kake89 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Jeg har nettopp kjøpt ny pc (i deler). Når jeg skrur på pcen, kommer et bilde om hva slags skjermkort det er og hvilket chipset. så kommer det masse prikker/streker i stedet for hovedkortbildet hvor man da kan trykke på delete for å så komme inn i bios. hvis jeg ikke trykker på noe, kommer jeg til et bilde hvor den prøver å boote fra harddisken(som det ikke er noe operativsystem på), Hvis jeg trykker på Delete, vil disse prikkene/strekene fortsette å vise seg uten at noe skjer. så i prinsippet prøver jeg å få satt boot-prioriteten på DVD-rommen slik at jeg kan installere vista 64bit. MEN, jeg kommer ikke inn i bios:P Pcen min: Kabinett: antec ninehundred HDD: Samsung 400GB Skjermkort: XFX GeForce GTX 8800 575M 768MB Hovedkort: M2N32-SLI Deluxe Wireless Edition. Minne: Corsair 2x2GB RAM PC6400 800Mhz CPU: AMD Athlon dualcore 64 6400+ 3,2Ghz PSU: Silverpower 600Watt DVD: Samsung DVD/CD dual layer Takk for alle svar!!! Endret 8. februar 2008 av kake89 Lenke til kommentar
Drakan Wolf Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Hmmm, ser ut som hovedkortet er doa! Dette skal ikke være sånn.. Mitt var ikke noe sånt i det hele tatt... Be om en RMA fra leverandøren. Lenke til kommentar
kake89 Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Hmmm, ser ut som hovedkortet er doa! Dette skal ikke være sånn.. Mitt var ikke noe sånt i det hele tatt... Be om en RMA fra leverandøren. Jeg har nettop fått HK tilbake fra komplett. de har testet det og det virket som det skulle uten problemer. testet med programmet burnintest i over 16 timer. har testet alle delene i samme kabinett med et annet HK (Det gamle hovedkortet mitt M2N-plus SLI Vista edition) Da fungerte pcen. Lenke til kommentar
Drakan Wolf Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Hmmm, har du prøvd bare hk og sk? har du et annet skjermkort du kan teste? Lenke til kommentar
kake89 Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Hmmm, har du prøvd bare hk og sk? har du et annet skjermkort du kan teste? Nå testet jeg med et annet skjermkort. ATI sapphire radeon x1950pro. Det kom lit anderledes streker/prikker denne gangen, men alikevel. det kom. men nå har jeg funnet ut noe nytt... når jeg trykker på delete når strekene/prikkene kommer, venter litt og trykker Esc og derretter enter, restarter maskinen seg. så det virker som jeg er i bios, men jeg kan bare ikke se noe, skjermbildet er bare helt ødelagt. tror du jeg burde prøve å resette CMOS? Takk for svar:D Lenke til kommentar
kake89 Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Dette her er helt sprøtt... har prøvd å restarte mange ganger nå. Plutselig kommer motherboardbildet opp og jeg glir rett inn i biosen. Det erger meg at jeg ikke fant ut av hva som var feil, men nå ser det i hvertfall ut til at det fungerer som det skal Lenke til kommentar
Drakan Wolf Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Yay for du... Hmmm rare greier... :/ Dette var litt mystisk... Lenke til kommentar
kake89 Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Nå er vista installert. så byttet jeg tilbake 8800 GTX'en og der kom feilen tilbake. jeg ser ikke bios, men nå er jo vista installert, så nå starter maskinen med vista og jeg kommer inn og ser skrivebordet helt normalt... dette var veldig rart. kanskje ikke HK har støtte for GTX'en? eller tror du det hjelper å oppdatere bios? Takk for at du gidder å ta deg tid til å svare. setter jeg pris på=) Lenke til kommentar
Drakan Wolf Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Når du satt in 8800 GTX dukka problemet opp igjen??? Kan det være den som er fubar da??? Nå veit jeg sannlig ikke hva som er galt... Men enten så er det kortet som er gå'nt eller så er det psu'n som ikke gir nok strøm... men jeg kan ta feil.. En ting er sikkert.. Det passer til HK ditt.. i.o.m. det er et nVidia 590n kort! Lenke til kommentar
etoel Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Bare for å være på den sikre siden... Du har koblet strøm direkte til skjermkortet? Har du testet skjermkortet i en annen pc og vet at det virker? Sitter skjermkortet helt nedi (riktig) spor? Er SLI aktivert? Lenke til kommentar
kake89 Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Jeg har kjørt skjermkortetkortet på et annet HK. spilt Crysis på Very high. så jeg tror nok at skjermkortet fungerer som det skal... Har sjekket at alt sitter godt i. GTX bruker 2 pci ex strømtilførsler. begge brukes i GTXen. Jeg får jo kjørt Vista. installerte nettop crysis og spilte det på Very high. Men er det mulig å oppdatere Bios via windows? altså utenom å være i biosen..? Takk for svar=) Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Prøv med en rambrikke, evt annen ram. Lenke til kommentar
Drakan Wolf Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Det er en mulighet å gjøre det... Men da må legge in softwaren til hket... mener det skulle ha være en muliget der... Lenke til kommentar
etoel Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) Jeg har kjørt skjermkortetkortet på et annet HK. spilt Crysis på Very high. så jeg tror nok at skjermkortet fungerer som det skal... Har sjekket at alt sitter godt i. GTX bruker 2 pci ex strømtilførsler. begge brukes i GTXen. Jeg får jo kjørt Vista. installerte nettop crysis og spilte det på Very high. Men er det mulig å oppdatere Bios via windows? altså utenom å være i biosen..? Takk for svar=) Nei da er det nok ikke skjermkortet Ja, asus kortene kan oppdatere bios fra vista - det heter Asus update eller noe. Det ligger på CD-en som følger hovedkortet og du kan laste det ned fra asus. Det er ikke det mest stabile som finnes, så det anbefales ikke dersom du har andre muligheter (bios sin egen oppdatering er best). Nå ser det vel ut som om du har få andre muligheter. Håper det virker. Endret 9. februar 2008 av etoel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå