Gå til innhold

Arigato Japan Photo! - 30d


Anbefalte innlegg

Nei, 1 krone er ikke en drøy påstand da de ligger 1 krone under i prisguiden.

 

Dette er selvfølgelig strategisk da man ved å søke etter 30D, evt legger inn 30D i en handlevogn, får opp mpx som billigste nettbutikk.

 

Prisguiden ser nemlig bort fra om huset leveres med eller uten objektiv.

 

Jeg forstår ikke hvorfor du skal så tvil om mine påstander hele tiden. Det er jo bare å gå inn og sjekke selv så ser du at jeg har rett.

 

3999kr - 3998kr = 1 krone!

 

Jeg sår tvil om åpenbare feil,da jeg selv har kjøpt produktet og hos MPX var prisen MED objektiv og hos JP UTEN objektiv.JP tar 810 kr for nevnte objektiv så skal tilbudet bli likt må du legge til det eller trekke det fra i prisen og da blir det 811 kr

Nå må du slutte å anklage andre for feil, aner jeg et snev av hårsårhet" fordi andre fikk et bedre tilbud eller??

 

 

Prisguiden ser nemlig bort fra om huset leveres med eller uten objektiv.

 

Nei nei nei.

 

MPX 4.6/6 (11 erfaringer)

11-50 stk. 3998,-

1234B062 Canon Digital EOS 30D m/ EF-S 18-55 Norsk mod, 8.2 Mpix DIGIC II, 5 bps

 

 

Japan Photo 6/6 (4 erfaringer)

100+ stk. 3999,-

Canon EOS 30D Kamerahus

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg sår tvil om åpenbare feil,da jeg selv har kjøpt produktet og hos MPX var prisen MED objektiv og hos JP UTEN objektiv.JP tar 810 kr for nevnte objektiv så skal tilbudet bli likt må du legge til det eller trekke det fra i prisen og da blir det 811 kr

Nå må du slutte å anklage andre for feil, aner jeg et snev av hårsårhet" fordi andre fikk et bedre tilbud eller??

 

Du er HELT utrolig. Hva skal man svare på noe sånt da?

Tror det er best å bare la være og la uttalelsene dine tale for seg selv.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Du er HELT utrolig. Hva skal man svare på noe sånt da?

Tror det er best å bare la være og la uttalelsene dine tale for seg selv.

 

HVA er utorlig???

At jeg retter feile oplysninger hos deg?

Først hevder du at prisforskjellen var 1 krone for samme vare,noe som var feil.

Så fremhever du at det ikke fremkommer i prisguiden at det er med/uten objektiv, noe som er feil .

Hvorfor ikke heller beklage at du tok feil istedenfor bastandt forsøke å vri det til "jeg har rett"

og at andre er tåpelige.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Hurra, Snekkern har endelig kjøpt seg kamera og en brevvekt!

 

Nå trenger vi bare å holde ut med noen måneders gnåling om objektiver som var, finnes og som kommer- med dertil tilhørende "vanskelige" valg.

 

La oss gjøre det enkelt med en gang:

 

Canon 17-40mm f4 L + 70-200mm f4 IS L + 35mm F1.4 L <- kompakt, knivskarpt, høy byggkvalitet, og sikret til du går fullframe med Canon 5D MKII/6D/7D

Endret av Schnoodleboy
Lenke til kommentar
Da har jeg bestilt fra JP! Kun kamera :)

Brosjan har et kit-objektiv liggende og minnekort kjøpte jeg fra jobben...

 

Billig inngangsbilett til speilrefleks vil jeg si.

 

Jepp stor billigere blir det neppe,lykke til.

Selver jeg spent,siden jeg var i tvil ang dette kameraet,men vi får se når det ankommer.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Hurra, Snekkern har endelig kjøpt seg kamera og en brevvekt!

 

Nå trenger vi bare å holde ut med noen måneders gnåling om objektiver som var, finnes og som kommer- med dertil tilhørende "vanskelige" valg.

 

La oss gjøre det enkelt med en gang:

 

Canon 17-40mm f4 L + 70-200mm f3 IS L + 34mm F1.4 L <- kompakt, knivskarpt, høy byggkvalitet, og sikret til du går fullframe med Canon 5D MKII/6D/7D

 

Har du problemer med at andre skriver på et forum, er det ikke det forumet er til :cry:

Jeg betalte 3200 kr med objektivet så har jeg allerede solg dette for 700 kr, dvs at jeg fikk kamerahuset for 2500 kr,noe jeg er fornøyd med.

Har du imidlertid problemer med at jeg poster her så er det jo bare å velge ignorer bruker istedenfor å lage kvalme. :cool:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
HVA er utorlig???

At jeg retter feile oplysninger hos deg?

Først hevder du at prisforskjellen var 1 krone for samme vare,noe som var feil.

Så fremhever du at det ikke fremkommer i prisguiden at det er med/uten objektiv, noe som er feil .

Hvorfor ikke heller beklage at du tok feil istedenfor bastandt forsøke å vri det til "jeg har rett"

og at andre er tåpelige.

 

Det som er utrolig er at du ikke forstår selv den enkleste ting.

 

Jeg sa IKKE at det var nøyaktig det samme produktet de sender deg.

Jeg sa at de la seg strategisk 1 krone under JP i prisguiden.

 

Da både mpx' og JP's tilbud dukker opp i samme prisliste så skiller IKKE prisguiden på om det er med/uten objektiv (om man søker på 30D)

 

Jeg har tilogmed gitt deg en link du kan følge for å se at det jeg sier er sant.

Linken fører til prisguiden som viser deg med klare tall og bokstaver at mpx tar 3998, mens JP tar 3999. Her er det en differanse på 1 krone.

 

Om du ikke forstår dette, så synes jeg synd på deg da det fører seg inn i rekken av stadig flere ting du enten ikke VIL forstå eller ikke evner å forstå.

 

Altså:

Jeg er fullstendig klar over at mpx inkluderer objektiv, men dette endrer ikke prisene som kommer opp når man søker etter 30D i prisguiden.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Men herregud da man ser du ikke i mitt svar der jeg tar kopier rett ut av prisguiden,jeg har til og med uthevet dem,prøv å lese dem og se forskjellen, der står det klart og tydelig kamerahus hos JP menst det hos MPX står  Canon Digital EOS 30D m/ EF-S 18-55

Dette velger du til og med å unnlate neste gang du quoter mitt inlegg.

 

Her er linken,prøv å les en gang til.

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=41851

 

Om du ikke forstår dette, så synes jeg synd på deg da det fører seg inn i rekken av stadig flere ting du enten ikke VIL forstå eller ikke evner å forstå.

 

Personangrep der en prøver fremheve andre som dumme er vel ikke nødvendig,les i det minste alt jeg skrev i svaret + linken først

:cool:

 

 

 

 

MPX 4.6/6 (11 erfaringer)

11-50 stk. 3998,-

1234B062 Canon Digital EOS 30D m/ EF-S 18-55 Norsk mod, 8.2 Mpix DIGIC II, 5 bps

 

 

 

Japan Photo 6/6 (4 erfaringer)

100+ stk. 3999,-

Canon EOS 30D Kamerahus

 

 

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Canon 17-40mm f4 L + 70-200mm f4 IS L + 35mm F1.4 L <- kompakt, knivskarpt, høy byggkvalitet, og sikret til du går fullframe med Canon 5D MKII/6D/7D

Ulempen er jo selvsagt man må spise nudler i 4 år, selge en nyre, og ta ferien hjemme for å finansiere pakken...

 

Personlig, så hadde jeg nok gått for en 24mm f/1.4 L fremfor 35mm. Og slengt ved en 50mm f/1.4.

 

Tom

Lenke til kommentar

Enkelte innlegg er blitt redigert grunnet overdreven eller feil bruk av quotefunksjon. Vær vennlig å passe på å quote det du svarer på og ikke mer enn det. I utgangspunktet skal man ikke quote mer enn maks to innlegg bakover. Dette for å gjøre det mest mulig oversiktlig. Ved quoting av veldig mye tekst, eller om bruker finner det nødvendig å quote flere innlegg bakover så oppfordres man til å bruke skjul funksjonen.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Snekker'n og Crazystep:

Kan jeg få foreslå at dere to tar denne diskusjonen i PM eller evt uveksler telefonnumre og tar dette over tlf? Blir for dumt at vi andre skal sitte og lese at dere er veldig uenige og fyller side opp og side ned med "du sier at: quote" og "da skjønner du vel at: quote" osv osv.

Denne tråden handler om at vi er glad for at JP selger 30d for en symbolsk sum, ikke at MPX manipulerer prisguiden...

Mvh

Tor J.

Endret av Totto
Lenke til kommentar
Kan jeg få foreslå at dere to tar denne diskusjonen i PM eller evt uveksler telefonnumre og tar dette over tlf? Blir for dumt at vi andre skal sitte og lese at dere er veldig uenige og fyller side opp og side ned med "du sier at: quote" og "da skjønner du vel at: quote" osv osv.

Denne tråden handler om at vi er glad for at JP selger 30d for en symbolsk sum, ikke at MPX manipulerer prisguiden...

Mvh

Tor J.

 

Det handler også om at andre brukere er glade for at de fikk et bedre tilbud hos mpx,aksepter det så slipper en slike diskusjoner,dessuten kommenterte jeg feilinformasjon som ble lagt ut her.

Hva prisguiden angår så er det jo bare sende en pm så fikser de den,det er da vitterligen forumsledelsens annsvar å fjærn tilbud som ikke finnes lengre.

 

EDIT: Jeg har sendt dem melding om det.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Hva er hovedforskjellene på 30 og 20D? Der burde vel bli sykelig billige 20D's på brukt'en nå..

De to viktigste punktene er at 20D har en mindre skjerm (1.8") og mangler spot-måling. Tror det er mange 20D brukere som ikke gidder å bytte. Men jeg tipper at noen kaster seg over dette tilbudet for å få et ekstra hus.

 

Tom

Lenke til kommentar
Canon 17-40mm f4 L + 70-200mm f4 IS L + 35mm F1.4 L <- kompakt, knivskarpt, høy byggkvalitet, og sikret til du går fullframe med Canon 5D MKII/6D/7D

Ulempen er jo selvsagt man må spise nudler i 4 år, selge en nyre, og ta ferien hjemme for å finansiere pakken...

 

Personlig, så hadde jeg nok gått for en 24mm f/1.4 L fremfor 35mm. Og slengt ved en 50mm f/1.4.

 

Tom

 

Ok, om du bytter ut 35mm f1.4 L med en 50mm f1.4 ha du såvidt bikket 17000 i objektiver. Kamera kostet vel rundt 13.000 ved introduksjon. Jeg synes ikke det høres ut som en dårlig balanse. Mitt personlige ståsted er at folk med fotografiambisjoner ikke har litt fingeren i jorden i forhold til hvilken andel av kostnaden kamerahuset vil ha i forhold til øvrig elementært utstyr.

Lenke til kommentar
Canon 17-40mm f4 L + 70-200mm f4 IS L + 35mm F1.4 L <- kompakt, knivskarpt, høy byggkvalitet, og sikret til du går fullframe med Canon 5D MKII/6D/7D

Ulempen er jo selvsagt man må spise nudler i 4 år, selge en nyre, og ta ferien hjemme for å finansiere pakken...

 

Personlig, så hadde jeg nok gått for en 24mm f/1.4 L fremfor 35mm. Og slengt ved en 50mm f/1.4.

 

Tom

 

De jeg titter nærmere på nå og vurderer seriøst er disse:

 

Canon EF 17-35mm f/2.8 USM L

Canon EF 24-105mm f/4 USM L IS

Canon EF 70-200mm f/2.8 USM L IS

Lenke til kommentar
Hva er hovedforskjellene på 30 og 20D? Der burde vel bli sykelig billige 20D's på brukt'en nå..

De to viktigste punktene er at 20D har en mindre skjerm (1.8") og mangler spot-måling. Tror det er mange 20D brukere som ikke gidder å bytte. Men jeg tipper at noen kaster seg over dette tilbudet for å få et ekstra hus.

 

Tom

 

Store forskjeller er det definitvit ikke, nei.

Det beste, spør du meg, er 1/3 ISO trinn. Dvs når det blir for lite lys med ISO 800 måtte jeg opp i 1600 på 20D. Nå er også 1000 og 1250, med dertil lavere støynivå, et alternativ.

Støyen (i DB) er også lavere (20D er en liten bråkebøtte). Garantert 100k lukkeraktiveringer er også ok (20D har ingen tall oppgitt, men det ligger nok på halvparten). Picture styles fint for noen.

Jeg solgte som sagt 20D for 3300,- m/kit - så jeg hadde vært (IMO) skrullete om jeg ikke hadde benyttet sjansen. :)

 

Canon EF 17-35mm f/2.8 USM L

 

Denne må du i såfall få grisebillig. Optisk et godt stykke etter 17-40, 16-35 og ikke minst 16-35II.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...