD på toppen), litt større skjerm og litt mindre støy. Det jeg ble mest overrasket over er støynivået. Jeg hadde ikke forventet at det skulle være så mye mindre enn 350D (Noise Ninjaen rapporterer om ca 1/3 av støyen, spesielt luminans) Dessuten er et større grep og høyere vekt kjekt å ta med seg. Lenke til kommentar
fredstian Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Noen som har formeninger om 18-200mm f3.5-6.3 DC OS for Canon? Eller er 17-70mm F2.8-4.5 DC Macro bedre da? Kunne tenkt meg litt mer tele enn 50mm, uten å betale i dyre dommer for det. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Noen som har formeninger om 18-200mm f3.5-6.3 DC OS for Canon? Eller er 17-70mm F2.8-4.5 DC Macro bedre da? Kunne tenkt meg litt mer tele enn 50mm, uten å betale i dyre dommer for det. Tror nok at Sigma 17-70 er noe bedre optisk enn 18-200mm; ulempen er at forskjellen mellom 50mm og 70mm er i det minste laget, så det er lite å tjene på i forhold til f.eks. Tamron 17-50mm f/2.8. Jeg har ikke sett så mange tester av 18-200mm enda, så jeg er ikke sikker på hvordan kvaliteten er. Men Tamron har en 18-250mm som regnes som OK og har fått godkjent som karakter i de testene jeg har lest. Den mangler dog bildestabilisering. Tom Lenke til kommentar
Ciwie Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) Snekker`n, hvordan går det med ordren din hos MPX? Har den blitt pakket og sendt? Jeg sitter og oppdaterer ordrestatus hvert 37. sek, men min står fortsatt som "I arbeid".. argh Klarer ikke vente stort lenger! Endret 14. februar 2008 av Ciwie Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Snekker`n, hvordan går det med ordren din hos MPX? Har den blitt pakket og sendt? Jeg sitter og oppdaterer ordrestatus hvert 37. sek, men min står fortsatt som "I arbeid".. argh Lite å gjøre om dagen ? Det er jo mulig at status ikke oppdateres før pakkene blir registrer til levering til posten... Tom Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Snekker`n, hvordan går det med ordren din hos MPX? Har den blitt pakket og sendt? Jeg sitter og oppdaterer ordrestatus hvert 37. sek, men min står fortsatt som "I arbeid".. argh Klarer ikke vente stort lenger! MPX sier at normal behandlingstid hos dem er 1-3 dager, min var bestilt i går(natt til i går) og ho jeg snakket med sa at den ville bli sendt i posten i dag . Litt tregere enn det jeg er vandt med,da jeg er vandt med at varer som jeg bestiller hos feks Netshop / PS før tolv,sendes samme dag. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Snekker`n, hvordan går det med ordren din hos MPX? Har den blitt pakket og sendt? Jeg sitter og oppdaterer ordrestatus hvert 37. sek, men min står fortsatt som "I arbeid".. argh Klarer ikke vente stort lenger! Bestilte igår, og min er nå sendt iflg Mpx. Ble pakket ned og sendt rundt 12:30. Har den vel på lørdag forhåpentligvis Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 uofisielle kilder jeg har snakket med antyder at Komplett hadde en finger med i spillet når tilbudet forsvandt,de har vel kjøpt opp mpx,ser at prisen er indentisk på de to butikkene nå Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) uofisielle kilder jeg har snakket med antyder at Komplett hadde en finger med i spillet når tilbudet forsvandt,de har vel kjøpt opp mpx,ser at prisen er indentisk på de to butikkene nå Jepp, Komplett og Torp Computing Group (som eide både mpx, xd og itegra) har fusjonert (med Komplett som overtagende part) og dannet Komplett ASA. Komplett eide fra før av Norek. Komplett, Norek, Mpx, Xd og Itegra har allikevel fortsatt som individuelle merkenavn. Endret 14. februar 2008 av Crazysteps Lenke til kommentar
fredstian Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Noen som har formeninger om 18-200mm f3.5-6.3 DC OS for Canon? Eller er 17-70mm F2.8-4.5 DC Macro bedre da? Kunne tenkt meg litt mer tele enn 50mm, uten å betale i dyre dommer for det. Tror nok at Sigma 17-70 er noe bedre optisk enn 18-200mm; ulempen er at forskjellen mellom 50mm og 70mm er i det minste laget, så det er lite å tjene på i forhold til f.eks. Tamron 17-50mm f/2.8. Jeg har ikke sett så mange tester av 18-200mm enda, så jeg er ikke sikker på hvordan kvaliteten er. Men Tamron har en 18-250mm som regnes som OK og har fått godkjent som karakter i de testene jeg har lest. Den mangler dog bildestabilisering. Tom Der ja, fant en test på Tamron sin 18-250mm den så jo ikke så verst ut, den så faktisk veldig bra ut. Så kan jeg heller kjøpe et relativt billig 50mm f/1.8 II for de mer bildene som trenger et mer lys-sterkt objektiv. Men hvordan er det med "ikke-canon" objektiver på canon kamera, er det så godt som likt, eller er canon-objektiver å foretrekke? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Der ja, fant en test på Tamron sin 18-250mm den så jo ikke så verst ut, den så faktisk veldig bra ut. Så kan jeg heller kjøpe et relativt billig 50mm f/1.8 II for de mer bildene som trenger et mer lys-sterkt objektiv. Det er mulig at 50mm er litt trangt. Særlig inne og du vil ha med flere mennesker. Da kan du se på f.eks 35mm f/2. Det er endel dyrere, men et bra objektiv. Men hvordan er det med "ikke-canon" objektiver på canon kamera, er det så godt som likt, eller er canon-objektiver å foretrekke? Skal man ha Canon objektiver, så må man som oftest belage seg på å betale dyrt. De beste objektiven til Canon er L serien; og de er ikke gratis. Og de billigste objektivene til Canon har vært temmelig sørgelige. 18-55mm IS og 55-250mm IS er vel de første fra Canon i lang tid som leverer bra ytelse og hyggelig pris. Sigma, Tamron og Tokina leverer mye som er bra og rimelige; selv om byggekvaliteten er like god som en L serie, kan de være mer enn gode nok for de vanlige brukerene. Optisk settholde de ofte mål. Tom Lenke til kommentar
jøanas Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) Fikk mitt 30d idag. Bestilt fra JP på søndag. Står til lading nå. Noen som har tips til hvor lenge batteriet bør stå på første lading ? Endret 14. februar 2008 av carl erik Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Fikk mitt 30d idag. Bestilt fra JP på søndag.Står til lading nå. Noen som har tidps til hvor lenge batteriet bør stå på første lading ? Akkurat så lenge du vil. Slik har det vært i snart 10 år, helt siden vi fikk Lithium Ion-batterier. De skal helst ikke tømmes 100%, ellers kan du gjøre som du vil. Ved langvarig oppbevaring holder de seg best halvveis ladet opp (som du får det fra fabrikken) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Ved langvarig oppbevaring holder de seg best halvveis ladet opp (som du får det fra fabrikken) Og de skal da tas ut av kamerahuset. Blir de stående i kamerahuset vil de til slutt bli tappet 100% Tom Lenke til kommentar
brk Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) wohoo, hentet mitt 30D i morges, har vært uten nett siden i morges også, sukk. Kjempekamera, godt å holde i. knallbra, men objektivet ja.. den er en annen sak (18-55IS) Forresten, flere som fikk kameraet i kiteske? (17-85) Holdt på å flippe over, tenkte, nei fan, nå må jeg sende dette tilbake og vente enda 5 dager Endret 14. februar 2008 av brk Lenke til kommentar
GLN Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) wohoo, hentet mitt 30D i morges, har vært uten nett siden i morges også, sukk. Kjempekamera, godt å holde i. knallbra, men objektivet ja.. den er en annen sak (18-55IS) Forresten, flere som fikk kameraet i kiteske? (17-85) Holdt på å flippe over, tenkte, nei fan, nå må jeg sende dette tilbake og vente enda 5 dager Jepp, alle ble levert i kit-eske. jeg stussa også litt da jeg var innom Japan photo å kjøpte mitt 30D, da kassereren dro opp en kit-eske, jeg holdt på å si: "jeg skal bare ha huset" Endret 14. februar 2008 av Pirja Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Det er nok det mange av oss som har fått huset fra et slikt kit. Synd at JP ikke hadde priset 17-85mm gunstig også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå