ragamuffin Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Denne må du i såfall få grisebillig. Optisk et godt stykke etter 17-40, 16-35 og ikke minst 16-35II. OK,takk for tipset,får vurdere dem som alternativ da,kjekt å få seriøse svar på det en lurer på Du er ikke bortskjemt med seriøse svar? Kanskje finner du disse to interessante: http://www.luminous-landscape.com/reviews/lenses/16-35.shtml http://www.luminous-landscape.com/reviews/...non-17-40.shtml Bare hyggelig. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Takk for linker skal studere dem. Det er veldig kjekt å få seriøse svar når en spør om hjelp,jeg gjør det siden jeg har hatt noen års pause fra speilrefleks,men akter nå å kjøpe nytt utstyr,derfor onsker jeg å prioritere optikken slik at denne kan følge med etterhver som jeg oppgraderer kamerahuset. Joda kvalitet koster,men det gjør jaggu billigoptikk osga om en må skifte den ut i eningen. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Ok, om du bytter ut 35mm f1.4 L med en 50mm f1.4 ha du såvidt bikket 17000 i objektiver. Kamera kostet vel rundt 13.000 ved introduksjon. Jeg synes ikke det høres ut som en dårlig balanse. Mitt personlige ståsted er at folk med fotografiambisjoner ikke har litt fingeren i jorden i forhold til hvilken andel av kostnaden kamerahuset vil ha i forhold til øvrig elementært utstyr. Ved å gjøre det byttet du forslår, så begynner det å smake fugl. Nå har jeg tenkt å bruke mellom 15 og 20 laken på foto i år, og når jeg er ferdig ønsker jeg å dekke området fra 17-18mm til 200mm med god optikk. Å bare velge L optikk er jo det optimale, men dyrt. Det finnes også gode objektiver fra Sigma, Tamron og Tokina som kan være aktuelle. Jeg tenker da på objektiver som Tamron 17-50mm f/2.8, Sigma 18-50mm f/2.8, Tamron 90mm f/2.8 Macro, Sigma 105mm f/2.8 Macro og Sigma 50-150mm f/2.8. I og med at jeg har sansen for Sigma 50-150mm f/2.8, så tror jeg at jeg hadde valgt den istedet for Canon 70-200mm (uansett versjon). Og heller kjøpt en Canon 200mm f/2.8 L ved siden av. Tom Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 De jeg titter nærmere på nå og vurderer seriøst er disse: Canon EF 17-35mm f/2.8 USM L Canon EF 24-105mm f/4 USM L IS Canon EF 70-200mm f/2.8 USM L IS 24-105L er veldig bra, men 24-70L er verdt dei ekstra kronene spør du meg. ;--) Lenke til kommentar
t_k Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Herregud kan ikke noen få slutt på den sinnsyke quote krigen som er i alle trådene her på forumet? Jeg og andre som er nybegynnere og ikke har så mye peiling blir bare drevet bort av alt det tullet! Jeg regner med at det er mange som ikke tør å skrive her, da det rett og slett krangles og kveruleres og vendes på alt mulig rart! Kan man ikke ha en hyggelig tone og diskutere litt fram og tilbake som vanlige mennesker da! Ett forum skal være hyggelig greit, og det står ikke om liv! Det er ingen vits og banke gjennom ting og ha "rett" i absolutt alt og ingenting! The truth is nothing but an agreement! Takk! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 De jeg titter nærmere på nå og vurderer seriøst er disse: Canon EF 17-35mm f/2.8 USM L Canon EF 24-105mm f/4 USM L IS Canon EF 70-200mm f/2.8 USM L IS 24-105L er veldig bra, men 24-70L er verdt dei ekstra kronene spør du meg. ;--) sikkert,men jeg ville ha IS på den og det er ikke på 24-70 etter det jeg forstår. Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Herregud kan ikke noen få slutt på den sinnsyke quote krigen som er i alle trådene her på forumet? Jeg og andre som er nybegynnere og ikke har så mye peiling blir bare drevet bort av alt det tullet! Jeg regner med at det er mange som ikke tør å skrive her, da det rett og slett krangles og kveruleres og vendes på alt mulig rart! Kan man ikke ha en hyggelig tone og diskutere litt fram og tilbake som vanlige mennesker da! Ett forum skal være hyggelig greit, og det står ikke om liv! Det er ingen vits og banke gjennom ting og ha "rett" i absolutt alt og ingenting! The truth is nothing but an agreement! Takk! Nå er det slik at dette forumet har moderatorer,hvis du lurer på om du er en av de kan du sjekke i til venstre for innleget ditt dessverre var det et individ som kom innom og ville informere oss om hvor dårlig 30d var, han kunne eventuelt starte en egen tråd eller får svar på tiltale her. Du står i fare for å dra igang negativ post nummer 2 her, og det var vel ikke meningen var det? Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 MPX 4.6/6 (11 erfaringer) 11-50 stk. 3998,- 1234B062 Canon Digital EOS 30D m/ EF-S 18-55 Norsk mod, 8.2 Mpix DIGIC II, 5 bps Japan Photo 6/6 (4 erfaringer) 100+ stk. 3999,- Canon EOS 30D Kamerahus Nå legger jeg denne død, IGJEN, ved å si (igjen): Ja, jeg er klar over at du får mer fra mpx. Dette endrer ikke det faktum at om du søker etter 30D så kommer mpx opp som billigste alternativ fordi de har lagt seg 1 krone under JP. Mer enn det har jeg ikke påstått. Så da lar vi det være der. Lenke til kommentar
Ciwie Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Nå legger jeg denne død, IGJEN, ved å si (igjen): Ja, jeg er klar over at du får mer fra mpx. Dette endrer ikke det faktum at om du søker etter 30D så kommer mpx opp som billigste alternativ fordi de har lagt seg 1 krone under JP. Mer enn det har jeg ikke påstått. Så da lar vi det være der. Sånn, nå burde du vel snart forstå hva han mente, Snekker`n.. Snakket med MPX nå, alle som bestilte det til tilbudsprisen får kameraet med linse levert for den prisen Høres bra ut Avbestilte JP og besilte på MPX før idag Hvordan avbestilte du? Jeg bestilte jo også først hos JapanPhoto. Har sendt to emails og ringt, men har ikke fått indikasjon på at ordren er kansellert. Endret 13. februar 2008 av Ciwie Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Hvordan avbestilte du? Jeg bestilte jo også først hos JapanPhoto. Har sendt to emails og ringt, men har ikke fått indikasjon på at ordren er kansellert. Jeg ringte til de, og etter ca 20 oppringninger, var det noen som tok telefonen. Den hyggelige damen som tok telefonen, visste ikke hvordan man skulle avbestille, men hun tok tlf nr mitt, og ordrenr mitt, og ga det til en annen hyggelig person. Han ringte meg opp et par timer senere, og vi kanselerte orderen via telefon. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Nå legger jeg denne død Sånn, nå burde du vel snart forstå hva han mente, Snekker`n.. Og hvis ikke den samtalen er død nå, så vil både den og samtalepartnernes brukerkontoer befinne seg i koma i en periode. On-Topic, please, folkens. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Hvordan avbestilte du? Jeg bestilte jo også først hos JapanPhoto. Har sendt to emails og ringt, men har ikke fått indikasjon på at ordren er kansellert. Håper du har bestilt og fått bekreftet pris fra MPX før du gjør alvor av avbestillingen. Tom Lenke til kommentar
Ciwie Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Jeg ringte til de, og etter ca 20 oppringninger, var det noen som tok telefonen. Den hyggelige damen som tok telefonen, visste ikke hvordan man skulle avbestille, men hun tok tlf nr mitt, og ordrenr mitt, og ga det til en annen hyggelig person.Han ringte meg opp et par timer senere, og vi kanselerte orderen via telefon. Jeg ringte også til de, men for meg kom jeg fram på første forsøk. Den hyggelige damen som tok telefonen tok også mitt nr, men ble aldri oppringt igjen tomsi42: Jada, har fått ordrebekreftelse fra MPX, så jeg regner med den er i boks. Men ordrestatus er fortsatt "I arbeid". Endret 13. februar 2008 av Ciwie Lenke til kommentar
holvik Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Ble revet med jeg også, bestillte ett 30D med objektiv fra MPX til 3998,- Har aldri hatt speilrefleks før, og hadde i utgangspunktet tenkt på ett kamera i en lavere divisjon. Har lest att kit objektivet kan være av variabel kvalitet, hvordan finner man ut att man har vært heldig/uheldig ? Har lest meg til att Canon EF-S 55-250mm f4-5.6 IS er ett rimelig og greit objektiv, kan noen bekrefte att jeg har funnet det rette i prisguiden Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Ble revet med jeg også, bestillte ett 30D med objektiv fra MPX til 3998,-Har aldri hatt speilrefleks før, og hadde i utgangspunktet tenkt på ett kamera i en lavere divisjon. Har lest att kit objektivet kan være av variabel kvalitet, hvordan finner man ut att man har vært heldig/uheldig ? Har lest meg til att Canon EF-S 55-250mm f4-5.6 IS er ett rimelig og greit objektiv, kan noen bekrefte att jeg har funnet det rette i prisguiden Du må sammenligne med et tilsvarende objektiv i en shootout, men har du ikke tilgang til det får du heller bytte når/hvis du skulle bli misfornød. Rett objektiv, ja. Lenke til kommentar
JPstoney Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Høres bra ut Avbestilte JP og besilte på MPX før idag Hvordan avbestilte du? Jeg bestilte jo også først hos JapanPhoto. Har sendt to emails og ringt, men har ikke fått indikasjon på at ordren er kansellert. As I explained yesterday, we were the last two days completely flooded in the webshop/kundservice. Double traffic and half personell don`t work,we can really see that. Everybody who wants to cancel open orders or orders of the last days because of the MPX offer, can give the camera back without any questions or problems. From tomorrow, we`ll also be back on track with the phone, the mail and the packing... Stephan Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Hvordan avbestilte du? Jeg bestilte jo også først hos JapanPhoto. Har sendt to emails og ringt, men har ikke fått indikasjon på at ordren er kansellert. Jeg ringte til de, og etter ca 20 oppringninger, var det noen som tok telefonen. Den hyggelige damen som tok telefonen, visste ikke hvordan man skulle avbestille, men hun tok tlf nr mitt, og ordrenr mitt, og ga det til en annen hyggelig person. Han ringte meg opp et par timer senere, og vi kanselerte orderen via telefon. En hyggelig gest av JP. Avbestilling av ordre har man nemlig ikke krav på. I utgangspunktet må man vente til man har mottatt varen før man benytter angreretten til å returnere den. Det ordner seg likevel i nær 10/10 tilfeller da retur vha angrerett er fordyrende både for leverandør og mottaker. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Everybody who wants to cancel open orders or orders of the last days because of the MPX offer, can give the camera back without any questions or problems. Goodwillkontoen deres bare vokser og vokser Lenke til kommentar
fishlake Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Saken er, fishlake, at 30D (og 20D) er kapabelt til bortimot hva det skulle være av fotografiske utfordringer. Jeg mener utviklingen av dSLR for lengst har passert 99% av brukerene, selv om enkelte er overbevist om at nytt kamera = mye bedre fotografi enn et litt eldre kamera. At såpass mange har kastet seg på denne bølgen med å kjøpe et "utradert" kamera til en usedvanlig gunstig pris, OG oppdager at det ikke hemmer fotograferingen det spor (tvert i mot) - er morsomt å se. Bare sunt å få bort fokus fra det nyeste og neste man bare måå ha for å i det hele tatt kunne ta bra bilder Min 350D fungerer fortsatt greit den. Jeg er selvsagt klar over at 30D dekker de fleste fotografiske behov. Det er likevel ikke til å komme bort fra at utviklingen går videre. Før eller senere vil et det nok komme et Canon-kamera på markedet hvor kombinasjonen av forbedret funksjonalitet i forhold til pris lokker meg til å oppgradere, evt. at lukkeren på 350D sier takk og adjø. Inntil det skjer bruker jeg heller penger på optikk. For de som har hyppigere oppgraderingsfrekvens av kamerahus enn det jeg har, kan nok en 30D til 4.000 være fristende. Edit: Kunne forresten vært interessant å se hva de som har slått til på 30D har fra før. Endret 13. februar 2008 av fishlake Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Everybody who wants to cancel open orders or orders of the last days because of the MPX offer, can give the camera back without any questions or problems. Goodwillkontoen deres bare vokser og vokser Helt enig. Skal ikke se bort ifra at JP blir førstevalg når det gjelder innkjøp av utstyr i fremtiden. Kjekt med butikk i byen også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå