Mekker`n Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Har etter råd fra lege blitt fortalt og slutte i min nåverende jobb på dagen. Dro så rett til NAV etter legebesøket og leverte sykemeldingen der og forhørte meg om hva som skjer nå. Nav sendte del C av sykemeldingen til arbeidsgiver. Arbeidsgiver mente så at han trengte den siste siden på sykemelding for og betale ut penger. Dette mente NAV bare var tull siden de tilslutt ender opp med den delen uansett. Etter mye om og men sendte NAV den siste delen til arbeidsgiveren bare fordi han var vannskelig. De to jeg har pratet med på NAV bare ler av arbeidsgiveren. Nå har selvsagt den delen blitt borte i posten sammen med noen andre trygde skjemaer og jeg må til lege og skaffe ny. Denne delen MÅ jeg ha for og få penger uansett. Uten den er ikke sykemeldingen vært en dritt.. Første legetimen jeg får er den 18 februar og da måtte jeg mase og forklare situasjonen. Jeg er rimelig sikker på at sjefen har rivd i filler hele arket. Han er typen til og gjøre det og dette er vel bare et nytt stygt triks fra han sin side. Snakket med han i sta og han hadde ikke sett noen ting sa han... ja jøss... Kan jeg gjøre noe??? Trenger penger.... har ikke fått lønn siden 1 desember. Lenke til kommentar
Lars! Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Neste gong sender du brevet rekommendert. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Advokat og fagforening! Lenke til kommentar
uzzi Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 jeg har fått seint lønn i et år. og i tillegg hr jeg ikek fått hele lønningen i de siste 2mnd heller... sjefen min skylder meg rundt 6000kr snart. og jeg tror ikke at jeg får lønningen på tiden denne mnd heller.... hvem fagforeningen skal jeg kontakte altså? jeg har bevis på at jeg har fått seint lønn i hele siste året. Lenke til kommentar
uzzi Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Har etter råd fra lege blitt fortalt og slutte i min nåverende jobb på dagen. Dro så rett til NAV etter legebesøket og leverte sykemeldingen der og forhørte meg om hva som skjer nå. Nav sendte del C av sykemeldingen til arbeidsgiver. Arbeidsgiver mente så at han trengte den siste siden på sykemelding for og betale ut penger. Dette mente NAV bare var tull siden de tilslutt ender opp med den delen uansett. Etter mye om og men sendte NAV den siste delen til arbeidsgiveren bare fordi han var vannskelig. De to jeg har pratet med på NAV bare ler av arbeidsgiveren. Nå har selvsagt den delen blitt borte i posten sammen med noen andre trygde skjemaer og jeg må til lege og skaffe ny. Denne delen MÅ jeg ha for og få penger uansett. Uten den er ikke sykemeldingen vært en dritt.. Første legetimen jeg får er den 18 februar og da måtte jeg mase og forklare situasjonen. Jeg er rimelig sikker på at sjefen har rivd i filler hele arket. Han er typen til og gjøre det og dette er vel bare et nytt stygt triks fra han sin side. Snakket med han i sta og han hadde ikke sett noen ting sa han... ja jøss... Kan jeg gjøre noe??? Trenger penger.... har ikke fått lønn siden 1 desember. jeg synes du burde ha tatt en kopi:p men altså du trenger jo ikke time hos legen for å få kopi av sykemeldingen vell? eller?.. Du kan jo bare ringe og si at dem kan poste deg den? jeg pleier å gi alltid sykemeldingen personlig til arbeidsgivern eller sender en i familien til det. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Du kontakter selvsagt juridisk avdeling i fagforeningen hvor du er medlem, hvem ellers? Lenke til kommentar
uzzi Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Du kontakter selvsagt juridisk avdeling i fagforeningen hvor du er medlem, hvem ellers? ja og hva hvis mann ikke er medlem i noen fagforreninger da? hvordan blir mann medlem der? Lenke til kommentar
gorber Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Da melder man seg inn. Hva er ditt fulltidarbeid? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Takk for svar Jobber som bilmekaniker Trodde selv at jeg bare kunne ringe og få kopi av sykemeldingen, men det var visst ikke så lett! Mange som mener at de sender det i posten og du får kopi dagen etterpå... det gikk ikke hos min lege. Skal høre med NAV på mandag om de har muligheten til og ordne noe fortere.. Er medlem av jern & metall fagforening eller hva det heter... Lenke til kommentar
uzzi Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Da melder man seg inn. Hva er ditt fulltidarbeid? Service elektroniker altså jobber som data tekniker... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Da er nok El- og IT-forbundet den rette organisasjonen. Eg kjenner meg alt for godt igjen i dette med for sen lønning, vanskelig sjef og alt annet som følger med. Av samme årsaker var det eg meldte meg inn i fagforbundet. Lykke til! Lenke til kommentar
uzzi Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Da er nok El- og IT-forbundet den rette organisasjonen. Eg kjenner meg alt for godt igjen i dette med for sen lønning, vanskelig sjef og alt annet som følger med. Av samme årsaker var det eg meldte meg inn i fagforbundet. Lykke til! og hva skjer ved å melde seg inn der da? altså hjelper det eller? og må jeg betale noe til dem`? hvem skal jeg ringe og bli medlem da? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) jeg har fått seint lønn i et år. og i tillegg hr jeg ikek fått hele lønningen i de siste 2mnd heller... sjefen min skylder meg rundt 6000kr snart. og jeg tror ikke at jeg får lønningen på tiden denne mnd heller.... hvem fagforeningen skal jeg kontakte altså? jeg har bevis på at jeg har fått seint lønn i hele siste året. Organisert i fagforening---------> Fagforbund. Ikke organisert------------> Arbeidstilsynet. ....og jeg må til lege og skaffe ny. Legen har kopi av dine sykemeldinger, få tak i de. Endret 9. februar 2008 av Jarmo Lenke til kommentar
Loko Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Når man melder seg inn i et fagforbund har man som regel en 6 månders "karantene" før man får juridisk hjelp. Dette for å forhindre at folk melder seg inn bare for å utnytte systemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå