Dotten Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Sett i lys av de siste dagers medieoppslag om at russiske agenter er tilbake med minst samme intensitet som før Sovjetunionens oppløsning, så er vel bakgrunnen for denne utvisningssaken snublende enkel å resonnere seg frem til? Nå inntar spionene Norge igjen Spionene har vært her hele tiden de. Media følger bare ikke med. Men det er en litt annen sak. Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Her er det absolutt på plass med å utvise litt skjønn. Ellers anmoder jeg vedkommende til å file fingeravtrykkene og ta et par skuespiller-leksjoner og prøve igjen om et halvår. Kreativt forslag, men: Fingeravtrykk vokser ut igjen og møter du opp på Gardermoen med filte fingeravtrykk blir du holdt igjen til de har gjort nettopp det;) Lenke til kommentar
Spurken Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Sett i lys av de siste dagers medieoppslag om at russiske agenter er tilbake med minst samme intensitet som før Sovjetunionens oppløsning, så er vel bakgrunnen for denne utvisningssaken snublende enkel å resonnere seg frem til? Nå inntar spionene Norge igjen Spionene har vært her hele tiden de. Media følger bare ikke med. Men det er en litt annen sak. Så du tror ikke på min "konspirasjonsteori" om bakgrunnen for at hun blir kastet ut? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Så du tror ikke på min "konspirasjonsteori" om bakgrunnen for at hun blir kastet ut? Jo, men jeg kan ikke si det høyt. For da må jeg eliminere deg Men tilbake til tema, hvorfor skal hennes stilling spille inn overhodet? Hva er det for et menneskesyn? Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 hvorfor skal hennes stilling spille inn overhodet? Hva er det for et menneskesyn? Det er vel i grunn bare ren populisme. Media legger vekt på at hun er forsker slik at hylekoret mot ikke-vestlig innvandring skal få noe å klage over ("hvorfor få'kke hun bli mens dem derrane muslimene ikke blir kasta ut 'a?" etc.). Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Det er jo stillingen som er er årsaken til "lovbruddet". Derfor er det relevant. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Media legger vekt på at hun er forsker slik at hylekoret mot ikke-vestlig innvandring skal få noe å klage over ("hvorfor få'kke hun bli mens dem derrane muslimene ikke blir kasta ut 'a?" etc.). Media har nesten ikke brydd seg om hun her. Oppmerksomheten har vært rundt en annen som skal kastes ut. Husker ikke navnet, men hun hadde en død unge i Norge. Om hun er muslim eller kandahar spiller nå ingen rolle? Problemet er at vi kaster ut ressurser for landet. Om de vasker gulv eller vinduer spiller heller ingen rolle, men når vi skriker etter kvalifisert arbeidskraft er det merkelig å kaste ut en ekspert på et område. (Ikke meningen å rake ned på dem som vasker vinduer, men det er flere som behersker det.) Lenke til kommentar
Spurken Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 ... Men tilbake til tema, hvorfor skal hennes stilling spille inn overhodet? Hva er det for et menneskesyn? Helt enig. Likhet for loven skal det være, om du heter Kong Salomo eller Jørgen Hattemaker. Første skritt for lik behandling i denne saken må være å skaffe henne Brynjar Meling som advokat. Det er gutten sin som vet å vrenge paragrafer og turnere media. Kanskje det er slik at advokaters varierende grad av mediatekke i det store og det hele et rettssikkerhetsspørsmål? Spesielt i saker som dette? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 På en måte har jo alle de som roper på en streng innvandrings-politikk nå fått viljen sin? Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Media legger vekt på at hun er forsker slik at hylekoret mot ikke-vestlig innvandring skal få noe å klage over ("hvorfor få'kke hun bli mens dem derrane muslimene ikke blir kasta ut 'a?" etc.). Media har nesten ikke brydd seg om hun her. Oppmerksomheten har vært rundt en annen som skal kastes ut. Husker ikke navnet, men hun hadde en død unge i Norge. Om hun er muslim eller kandahar spiller nå ingen rolle? Problemet er at vi kaster ut ressurser for landet. Om de vasker gulv eller vinduer spiller heller ingen rolle, men når vi skriker etter kvalifisert arbeidskraft er det merkelig å kaste ut en ekspert på et område. (Ikke meningen å rake ned på dem som vasker vinduer, men det er flere som behersker det.) Dotten spurte hvorfor det ble lagt vekt på hvilken stilling hun hadde, derfor min kommentar om at media brukte det i populistisk sammenheng. Og nei, for min del spiller det ingen rolle om hun er muslim eller om hun tror på det flyvende spaghettimonsteret. Men for mange spiller det en rolle, da oppfatningen av at muslim = fysj ser ut til å være utbredt. Derfor kommentaren om at hylekoret ville klage over at hun måtte ut mens muslimer fikk bli (for alle muslimer er jo kriminelle som vil innføre sharialover og steine lettkledde kvinner mens de brenner bilder av Nasse Nøff). Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Rent personlig kunne hun gjerne blitt for min egen del, utifra den informasjon vi har (som garantert er mangelvare, da media gang på gang beviser at de ikke evner å presentere alle sider av en sak). Men jeg ville ment det samme om hun var vaskedame. Er ikke helt den der "steng grensen!" typen, selv om det sikkert har sine rasjonelle grunner også å begrense innvandring. Men generelt sett er invandrere så mye hyggeligere enn sure og innadvendte nordmenn (sorry for generalisering). Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 På en måte har jo alle de som roper på en streng innvandrings-politikk nå fått viljen sin? Vel, jeg er selv for streng innvandringspolitikk, men uansett hvor liberal eller ei man er kan man ikke bruke 11 år før man bestemmer seg... det er jo latterlig! Lenke til kommentar
Spurken Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 ... Men generelt sett er invandrere så mye hyggeligere enn sure og innadvendte nordmenn (sorry for generalisering). LOL! På seg selv kjenner man andre...? Den mest tøvete kommentaren jeg har lest i kveld (sorry for generaliseringen) Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 På en måte har jo alle de som roper på en streng innvandrings-politikk nå fått viljen sin? Vel, jeg er selv for streng innvandringspolitikk, men uansett hvor liberal eller ei man er kan man ikke bruke 11 år før man bestemmer seg... det er jo latterlig! Du er villig til å la tidsaspektet i slike saker være godtagbar begrunnesle for å gi opphold, da eller? Lenke til kommentar
Spurken Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 På en måte har jo alle de som roper på en streng innvandrings-politikk nå fått viljen sin? Vel, jeg er selv for streng innvandringspolitikk, men uansett hvor liberal eller ei man er kan man ikke bruke 11 år før man bestemmer seg... det er jo latterlig! Du er villig til å la tidsaspektet i slike saker være godtagbar begrunnesle for å gi opphold, da eller? Når det gjelder "slike saker" og "tidsaspektet". Er Mekanicus åpen for at det finnes seriøse mangler ved norsk regelverk som muliggjør uendelig trenering av "saker som dette"? Eller bør det tvertimot være sånn, at det kan ankes, ankes og atter ankes - som i Krekar saken? Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Nadejda Sokolova kom hit som utvekslingsstudent/studentvisum til Høgskolen i Narvik. Her på HiN er det mange russere og de er utrolig gode, en annen god egenskap er at de sosialiserer seg veldig godt med nordmenn. Selv skjønner jeg hvordan det er mulig at Norge sender ut en viktig ressurs som bidrar sterkt til utvikling av norsk teknologi. Dette tross alt en fille sak blåst opp av paragrafryttere, hun ble gift med en nordmann og da går det på familiegjennforening og ikke studier. Hun var nødt til å pendle for å fullføre sine studier... Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 ... Men generelt sett er invandrere så mye hyggeligere enn sure og innadvendte nordmenn (sorry for generalisering). LOL! På seg selv kjenner man andre...? Den mest tøvete kommentaren jeg har lest i kveld (sorry for generaliseringen) Trener et fotballag med gutter som heter Babek, Rahool og Mahir. Foreldrene er så enormt hyggelig og oppmuntrende at det gjør jobben så mye mye gøyere. Har også jobbet med folk som heter Cid og Fernando og i Forsvaret og de har så mye bedre arbeidsmoral og humør enn hva som er snittet. Sorry for at jeg ikke helt henger meg på stigmatiseringen a la at Ali er en slem voldtektsgutt som tagger vegger og roper Jihad på fritiden. De aller aller fleste snørrungene og drittsekkene er så etnisk norske at poteten og fisken tyter ut ørene på dem. Jeg er for ordens skyld ikke akkurat kjent for å være sur og innadvendt, mer det motsatte. Men så er jeg kvart svensk, så kanskje det er grunnen Selv skjønner jeg hvordan det er mulig at Norge sender ut en viktig ressurs som bidrar sterkt til utvikling av norsk teknologi. Igjen, jeg skjønner ikke hvorfor hun skal være mer verdt enn andre innvandrere av denne grunn. Ville du forsvart en vaskedame like mye? Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Sammenlign det med å selge olje rettighetene våre til utlandet med 0% avgift. Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Igjen, jeg skjønner ikke hvorfor hun skal være mer verdt enn andre innvandrere av denne grunn. Ville du forsvart en vaskedame like mye? Det har vel ikke så fryktelig mye med hva hun er verdt som person. Alle mennesker er like mye verdt som personer enten du er Jørgen Hattemaker eller King Kong. Det hele bunner ut i hvem av disse som har egenskaper og kunnskaper som økonomisk sett gir mest tilbake til Norge AS som bedrift. Lenke til kommentar
Spurken Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Trener et fotballag med gutter som heter Babek, Rahool og Mahir. Foreldrene er så enormt hyggelig og oppmuntrende at det gjør jobben så mye mye gøyere.... Betyr det at du tidligere har trent et fotballag med jenter som heter Kari, Kristin og Petra, hvis foreldre var så sure og jævlige at du simpelthen "konverterte til multikulti" og machofotball istedenfor? Så kult da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå