Boralis Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Nå har de satt opp prisen hos MPX til 6500 kr igjen.. jepp,bra jeg handlet da. Har komplett en finger med i spillet her Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Tydeligvis noen som ikke har motforestillinger mot å kjøpe 3,5 år gammel teknologi bare det blir billig nok. Dette er selvsagt satt på spissen, men akam omtalte 30D som et hvileskjær fra Canon's side ved lanseringen i februar 2006 og lite nytt i forhold til 20D ett og et halvt år tidligere. Dersom lagerstatus er pålitelig hos Japan Photo og MPX ser det ikke ut som om det er det helt store rushet etter å skaffe seg en 30D. Tviler ikke på at 30D er et meget bra kamera, men dersom/når jeg skal oppgradere, blir det forbedret funksjonalitet OG pris som avgjør hva jeg velger, ikke bare pris. Det er nok heller det at teknologien ble voksen i 2004 (20D). Eneste aberet har vært prisen. Tom Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Dersom lagerstatus er pålitelig hos Japan Photo og MPX ser det ikke ut som om det er det helt store rushet etter å skaffe seg en 30D. Tviler ikke på at 30D er et meget bra kamera, men dersom/når jeg skal oppgradere, blir det forbedret funksjonalitet OG pris som avgjør hva jeg velger, ikke bare pris. JP kjøpte vel opp hele restlagret på hele 900 stk og har ca 250 igjen nå etter få dager, jeg vil kalle det en temmelig heftig etterspørsel. Joda jeg så også på funksjonalitet og vurderte derfor 450D/40D fremfor dette,men siden prisen ble så bra kjøpte jeg dette og oppgraderer når 50D kommer eller muligens etterfølgern til 5D kommer. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Snakket med MPX nå, alle som bestilte det til tilbudsprisen får kameraet med linse levert for den prisen Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Tydeligvis noen som ikke har motforestillinger mot å kjøpe 3,5 år gammel teknologi bare det blir billig nok. Dette er selvsagt satt på spissen, men akam omtalte 30D som et hvileskjær fra Canon's side ved lanseringen i februar 2006 og lite nytt i forhold til 20D ett og et halvt år tidligere. I speilrefleksmarkedet skjer det veldig lite teknologimessig fra år til år. I dag, som for fire år siden, stiller man inn kameraet (med de samme programmodusene og på det samme programhjulet) og bildet blir tatt, med eller uten blits og deretter lagret i enten jpg eller RAW. Den viktigste speilrefleksteknologien har vært på markedet i flere tiår, de seneste årene har man kun byttet ut filmen med en digital sensor. Tror nok de fleste som har råd til det hadde kjøpt en Lamborghini Diablo idag om den hadde kostet 150.000 kr, til tross for at teknologien snart er 30 år gammel. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Snakket med MPX nå, alle som bestilte det til tilbudsprisen får kameraet med linse levert for den prisen Det er de tross alt pliktige til, så det skulle bare mangle. Dette PR-jippoet til mpx tror jeg kun skader deres rykte. Sånne stunts i tillegg til det utrolige antallet skrivefeil på nettsidene deres skaper ihvertfall ikke tillit mellom kunde og leverandør. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Tydeligvis noen som ikke har motforestillinger mot å kjøpe 3,5 år gammel teknologi bare det blir billig nok. Dette er selvsagt satt på spissen, men akam omtalte 30D som et hvileskjær fra Canon's side ved lanseringen i februar 2006 og lite nytt i forhold til 20D ett og et halvt år tidligere. Dersom lagerstatus er pålitelig hos Japan Photo og MPX ser det ikke ut som om det er det helt store rushet etter å skaffe seg en 30D. Tviler ikke på at 30D er et meget bra kamera, men dersom/når jeg skal oppgradere, blir det forbedret funksjonalitet OG pris som avgjør hva jeg velger, ikke bare pris. Saken er, fishlake, at 30D (og 20D) er kapabelt til bortimot hva det skulle være av fotografiske utfordringer. Jeg mener utviklingen av dSLR for lengst har passert 99% av brukerene, selv om enkelte er overbevist om at nytt kamera = mye bedre fotografi enn et litt eldre kamera. At såpass mange har kastet seg på denne bølgen med å kjøpe et "utradert" kamera til en usedvanlig gunstig pris, OG oppdager at det ikke hemmer fotograferingen det spor (tvert i mot) - er morsomt å se. Bare sunt å få bort fokus fra det nyeste og neste man bare måå ha for å i det hele tatt kunne ta bra bilder Endret 13. februar 2008 av ragamuffin Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Dette PR-jippoet til mpx tror jeg kun skader deres rykte. Sånne stunts i tillegg til det utrolige antallet skrivefeil på nettsidene deres skaper ihvertfall ikke tillit mellom kunde og leverandør.Mens JapanPhoto sin variant tror jeg bare er til fordel for dem... Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Snakket med MPX nå, alle som bestilte det til tilbudsprisen får kameraet med linse levert for den prisen Høres bra ut Avbestilte JP og besilte på MPX før idag Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Dette PR-jippoet til mpx tror jeg kun skader deres rykte. Sånne stunts i tillegg til det utrolige antallet skrivefeil på nettsidene deres skaper ihvertfall ikke tillit mellom kunde og leverandør.Mens JapanPhoto sin variant tror jeg bare er til fordel for dem... Ja, det tror jeg også. Spesielt siden jeg har sett flere plukke med seg både objektiver, batterigrep, minnekort og fotovesker. Sånt blir det penger i kassa av og flere Japan Photo-vennlige kunder. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Snakket med MPX nå, alle som bestilte det til tilbudsprisen får kameraet med linse levert for den prisen Det er de tross alt pliktige til, så det skulle bare mangle. Dette PR-jippoet til mpx tror jeg kun skader deres rykte. Sånne stunts i tillegg til det utrolige antallet skrivefeil på nettsidene deres skaper ihvertfall ikke tillit mellom kunde og leverandør. Ikke for å henge ut noen,men jeg sliter i alle fall mye med JP sine sider,når en går inn og trykker på en vare så mangler jo teksten helt eller delvis, dette uansett om jeg bruker opera eller IE. Vil vel heller ikke kalle det et prjippo mere enn hos andre som kjører begrensede eller tidstilbud. Dette finner en over alt og er positivt både for kunden og for konkuransen, mener nå jeg da. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Snakket med MPX nå, alle som bestilte det til tilbudsprisen får kameraet med linse levert for den prisen Det er de tross alt pliktige til, så det skulle bare mangle. Dette PR-jippoet til mpx tror jeg kun skader deres rykte. Sånne stunts i tillegg til det utrolige antallet skrivefeil på nettsidene deres skaper ihvertfall ikke tillit mellom kunde og leverandør. Ikke for å henge ut noen,men jeg sliter i alle fall mye med JP sine sider,når en går inn og trykker på en vare så mangler jo teksten helt eller delvis, dette uansett om jeg bruker opera eller IE. Vil vel heller ikke kalle det et prjippo mere enn hos andre som kjører begrensede eller tidstilbud. Dette finner en over alt og er positivt både for kunden og for konkuransen, mener nå jeg da. Har ikke sjettet JP's sider annet enn å bestille 30D i en fei, men skrivefeil er alltid irriterende spør du meg. At lokale butikker kjører lørdagstilbud, begrensede tilbud etc er én ting. Men å slå ned prisen på en internettsjappe et kort øyeblikk for å 1) få Japan Photos kundemasse til å kikke deres vei og 2) bli stående en stund på prisguide.no som billigste leverandør, uten å verken nevne at det er et begrenset tilbud eller hvor lenge det varer er helt klart negativt, både for dem og kundene. De få kundene som tilfeldigvis kom over dette først er jo såklart såre fornøyd, den resterende majoriteten blir KUN misfornøyd. Og hva er best -å ikke tjene noenting på noen få glade kunder og samtidig få en haug med misfornøyde ikke-kunder eller - å fortsette som før og tjene litt på flere fornøyde kunder, men ikke få noen mot seg i prosessen? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Selvsagt burde det stått at det var et begrenset tilbud,men jeg tror nok de tjener på det,rart med det det ble jo minnekort stativ osv som måtte til også. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Selvsagt burde det stått at det var et begrenset tilbud,men jeg tror nok de tjener på det,rart med det det ble jo minnekort stativ osv som måtte til også. Jeg er 100% sikker på at mpx kun har tapt på dette stuntet sitt (om det rett og slett ikke bare var en glipp fra en av de ansatte, noe jeg tviler på) Det er vitenskapelig bevist (gjennom empisiske undersøkelser) at en negativ erfaring med en butikk/leverandør sprer seg veldig mye raskere enn en positiv erfaring. Dette gjelder spesielt i tilfeller der det er forventet en positiv erfaring, men man får en negativ en (som lokketilbud) Endret 13. februar 2008 av Crazysteps Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Mulig,men nå gikk de jo ikke ut og annonserte rund omkring med dette tilbudet (ala elkjøp) etter det jeg har sett. Du måtte rett og slett inn på deres side for å finne det. Men men,jeg fikk i alle fall kamera til den rimeligste prisen som noen gang har vært på det og er fornøyd med det Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Mulig,men nå gikk de jo ikke ut og annonserte rund omkring med dette tilbudet (ala elkjøp) etter det jeg har sett.Du måtte rett og slett inn på deres side for å finne det. Nei, det blir automatisk annonsert via sider som prisguide.no Deretter spres denne forventningen om et kjempetilbud som ild i tørt grass via akam.no, foto.no, samt muntlig mellom venner og bekjente. Når man så følger linken fra prisguide.no som sier 3998 (strategisk 1 krone under JP) og kommer inn på mpx.np får man seg en negativ overraskelse ved å se at mpx ligger på nær doble prisen. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Mulig,men nå gikk de jo ikke ut og annonserte rund omkring med dette tilbudet (ala elkjøp) etter det jeg har sett.Du måtte rett og slett inn på deres side for å finne det. Nei, det blir automatisk annonsert via sider som prisguide.no Deretter spres denne forventningen om et kjempetilbud som ild i tørt grass via akam.no, foto.no, samt muntlig mellom venner og bekjente. Når man så følger linken fra prisguide.no som sier 3998 (strategisk 1 krone under JP) og kommer inn på mpx.np får man seg en negativ overraskelse ved å se at mpx ligger på nær doble prisen. Nja,en krone var vel drøy påstand,det er da 1 krone + objektiv altså 811 kr ette JP sin pris på dette. Endret 13. februar 2008 av Snekker`n Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Når vi snakker om objektiv, er det ingen "uorginale" feks sigma som leveres med bildestablisering (IS) Sigma sin versjon heter "OS" (Optical Stabilizer eller noe sånt). Tamron-variantent kalles "VC" (Vibration Control), men tamron har vel bare ett objektiv med det så langt. Endret 13. februar 2008 av Sutekh Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Når vi snakker om objektiv, er det ingen "uorginale" feks sigma som leveres med bildestablisering (IS) Sigma sin versjon heter "OS" (Optical Stabilizer eller noe sånt). Tamron-variantent kalles "VC" (Vibration Control), men tamron har vel bare ett eller to objektiver med det så langt. OK,takk for oplysningen Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Nja,en krone var vel drøy påstand,det er da 1 krone + objektiv altså 811 kr ette JP sin pris på dette. Nei, 1 krone er ikke en drøy påstand da de ligger 1 krone under i prisguiden. Dette er selvfølgelig strategisk da man ved å søke etter 30D, evt legger inn 30D i en handlevogn, får opp mpx som billigste nettbutikk. Prisguiden ser nemlig bort fra om huset leveres med eller uten objektiv. Jeg forstår ikke hvorfor du skal så tvil om mine påstander hele tiden. Det er jo bare å gå inn og sjekke selv så ser du at jeg har rett. 3999kr - 3998kr = 1 krone! Endret 13. februar 2008 av Skagen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå