Gå til innhold

Nadeja Sokolova har bodd i Norge i 11 år og er forsker ved NTNU. Men ut, det må hun


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det der irriterer meg, dette spørsmålet har jeg stilt meg mange ganger? hvorfor klarer de å sende ut folk som jobber og står på, men ikke mulla krekar? Nå mener jeg ikke bare de med høy utdannelse, hørte til og med om at manpower driver å trener opp folk i utlandet fordi de trenger flere arbedstakere.

Lenke til kommentar
Er flau over å være Nordmann.

Word...

 

Dette er skammelig, så utrolig forkastlig at jeg nesten ikke finner ord for å beskrive det...

 

Det snodige er at ingen politikere "tar opp kampen" slik som i saken til Thien Thi Vo som kastes ut etter 8 år.

 

Vi bor i et opp ned land, få inn dritten og hiv ut de som bidrar til noe positivt...

 

Kanskje Nadeja Sokolova er litt for hvit, er det det som er problemet?

Lenke til kommentar
hvorfor klarer de å sende ut folk som jobber og står på, men ikke mulla krekar?

 

Fordi Krekar står i fare for å kunne bli drept om han returneres til hjemlandet, og dermed kan ikke Norge sende ham ut pga. internasjonale konvensjoner. Det har vært gjentatt til det kjedsommelige hvorfor han ikke kan sendes ut, men allikevel er det fortsatt folk som ikke skjønner det.

 

Uansett, det er synd å se at UDI tenker med ræva. I denne saken burde det vært mulig å utvise litt skjønn.

Lenke til kommentar
hvorfor klarer de å sende ut folk som jobber og står på, men ikke mulla krekar?

 

Fordi Krekar står i fare for å kunne bli drept om han returneres til hjemlandet, og dermed kan ikke Norge sende ham ut pga. internasjonale konvensjoner..

 

Spør du meg har ikke Krekar livets rett..

 

Men nå er det heldigvis ingen som spør deg.

Lenke til kommentar
hvorfor klarer de å sende ut folk som jobber og står på, men ikke mulla krekar?

 

Fordi Krekar står i fare for å kunne bli drept om han returneres til hjemlandet, og dermed kan ikke Norge sende ham ut pga. internasjonale konvensjoner. Det har vært gjentatt til det kjedsommelige hvorfor han ikke kan sendes ut, men allikevel er det fortsatt folk som ikke skjønner det.

 

Uansett, det er synd å se at UDI tenker med ræva. I denne saken burde det vært mulig å utvise litt skjønn.

 

Tror nok folk har fått med seg budskapet,men å forstå det er en annen sak,derfor vil alle sånne tilfeller bli knyttet til ham bare for å vise et prima eksempel fra den norske stat.

Er sikkert mange folk som burde vært hevet ut av landet,men få av de er såpass kjent at alle vet hvem de er og de kan derfor ikke brukes som en sammenligning

Lenke til kommentar
hvorfor klarer de å sende ut folk som jobber og står på, men ikke mulla krekar?

 

Fordi Krekar står i fare for å kunne bli drept om han returneres til hjemlandet, og dermed kan ikke Norge sende ham ut pga. internasjonale konvensjoner. Det har vært gjentatt til det kjedsommelige hvorfor han ikke kan sendes ut, men allikevel er det fortsatt folk som ikke skjønner det.

 

Uansett, det er synd å se at UDI tenker med ræva. I denne saken burde det vært mulig å utvise litt skjønn.

 

Tror nok folk har fått med seg budskapet,men å forstå det er en annen sak,derfor vil alle sånne tilfeller bli knyttet til ham bare for å vise et prima eksempel fra den norske stat.

Er sikkert mange folk som burde vært hevet ut av landet,men få av de er såpass kjent at alle vet hvem de er og de kan derfor ikke brukes som en sammenligning

 

Tja. Uansett hvor mange ganger jeg forklarer besteforeldrene mine at det er internasjonale konvensjoner og forpliktelser som gjør at Krekar ikke kan sendes ut av landet, så virker det som om de rett og slett ikke forstår det. Og det er nok det som gjelder for mange, de får med seg at Norge er forpliktet til å ikke sende ham ut av landet om han risikerer å bli drept, men de klarer ikke å skjønne hvorfor Norge er forpliktet til å ikke sende ham ut. Men Krekar-saken er en annen diskusjon ;)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvorfor utdanning bør være en målenhet som er relevant til om man fortjener å forbli i landet eller ikke. Blir litt småkvalm av holdningen. Hadde hun vært vaskedame på NTNU så ville hun ikke fått en notis engang. Men siden hun er forsker er hun mer verdt, eller? :)

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hvorfor utdanning bør være en målenhet som er relevant til om man fortjener å forbli i landet eller ikke. Blir litt småkvalm av holdningen. Hadde hun vært vaskedame på NTNU så ville hun ikke fått en notis engang. Men siden hun er forsker er hun mer verdt, eller? :)

 

Det går vel på hva hun som innvandrer tilfører landet. En vaskedame som tilfører gulvene på NTNU grønnsåpevann er vel ikke like interessant eller nyttig som en forsker som tilfører landet kunnskap og forskningsresultater ;) Men jeg er for så vidt enig med deg i at jobb og utdannelse ikke bør være det som teller mest når en avgjørelse blir tatt ifht. oppholdstillatelse.

Endret av Eldritch
Lenke til kommentar

Loven hun har brutt er "felles bolig ved familiegjenforening". Fordi mannen bodde i en annen by, mens hun var så seriøs at hun pendlet til Trondheim for å studere.

Kast ut dem som prøver seg på sånt!

Den loven må de respektere! Mens de som voldtar, stjeler, selger knark og driver menneskehandel må bures inne, for så å integreres i samfunnet.

Hadde hun ikke vært forsker hadde hun fått bli. Da hadde hun bodd med mannen og ikke brutt denne loven! Hun som er forsker må jo skjønne det at vi ikke vil ha utenlandske smartinger i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...