Bjonski Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Unnskyld at det blir en del tråder av meg her i gården, men jeg trenger hjelp pga. jeg ikke kan så mye om det som sitter inni pcen jeg har fått mer lønn enn forventet og har bestemt meg for å bestille pc nå som jeg har pengene. Men jeg lurer på om dette oppsettet passer med hverandre: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...65-94CE0A948807 Er det stor forskjell på 6000+ og 6400+? hvilken er best? Vil det oppsette passe med min nåværende HD: Klikk Og mitt nåværende kabinett: Klikk Skjermkort(skal oppgraderes ettehvert), skjerm, tastatur og mus har jeg fra før.. Noe annet jeg trenger? Lenke til kommentar
Schlesien Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Prosessoren vil vel passe inn sålenge du har riktig type socket på hovedkortet. Jeg ville selv gått for 6400 (den er best), siden den har litt høyere frekvens. Den er jo heller ikke veldig mye dyrere. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Prosessoren vil vel passe inn sålenge du har riktig type socket på hovedkortet. Jeg ville selv gått for 6400 (den er best), siden den har litt høyere frekvens. Den er jo heller ikke veldig mye dyrere. 6400 ligger i handlekurven Noe annet å kommentere? Passer ram? passer PSU til HD og resten av systemet? Endret 8. februar 2008 av Bjohansen Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Kan ikke se at X2-6400 er støttet på det hovedkortet. Kanskje vurdere X2-6000. Lenke Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Kan ikke se at X2-6400 er støttet på det hovedkortet. Kanskje vurdere X2-6000. Lenke Hvor stor er forskjellen på 6000+ og 6400+? Verdt å vurdere annet hovedkort? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 200MHz/marginal, jeg ville heller gått enda mer ned i prosessor. X-2 blir uansett ikke high-end da alle rett og slett er for svake i forhold til Intel Core2duo. Lite poeng i å ha et 125W monster i maskinen mener jeg. Men det avhenger da selvfølgelig av hva du bruker maskinen til. Kanskje du kunne utdype? Ta forøvrig en kikk HER Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) 200MHz/marginal, jeg ville heller gått enda mer ned i prosessor. X-2 blir uansett ikke high-end da alle rett og slett er for svake i forhold til Intel Core2duo. Lite poeng i å ha et 125W monster i maskinen mener jeg. Men det avhenger da selvfølgelig av hva du bruker maskinen til. Kanskje du kunne utdype? Ta forøvrig en kikk HER Jeg har to stk i klassen som sier at 6000+ funker meget bra til Crysis og Cod4.. Så noe må jo disse CPUene faktisk kunne yte... Jeg skal ikke kjøre like krevende spill som dem, skal spille Age of Conan og Battlefield 2. Om jeg bytter ut 6400 med 6000, vil det være bra? eller er det bedre å bytte ut hovedkortet? Edit: har oppgradert handlevognen med 6000+ Endret 8. februar 2008 av Bjohansen Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Nyanser, jeg sier ikke at X2-6000 er dårlig, jeg sier at det finnes andre prosessorer som yter betydelig bedre. Pris ytelse på X2-6000 er ikke så gal. Om du ikke overklokker er den i alle fall fortsatt et ok valg. Tror ikke det er så fryktelig mange av billig kortene som støtter X2-6400. Kanskje noen andre kan svare på det?! Som jeg allerede har sagt så er det ikke rare forskjellen på 6400 og 6000. Test Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Hvis alt i min handlevogn passer sammen (har oppdatert med 6000+) så bestiller jeg det.. men passer PSU med HD? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Ja, men anbefaler virkelig en Corsair Powersupply 450W! Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Ja, men anbefaler virkelig en Corsair Powersupply 450W! Jaok, da blir oppsettet nøyaktig det samme som jeg hadde fra en tidligere tråd Da er det bare å bestille Noen som har noen kommentarer før jeg klikker på kjøp? Lenke til kommentar
HAG Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 PSU har begge typene "kontakt" "Molex" og SATA, ser en klagde på at det ikke er kontakt til floppy..., satt sammen ei AMD maskin til jul med 790FX hovedkort (AM2+). før AMD får "fart" på Phenom bruker eg en 5000+ "Black Edition" som eg har "stressa" med 10% + på "FSB", slik at den er 2.860MHz (220x13), har vannkjøling (5000+ og 6400+ "BE" kommer uten kjøler når de er "boxed").. Min "billig" CPU bruker 65W før den blir stressa, den blei klokka til 283x12 = 3.396MHz og den tippa over 100W da (fra en test på nettet). Eg ville satsa på et AM2+ hovedkort nå, de har databusshastighet opp til 2.600MHz - som er et stykke over AM2 hovedkort som "når taket" på 1.000MHz.. - den bussen er vel litt avhengig av prosessor, men viser at de har et større "potensiale". Eg satsa på et "top end" AM2+ hovedkort. Her er alle AM2+ korta til Komplett, de trenger ikke koste oppunder 1.700,- Her er handlevogna mi, kjøpte først ei Corsair VX450 strømforsyning, men den havna i pappa si "kontormaskin" når Chieftec forsyninga der "døde".. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 PSU har begge typene "kontakt" "Molex" og SATA, ser en klagde på at det ikke er kontakt til floppy..., satt sammen ei AMD maskin til jul med 790FX hovedkort (AM2+). før AMD får "fart" på Phenom bruker eg en 5000+ "Black Edition" som eg har "stressa" med 10% + på "FSB", slik at den er 2.860MHz (220x13), har vannkjøling (5000+ og 6400+ "BE" kommer uten kjøler når de er "boxed").. Min "billig" CPU bruker 65W før den blir stressa, den blei klokka til 283x12 = 3.396MHz og den tippa over 100W da (fra en test på nettet). Eg ville satsa på et AM2+ hovedkort nå, de har databusshastighet opp til 2.600MHz - som er et stykke over AM2 hovedkort som "når taket" på 1.000MHz.. - den bussen er vel litt avhengig av prosessor, men viser at de har et større "potensiale". Eg satsa på et "top end" AM2+ hovedkort. Her er alle AM2+ korta til Komplett, de trenger ikke koste oppunder 1.700,- Her er handlevogna mi, kjøpte først ei Corsair VX450 strømforsyning, men den havna i pappa si "kontormaskin" når Chieftec forsyninga der "døde".. Dette ble nok litt for avansert for meg.. men tror jeg kjøper den psuen som ble anbefalt av Heisann80 Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Skal du ha deg AMD X2 så kjøp deg en rimelig en, f.eks 5000+ Black Edition - den kan klokkes bra hvis du har tenkt på det - de dyrere X2´ene og særlig 6400+ får stygg medfart av Intel Core2 i samme prisklasse, tar vi med overklokking blir forskjellen stygg, med de nye Wolfdale (Intel E8x00 serie) så blir det en massakre. Endret 8. februar 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Skal du ha deg AMD X2 så kjøp deg en rimelig en, f.eks 5000+ Black Edition - den kan klokkes bra hvis du har tenkt på det - de dyrere X2´ene og særlig 6400+ får stygg medfart av Intel Core2 i samme prisklasse, tar vi med overklokking blir forskjellen stygg, med de nye Wolfdale (Intel E8x00 serie) så blir det en massakre. skal ikke overklokke.. tror jeg kjøper 6000+ Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Velg i alle fall ett AM2+ kort så du har mulighet for å putte inn en Phenom senere hvis AMD noensinne får skikk på dem da. Endret 8. februar 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Velg i alle fall ett AM2+ kort så du har mulighet for å putte inn en Phenom senere hvis AMD noensinne får skikk på dem da. Noen rimelige AM2+ kort da som er bra? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Tja et Asus kort med AMD770 er det jeg ville valgt skulle jeg hatt et rimelig greit AM2+ kort, men nå liker jeg max ytelse for pengene og jeg overklokker så AMD er veldig langt fra å være noe alternativ for meg nå. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Tja et Asus kort med AMD770 er det jeg ville valgt skulle jeg hatt et rimelig greit AM2+ kort, men nå liker jeg max ytelse for pengene og jeg overklokker så AMD er veldig langt fra å være noe alternativ for meg nå. link? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=34264...led#ProductTabs Vil det duge? også kjøper jeg PC-8500 av den rammen jeg har valgt? Endret 8. februar 2008 av Bjohansen Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Det hovedkortet holder lenge, du har ikke bruk for PC8500 ram, det har du kun bruk for ved ekstrem overklokking, PC6400 holder i massevis. Hvis du i hele tatt har vurdert noe slags overklokking så vil jeg på det sterkeste fraråde deg X2 6000+ - her er Intel helt konge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå