Gå til innhold

Problemer med lyd og bildestrøm i AVCHD -formatet .m2ts

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et Sony HDR-CX6EK hvor jeg har problemer med avspilling av klipp på PC. Overfører jeg filene over USB til PC ved hjelp av programvaren som følger med kameraet, kan jeg spille av klippene i AVCHD-playeren som også fulgte med kameraet.

Overfører jeg derimot filene fra Memorystick via kortleser (ordinær filkopiering), kan jeg avspille .m2ts-bildestrømmen, men mister lyden. Det samme er tilfellet hvis jeg flytter klipp fra en PC til en annen.

Er det noen som har en løsning på problemet?

Endret av haakon1970
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har et Sony HDR-CX6EK hvor jeg har problemer med avspilling av klipp på PC. Overfører jeg filene over USB til PC ved hjelp av programvaren som følger med kameraet, kan jeg spille av klippene i AVCHD-playeren som også fulgte med kameraet.

Overfører jeg derimot filene fra Memorystick via kortleser (ordinær filkopiering), kan jeg avspille .m2ts-bildestrømmen, men mister lyden. Det samme er tilfellet hvis jeg flytter klipp fra en PC til en annen.

Er det noen som har en løsning på problemet?

Er det andre som opplever samme problem?

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har akkurat det samme kameraet som deg og har brukt lang tid på å finne det rette og gode programmet.

Programmet som fulgte med kameraet der du kan se AVCHD formatet på en spiller fikk jeg aldri til å fungere, fordi min hoved PC har vista 64 bit. Også får du heller ikke redigert det du har filmet.

Min eldre maskin derimot med XP går det fint ann å innstallere dette programmet som følger med.

Ang overføring har det ikke spilt noen rolel for meg hvordan je ghar overført det, aldri fått problemer med lyd slik du beskriver.

Jeg anbefaller dog å annskaffe deg Sony Vegas Pro 8, om du har tenkt til å redigere filmen. ER et veldig flott program. Anbefalles. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...